Research Article
BibTex RIS Cite

MODERN ETİK KABULLERİN SİYASETEN GİZLEDİKLERİ: KÜRESEL İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ POLİTİKALARI VE SAVAŞ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME

Year 2024, Volume: 14 Issue: 27, 239 - 267, 31.05.2024
https://doi.org/10.53092/duiibfd.1399122

Abstract

Eylemin değerinin ve doğru eylemin ne olduğunun belirlenmesine yönelik çabalar insanın düşünsel tarihine eşlik eden önemli bir mesele olmuştur. Bu sorun klasik dönemde iyi, akıl ve siyaset arasında kurulan ilişkide çözülmeye çalışılmıştır. Ancak modern dönemin iyi, akıl, siyaset tasarımı, bu kavramlaştırmada felsefeye biçtiği rol, liberal, komüniteryen, postmodern düşünce ile Badiou’nun eşitlik felsefesi tarafından sorunlu bulunmuştur. İlgili düşünceler, modernitenin klasik dönemden aldığı unsurları tarihsel ve toplumsal bağlamından kopardığı için işlevsizleştirdiğini, bu mirası yeni bir zemine oturtmak için kullandığı yöntemin sorunu çetrefilleştirdiğini ve yöntemin sonuçlarını genel kabullere döndürerek sorunlarla mücadele etmeyi güçleştirdiğini tespit etmiştir. Modern düşüncenin bu tutumu, etik ile ilişkilendirdiği tüm durumlarda bir kriz olarak karşımıza çıkmaktadır. Krizin merkezinde etik bir değerin siyasi ilişkileri maskelemekten başka bir işleve sahip olmaması yatmaktadır. Çalışma bu durumu küresel siyaseti meşgul eden iklim değişikliği politikaları ve savaş durumu üzerinden açıklamaya çalışmıştır.

References

  • Alada, A. B., Gürpınar, E., & Budak, S. (1993). Rio konferansı üzerine düşünceler, İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi. 0(3-4-5-), 93-108.
  • Alawattage, C., Jayathileka, C., Hitibandara, R., & Withanage, S. (2023). Moral economy, performative materialism, and political rhetorics of sustainability accounting. Critical Perspectives on Accounting, 95, 102507.
  • Adorno, T. W., & Horkheimer, M. (1997). Dialectic of Enlightenment (15). Verso.
  • Anter, A. (2011). Max weber's concept of nature and the ambivalence of modernity. Max Weber Studies, 217-229.
  • Arias Maldonado, M. (2019). Domination in the anthropocene. WPSA 2019 Conference, San Diego.
  • Arslan A. (2006). İlkçağ felsefe tarihi 2: Sofistlerden Platon’a. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Arslan A. (2007). İlkçağ felsefe tarihi 3: Aristoteles. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Bauman Z. (2011). Postmodern etik. (Çev. Türker A.). Ayrıntı Yayınları.
  • Badiou, A. (2012). Sonsuz düşünce. (Çev. Ergüden I, Birkan T.). Metis Yayınları.
  • Badiou, A. (2013). Etik: kötülük kavrayışı üzerine bir deneme. (Çev. Birkan T.). Metis Yayınları.
  • Badiou, A. (2014). Bir eşitlik felsefesi. (Çev. Fidaner I. B.). https://yersizseyler.wordpress.com/2014/11/06/bir-esitlik-felsefesi-alain-badiou-derlemesi/
  • Bhabha, H. (2016) Kültürel konumlanış. (Çev. Uluç T.). İnsan Yayınları.
  • Bilge, M. (2012). Gelenekselden moderne etik ve siyaset. ZKÜ sosyal bilimler dergisi. 8 (15), 97-108. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijmeb/issue/54849/751074
  • Bozan, O. (2017). Framing climate change discourse in Turkish media. [Unpublished masters tdissertation]. University of Alberta.
  • Brown, W. (2015). Undoing the demos: Neoliberalism's stealth revolution. MIT Press.
  • Brusylovska, O., & Maksymenko, I. (2023). Analysis of the media discourse on the 2022 war in Ukraine: The case of Russia. Regional Science Policy & Practice, 15(1), 222-235.
  • Chakrabarty, D. (2000), Provincializing europe: postcolonial thought and historical difference. Princeton University Press.
  • De Lucia, V. (2020). Rethinking the encounter between law and nature in the anthropocene: from biopolitical sovereignty to wonder. Law and Critique, 31(3), 329-349.
  • DeScioli, P., & Kurzban, R. (2009). Mysteries of morality. Cognition, 112(2), 281-299.
  • Dobson, A. (2000). Green political thought. Routledge.
  • Erkan Balcı, E. N. (2017). Alasdair macIntyre’ın modern ahlak eleştirisi ve Thomasçı-Aristotelesçi ahlak felsefesi. (Yayın No. 485777) [Doktora Tezi, Sakarya Üniversitesi]. tez.yok.gov.tr.
  • Esenyel, M. Z. (2012). İnsanın, insan olmak bakımından işlevi nedir?: aristoteleşçi bir bakış. Kaygı. Bursa uludağ üniversitesi fen-edebiyat fakültesi Felsefe Dergisi, (18), 209-220. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/276733
  • Foucault, M. (1982). The subject and power. Critical Inquiry, 8(4), 777-795.
  • Harris, P. G.& Symons, J. (2010). Justice in adaptation to climate change: cosmopolitan implications for international institutions. Environmental Politics, 19(4): 617-636. DOI: 10.1080/09644016.2010.489716
  • Hutzler, A. (2023). Biden, in rare Oval Office speech, says US 'holds the world together' amid wars in Israel and Ukraine, ABC News, https://abcnews.go.com/Politics/biden-make-prime-time-case-us-assistance-israel/story? id=104146070, Acessed: 27.11.2023.
  • Kesici, H. (2010). Adam Smith ve Ahlak Teorisi. Journal of Social Policy Conferences, 0 (58), 89-97. https://dergipark.org.tr/tr/pub/iusskd/issue/887/9867
  • Ketenci, T. (2006). Aristoteles ve wittgenstein: etikte iki yol. FLSF felsefe ve sosyal bilimler dergisi. (2), 91-99. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/803614
  • Kingston E. (2014). Climate justice and temporally remote emissions. Social Theory and Practice, 40(2): 281-303.
  • Klinsky S. and Dowlatabadi H. (2009). Conceptualizing of justice in climate policy. Climate Policy, 9(1): 88-108.
  • Kumankov, A. (2023). Nazism, genocide and the threat of the global west. russian moral justification of war in ukraine. Etikk i Praksis-Nordic Journal of Applied Ethics, (1), 7-27.
  • Küçükalp, D. (2017). Postmodern siyaset felsefesi. Kaygı. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, (28), 17-32. https://doi.org/10.20981/kaygi.307936
  • Küçükalp, D. (2023). Klasik ve modern siyaset felsefesi. Çalışma ve Toplum, 1 (76), 79-96. https://doi.org/10.54752/ct.1241207
  • Laruelle, M. (2016). “Russia as an anti-liberal European civilisation.” In Pal Kolsto and Helge Blakkisrud (eds) The new Russian nationalism: imperialism, ethnicity and authoritarianism 2000–2015, (275-97), Edinburg University Press.
  • Leiss, W. (1994). Domination of nature. McGill-Queen's Press-MQUP.
  • Lemke, T. (2002). Foucault, governmentality, and critique. rethinking marxism: a journal of economics. Culture & Society, 14(3), 49-64.
  • Lemm, V. (2010). Critical theory and affirmative biopolitics: Nietzsche and the domination of nature in Adorno/Horkheimer. Journal of Power, 3(1). https://doi.org/10.1080/17540291003630379
  • Lewis S. L. & Maslin, M. A. (2015). Defining the anthropocene. Nature (519), 171-180.
  • Loomba, A. (2000). Kolonyalizm/postkolonyalizm. (Çev. Mehmet Küçük). Ayrıntı Yayınları.
  • MacIntyre A. (2001). Erdem peşinde: ahlak teorisi üzerine bir çalışma. (Çev. Özcan M.). Ayrıntı Yayınları.
  • MacIntyre A. (2001a). Homerik çağdan yirminci yüzyıla ethik’in kısa tarihi. (Çev. Zelyüt Hünler, S.). Paradigma Yayınları.
  • Manuel‐Navarrete, D. (2010). Power, realism, and the ideal of human emancipation in a climate of change. Wiley interdisciplinary reviews: Climate Change, 1(6), 781-785.
  • Meyer, L. H. & Roser, D. (2006). Distributive justice and climate change. the allocation of emissions right. Analyse & Kritik, 28, 223-249.
  • Meyer, L. H. & Roser, D. (2010). Climate justice and historical emissions. Critical Review of International Social and Political Philosophy, 13(1): 229-253. DOI: 10.1080/13698230903326349
  • Morton, S. (2003). Gayatri chakravorty spivak, Routledge.
  • Mutlu B. (2018). Alasdair macIntyre’ın çağdaş sorunlar karşısında yeni aristotelesçiliği. Kilikya Felsefe Dergisi. 0 (1), 39-63. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/456016
  • Nagel T. (1998). Aristoteles’in eudaimonia üzerine düşünceleri. (Çev. Erkızan H. N.). Doğu Batı Düşünce Dergisi. (4), 147-155.
  • Qaddoura, R. M., Othman, Z. B., & Majid, M. B. A. (2019). Review of U.S. Interests and the Israel-Palestine Conflict: A Review, by Noam Chomsky, Rashid Khalidi, Elia Zureik, Terje Rod-Larsen, Nur Laiq, Fabrice Aidan, and Jeremy R. Hammond. Insight Turkey 21, no. 4: 217–25.
  • Özlem, D. (2004). Etik -ahlâk felsefesi-. İnkılâp Kitabevi.
  • Paavola, J., & Adger, W. N. (2002). Justice and adaptation to climate change. Tyndall Centre for Climate Change Working Paper, 23.
  • Parks, B. C. and Roberts, J. C. (2010). Climate change, social theory and justice. Theory, Culture & Society, 27(2-3): 134-166. DOI: 10.1177/0263276409359018
  • Platon (1999). Devlet. (Çev. S. Eyüboğlu, M. A. Cimcoz). Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Plumwood, V. (2002). Feminism and the mastery of nature. In Feminism and the Mastery of Nature. https://doi.org/10.4324/9780203006757
  • Sachs B. (2014). The relevance of distributive justice to international climate change policy. Ethics, Policy & Environment, 17(2): 208-224. DOI: 10.1080/21550085.2014.926085
  • Sayegh, Alexandra M. (2023) How Foreign Policy is Manifested through Diplomatic Discourse: An Analysis of US Ambassador Rhetoric at the UN Regarding Israeli Settlement Expansion. Senior Theses. 120. https://research.library.fordham.edu/international_senior/120
  • Schuppert, F. (2011). Climate change mitigation and intergenerational justice. Environmental Politics, 20(3): 303-321. DOI: 10.1080/09644016.2011.573351
  • Sarıbay, A. Y. (1998). Politik teori, modernite ve etik. Doğu Batı Düşünce Dergisi. (4), 55-60.
  • Simons, G. (2022). “Inevitable” and “ımminent” ınvasions: the logic behind western media war stories. Journal of International Analytics, 13(2), 43-58.
  • Soper, K. (1995). What is Nature: culture, politics and the non-human. MA: Blackwell.
  • Stephan, B., Rothe, D., Methmann, C., Stripple, J., & Bulkeley, H. (2013). Third side of the coin: hegemony and governmentality in global climate politics. Governing the climate: new approaches to rationality, power and politics, ed. johannes stripple and harriet bulkeley, 59-76.
  • Szpak, A. (2023). Ukraine: remedial secession and Russian aggression. Journal of Contemporary European Studies, 31(3), 1012-1026.
  • Şeker, A. U. (2022, Mart 16). AB ülkeleri karbon vergisinde anlaştı. AA. https://www.aa.com.tr/tr/cevre/ab-ulkeleri-karbon-vergisinde-anlasti/2536506
  • Strauss, L. (2000). Politika felsefesi nedir. (Çev. Zelyüt Hünler S.). Paradigma Yayınları.
  • Tepe, H. (1998). Bir felsefe dalı olarak etik: “etik” kavramı, tarihçesi ve günümüzde etik. Doğu Batı Düşünce Dergisi. (4), 11-27.
  • Trivedi, M. M., Singh, M. A., Pandey, M. H., & Tiwari, P. (2023). Violation of ınternational humanitarian law vis a vis dispute between ukraine and russia. Remittances Review, 8(4).
  • Tüzen, M. A. (2017). Liberal öğretinin komüniteryen eleştirisi. Mavi atlas. 5 (2). 517-529. https://doi.org/10.18795/gumusmaviatlas.356788
  • Vanderheiden, S. (2004). Justice in the green house: Climate change and the idea of fairness. Social Philosophy Today, 19, 89-101.
  • Weber, M. (1965). The protestant ethic and the spirit of capitalism (trans. Parson T.). Allen & Unwin.
  • Weber, M. (1978). Economy and Society. (Ed. Roth, G. and Wittich, C.) University of California Press.
  • Yaseen, Z., Muzaffar, M., & Aman, A. (2022). Russia-Ukraine war and hybrid attitude of european union: a critical analysis. Pakistan Journal of Social Issues, Volume XIII.
  • Zelyüt Hünler, S. (2001). Sunuş: alasdair macIntyre. In Alasdair M. Homerik çağdan yirminci yüzyıla ethik’in kısa tarihi. (Çev. Zelyüt Hünler, S.). Paradigma Yayınları.

WHAT MODERN ETHICAL ASSUMPTIONS MASK POLITICALLY: AN ASSESSMENT OF GLOBAL CLIMATE CHANGE POLICIES AND WAR

Year 2024, Volume: 14 Issue: 27, 239 - 267, 31.05.2024
https://doi.org/10.53092/duiibfd.1399122

Abstract

Efforts to determine the value of action and what the right action is have been an important issue accompanying human intellectual history. In the Ancient period, this problem was tried to be solved through the relationship established between good, reason, and politics. However, the modern period's conceptualization of the good, reason, and politics, and the role of philosophy in this conceptualization have been found problematic by liberal, communitarian, postmodern thought, and Badio's philosophy of equality. These thoughts have determined that modernity rendered the elements it took from the Ancient period dysfunctional because it detached them from their historical and social context, that the method it used to put this heritage on a new ground complicated the problem, and that the results of the method made it difficult to combat the problems by returning the results of the method to general assumptions. This attitude of modern thought appears as a crisis in all situations that it associates with ethics. At the center of the crisis lies the fact that an ethical value has no function other than masking political relations. The study tried to explain this situation through the climate change policies and the war situation that occupy global politics.

References

  • Alada, A. B., Gürpınar, E., & Budak, S. (1993). Rio konferansı üzerine düşünceler, İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi. 0(3-4-5-), 93-108.
  • Alawattage, C., Jayathileka, C., Hitibandara, R., & Withanage, S. (2023). Moral economy, performative materialism, and political rhetorics of sustainability accounting. Critical Perspectives on Accounting, 95, 102507.
  • Adorno, T. W., & Horkheimer, M. (1997). Dialectic of Enlightenment (15). Verso.
  • Anter, A. (2011). Max weber's concept of nature and the ambivalence of modernity. Max Weber Studies, 217-229.
  • Arias Maldonado, M. (2019). Domination in the anthropocene. WPSA 2019 Conference, San Diego.
  • Arslan A. (2006). İlkçağ felsefe tarihi 2: Sofistlerden Platon’a. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Arslan A. (2007). İlkçağ felsefe tarihi 3: Aristoteles. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Bauman Z. (2011). Postmodern etik. (Çev. Türker A.). Ayrıntı Yayınları.
  • Badiou, A. (2012). Sonsuz düşünce. (Çev. Ergüden I, Birkan T.). Metis Yayınları.
  • Badiou, A. (2013). Etik: kötülük kavrayışı üzerine bir deneme. (Çev. Birkan T.). Metis Yayınları.
  • Badiou, A. (2014). Bir eşitlik felsefesi. (Çev. Fidaner I. B.). https://yersizseyler.wordpress.com/2014/11/06/bir-esitlik-felsefesi-alain-badiou-derlemesi/
  • Bhabha, H. (2016) Kültürel konumlanış. (Çev. Uluç T.). İnsan Yayınları.
  • Bilge, M. (2012). Gelenekselden moderne etik ve siyaset. ZKÜ sosyal bilimler dergisi. 8 (15), 97-108. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijmeb/issue/54849/751074
  • Bozan, O. (2017). Framing climate change discourse in Turkish media. [Unpublished masters tdissertation]. University of Alberta.
  • Brown, W. (2015). Undoing the demos: Neoliberalism's stealth revolution. MIT Press.
  • Brusylovska, O., & Maksymenko, I. (2023). Analysis of the media discourse on the 2022 war in Ukraine: The case of Russia. Regional Science Policy & Practice, 15(1), 222-235.
  • Chakrabarty, D. (2000), Provincializing europe: postcolonial thought and historical difference. Princeton University Press.
  • De Lucia, V. (2020). Rethinking the encounter between law and nature in the anthropocene: from biopolitical sovereignty to wonder. Law and Critique, 31(3), 329-349.
  • DeScioli, P., & Kurzban, R. (2009). Mysteries of morality. Cognition, 112(2), 281-299.
  • Dobson, A. (2000). Green political thought. Routledge.
  • Erkan Balcı, E. N. (2017). Alasdair macIntyre’ın modern ahlak eleştirisi ve Thomasçı-Aristotelesçi ahlak felsefesi. (Yayın No. 485777) [Doktora Tezi, Sakarya Üniversitesi]. tez.yok.gov.tr.
  • Esenyel, M. Z. (2012). İnsanın, insan olmak bakımından işlevi nedir?: aristoteleşçi bir bakış. Kaygı. Bursa uludağ üniversitesi fen-edebiyat fakültesi Felsefe Dergisi, (18), 209-220. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/276733
  • Foucault, M. (1982). The subject and power. Critical Inquiry, 8(4), 777-795.
  • Harris, P. G.& Symons, J. (2010). Justice in adaptation to climate change: cosmopolitan implications for international institutions. Environmental Politics, 19(4): 617-636. DOI: 10.1080/09644016.2010.489716
  • Hutzler, A. (2023). Biden, in rare Oval Office speech, says US 'holds the world together' amid wars in Israel and Ukraine, ABC News, https://abcnews.go.com/Politics/biden-make-prime-time-case-us-assistance-israel/story? id=104146070, Acessed: 27.11.2023.
  • Kesici, H. (2010). Adam Smith ve Ahlak Teorisi. Journal of Social Policy Conferences, 0 (58), 89-97. https://dergipark.org.tr/tr/pub/iusskd/issue/887/9867
  • Ketenci, T. (2006). Aristoteles ve wittgenstein: etikte iki yol. FLSF felsefe ve sosyal bilimler dergisi. (2), 91-99. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/803614
  • Kingston E. (2014). Climate justice and temporally remote emissions. Social Theory and Practice, 40(2): 281-303.
  • Klinsky S. and Dowlatabadi H. (2009). Conceptualizing of justice in climate policy. Climate Policy, 9(1): 88-108.
  • Kumankov, A. (2023). Nazism, genocide and the threat of the global west. russian moral justification of war in ukraine. Etikk i Praksis-Nordic Journal of Applied Ethics, (1), 7-27.
  • Küçükalp, D. (2017). Postmodern siyaset felsefesi. Kaygı. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, (28), 17-32. https://doi.org/10.20981/kaygi.307936
  • Küçükalp, D. (2023). Klasik ve modern siyaset felsefesi. Çalışma ve Toplum, 1 (76), 79-96. https://doi.org/10.54752/ct.1241207
  • Laruelle, M. (2016). “Russia as an anti-liberal European civilisation.” In Pal Kolsto and Helge Blakkisrud (eds) The new Russian nationalism: imperialism, ethnicity and authoritarianism 2000–2015, (275-97), Edinburg University Press.
  • Leiss, W. (1994). Domination of nature. McGill-Queen's Press-MQUP.
  • Lemke, T. (2002). Foucault, governmentality, and critique. rethinking marxism: a journal of economics. Culture & Society, 14(3), 49-64.
  • Lemm, V. (2010). Critical theory and affirmative biopolitics: Nietzsche and the domination of nature in Adorno/Horkheimer. Journal of Power, 3(1). https://doi.org/10.1080/17540291003630379
  • Lewis S. L. & Maslin, M. A. (2015). Defining the anthropocene. Nature (519), 171-180.
  • Loomba, A. (2000). Kolonyalizm/postkolonyalizm. (Çev. Mehmet Küçük). Ayrıntı Yayınları.
  • MacIntyre A. (2001). Erdem peşinde: ahlak teorisi üzerine bir çalışma. (Çev. Özcan M.). Ayrıntı Yayınları.
  • MacIntyre A. (2001a). Homerik çağdan yirminci yüzyıla ethik’in kısa tarihi. (Çev. Zelyüt Hünler, S.). Paradigma Yayınları.
  • Manuel‐Navarrete, D. (2010). Power, realism, and the ideal of human emancipation in a climate of change. Wiley interdisciplinary reviews: Climate Change, 1(6), 781-785.
  • Meyer, L. H. & Roser, D. (2006). Distributive justice and climate change. the allocation of emissions right. Analyse & Kritik, 28, 223-249.
  • Meyer, L. H. & Roser, D. (2010). Climate justice and historical emissions. Critical Review of International Social and Political Philosophy, 13(1): 229-253. DOI: 10.1080/13698230903326349
  • Morton, S. (2003). Gayatri chakravorty spivak, Routledge.
  • Mutlu B. (2018). Alasdair macIntyre’ın çağdaş sorunlar karşısında yeni aristotelesçiliği. Kilikya Felsefe Dergisi. 0 (1), 39-63. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/456016
  • Nagel T. (1998). Aristoteles’in eudaimonia üzerine düşünceleri. (Çev. Erkızan H. N.). Doğu Batı Düşünce Dergisi. (4), 147-155.
  • Qaddoura, R. M., Othman, Z. B., & Majid, M. B. A. (2019). Review of U.S. Interests and the Israel-Palestine Conflict: A Review, by Noam Chomsky, Rashid Khalidi, Elia Zureik, Terje Rod-Larsen, Nur Laiq, Fabrice Aidan, and Jeremy R. Hammond. Insight Turkey 21, no. 4: 217–25.
  • Özlem, D. (2004). Etik -ahlâk felsefesi-. İnkılâp Kitabevi.
  • Paavola, J., & Adger, W. N. (2002). Justice and adaptation to climate change. Tyndall Centre for Climate Change Working Paper, 23.
  • Parks, B. C. and Roberts, J. C. (2010). Climate change, social theory and justice. Theory, Culture & Society, 27(2-3): 134-166. DOI: 10.1177/0263276409359018
  • Platon (1999). Devlet. (Çev. S. Eyüboğlu, M. A. Cimcoz). Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Plumwood, V. (2002). Feminism and the mastery of nature. In Feminism and the Mastery of Nature. https://doi.org/10.4324/9780203006757
  • Sachs B. (2014). The relevance of distributive justice to international climate change policy. Ethics, Policy & Environment, 17(2): 208-224. DOI: 10.1080/21550085.2014.926085
  • Sayegh, Alexandra M. (2023) How Foreign Policy is Manifested through Diplomatic Discourse: An Analysis of US Ambassador Rhetoric at the UN Regarding Israeli Settlement Expansion. Senior Theses. 120. https://research.library.fordham.edu/international_senior/120
  • Schuppert, F. (2011). Climate change mitigation and intergenerational justice. Environmental Politics, 20(3): 303-321. DOI: 10.1080/09644016.2011.573351
  • Sarıbay, A. Y. (1998). Politik teori, modernite ve etik. Doğu Batı Düşünce Dergisi. (4), 55-60.
  • Simons, G. (2022). “Inevitable” and “ımminent” ınvasions: the logic behind western media war stories. Journal of International Analytics, 13(2), 43-58.
  • Soper, K. (1995). What is Nature: culture, politics and the non-human. MA: Blackwell.
  • Stephan, B., Rothe, D., Methmann, C., Stripple, J., & Bulkeley, H. (2013). Third side of the coin: hegemony and governmentality in global climate politics. Governing the climate: new approaches to rationality, power and politics, ed. johannes stripple and harriet bulkeley, 59-76.
  • Szpak, A. (2023). Ukraine: remedial secession and Russian aggression. Journal of Contemporary European Studies, 31(3), 1012-1026.
  • Şeker, A. U. (2022, Mart 16). AB ülkeleri karbon vergisinde anlaştı. AA. https://www.aa.com.tr/tr/cevre/ab-ulkeleri-karbon-vergisinde-anlasti/2536506
  • Strauss, L. (2000). Politika felsefesi nedir. (Çev. Zelyüt Hünler S.). Paradigma Yayınları.
  • Tepe, H. (1998). Bir felsefe dalı olarak etik: “etik” kavramı, tarihçesi ve günümüzde etik. Doğu Batı Düşünce Dergisi. (4), 11-27.
  • Trivedi, M. M., Singh, M. A., Pandey, M. H., & Tiwari, P. (2023). Violation of ınternational humanitarian law vis a vis dispute between ukraine and russia. Remittances Review, 8(4).
  • Tüzen, M. A. (2017). Liberal öğretinin komüniteryen eleştirisi. Mavi atlas. 5 (2). 517-529. https://doi.org/10.18795/gumusmaviatlas.356788
  • Vanderheiden, S. (2004). Justice in the green house: Climate change and the idea of fairness. Social Philosophy Today, 19, 89-101.
  • Weber, M. (1965). The protestant ethic and the spirit of capitalism (trans. Parson T.). Allen & Unwin.
  • Weber, M. (1978). Economy and Society. (Ed. Roth, G. and Wittich, C.) University of California Press.
  • Yaseen, Z., Muzaffar, M., & Aman, A. (2022). Russia-Ukraine war and hybrid attitude of european union: a critical analysis. Pakistan Journal of Social Issues, Volume XIII.
  • Zelyüt Hünler, S. (2001). Sunuş: alasdair macIntyre. In Alasdair M. Homerik çağdan yirminci yüzyıla ethik’in kısa tarihi. (Çev. Zelyüt Hünler, S.). Paradigma Yayınları.
There are 70 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Political Ecology, Political Theory and Political Philosophy, Environmental Politics, Intellectual History of Politics, International Politics
Journal Section Research Article
Authors

Recep Elmas 0000-0001-5490-3238

Mehmet Nazım Uygur 0000-0002-4132-3004

Özgür Bozan 0000-0002-7145-5059

Early Pub Date May 29, 2024
Publication Date May 31, 2024
Submission Date December 1, 2023
Acceptance Date January 8, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 14 Issue: 27

Cite

APA Elmas, R., Uygur, M. N., & Bozan, Ö. (2024). MODERN ETİK KABULLERİN SİYASETEN GİZLEDİKLERİ: KÜRESEL İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ POLİTİKALARI VE SAVAŞ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Dicle Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(27), 239-267. https://doi.org/10.53092/duiibfd.1399122
AMA Elmas R, Uygur MN, Bozan Ö. MODERN ETİK KABULLERİN SİYASETEN GİZLEDİKLERİ: KÜRESEL İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ POLİTİKALARI VE SAVAŞ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. May 2024;14(27):239-267. doi:10.53092/duiibfd.1399122
Chicago Elmas, Recep, Mehmet Nazım Uygur, and Özgür Bozan. “MODERN ETİK KABULLERİN SİYASETEN GİZLEDİKLERİ: KÜRESEL İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ POLİTİKALARI VE SAVAŞ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME”. Dicle Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 14, no. 27 (May 2024): 239-67. https://doi.org/10.53092/duiibfd.1399122.
EndNote Elmas R, Uygur MN, Bozan Ö (May 1, 2024) MODERN ETİK KABULLERİN SİYASETEN GİZLEDİKLERİ: KÜRESEL İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ POLİTİKALARI VE SAVAŞ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 14 27 239–267.
IEEE R. Elmas, M. N. Uygur, and Ö. Bozan, “MODERN ETİK KABULLERİN SİYASETEN GİZLEDİKLERİ: KÜRESEL İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ POLİTİKALARI VE SAVAŞ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME”, Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol. 14, no. 27, pp. 239–267, 2024, doi: 10.53092/duiibfd.1399122.
ISNAD Elmas, Recep et al. “MODERN ETİK KABULLERİN SİYASETEN GİZLEDİKLERİ: KÜRESEL İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ POLİTİKALARI VE SAVAŞ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME”. Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 14/27 (May 2024), 239-267. https://doi.org/10.53092/duiibfd.1399122.
JAMA Elmas R, Uygur MN, Bozan Ö. MODERN ETİK KABULLERİN SİYASETEN GİZLEDİKLERİ: KÜRESEL İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ POLİTİKALARI VE SAVAŞ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2024;14:239–267.
MLA Elmas, Recep et al. “MODERN ETİK KABULLERİN SİYASETEN GİZLEDİKLERİ: KÜRESEL İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ POLİTİKALARI VE SAVAŞ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME”. Dicle Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol. 14, no. 27, 2024, pp. 239-67, doi:10.53092/duiibfd.1399122.
Vancouver Elmas R, Uygur MN, Bozan Ö. MODERN ETİK KABULLERİN SİYASETEN GİZLEDİKLERİ: KÜRESEL İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ POLİTİKALARI VE SAVAŞ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2024;14(27):239-67.

                                                                                                                                                           32482   32483

All works published in this journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0) License.