Öz
Bu araştırma spor yöneticiliği bölümü okuyan öğrencilerin mesleki kaygı durumlarının incelenmesi ve ortaya konan sonuçlara yönelik çözüm önerilerinde bulunmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evreni, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi ve Gazi Üniversitesi spor bilimleri fakültesi, spor yöneticiliği bölümleri 1.2.3 ve 4 sınıflarında okuyan öğrencilerden, örneklem grubu ise bu öğrencilerden gönüllülük esasına göre belirlenmiş 202 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veriler Karabudak (2015) tarafından geliştirilen, geçerlik ve güvenirliği yapılmış mesleki kaygı ölçeği ile elde edilmiştir. Ölçek, 1.Sosyal kaygı, 2.Danışan-İletişim merkezli kaygı, 3.İstihdam ile ilgili kaygı, 4.Ekonomik kaygı, 5.Kişisel gelişim-eğitim ile ilgili kaygı olmak üzere 5. alt boyuttan oluşmaktadır. Anketler örneklem gurubu ile bire bir görüşülerek, konu hakkında bilgi verildikten sonra gönüllülük esasına göre doldurulmuştur. Ankete 48 kadın,154 erkek olmak üzere toplam 202 katılımcı cevap vermiştir. Elde edilen veriler uygun istatistik programa aktarılarak, istatistik işlem olarak frekans (%), Independent- Samples T test uygulanmıştır. Farklılıkların tespitinde 0,05 anlamlılık düzeyi olarak kabul edilmiştir. Elde edilen verilerin değerlendirilmesi sonucunda, spor yöneticiliği bölümü öğrencilerinin genel olarak toplamda, mesleki kaygılarının yüksek olduğunu, cinsiyet değişkeninde ise kadınların erkeklere göre daha yüksek olduğunu söyleyebiliriz.