Araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinde olimpik değer algılarının farklı değişkenler açısından incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda çalışmaya 470’si sportif aktivitelere katılım gösteren 192’si ise sportif aktivitelerde yer almayan 622 birey gönüllü olarak katılmıştır. Araştırmada 12 madde 3 alt boyuttan oluşan olimpik değerler ölçeği kullanıldı ve elde edilen sonuçlar p;,050 anlamlılık düzeyine göre değerlendirildi. Sonuç olarak olimpik değerler ölçeği alt puan ortalamaları ile sportif aktivite yapma, sportif aktivite türleri ve cinsiyetler arasında anlamlı farklılıklar görülürken sportif aktivite süresi değişkeninde de anlamlı pozitif ilişkiler olduğu görüldü. Araştırmada yer alan sportif aktivite yapma amacı, aile yapısı ve yaş değişkeni ile olimpik değerler ölçeği alt boyutları arasında anlamlı farklılık ve ilişkiler olmadığı görüldü. Sonuca bağlı kalarak bir kültür aktarımı aracı olarak sportif aktivite olimpik değerlerin aktarımında önemli farklılıklar ortaya koymaktır. Buna bağlı olarak çeşitli sportif aktivitelere katılım gösterilmesi çalışmanın önerileri arasında yer almaktadır.
The aim of the study is to examine the perception of Olympic values among university students in terms of various variables. In line with this objective, 470 individuals participating in sports activities and 192 individuals not involved in sports activities volunteered for the study, making a total of 622 participants. The Olympic values scale, consisting of 12 items and three sub-dimensions, was used in the research, and the results were evaluated at the 0.050 significance level. As a result, significant differences were observed in the sub-score averages of the Olympic values scale among those engaging in sports activities, different types of sports activities, and genders. Additionally, significant positive relationships were found in the variable of sports activity duration. No significant differences or relationships were observed between the purpose of sports activity, family structure, age, and the sub-dimensions of the Olympic values scale. Consistent with the results, engaging in various sports activities stands out among the recommendations of the study as a means of cultural transmission in the transfer of Olympic values.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Mart 2024 |
Gönderilme Tarihi | 18 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 1 Mart 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 4 Sayı: 1 |