Büyükşehirlerde artan nüfusu beraberinde barınma, eğitim, ulaşım vs. birçok ihtiyaç parametrelerini doğurmaktadır. Yerleşik düzende olan alanların üniversite ihtiyaçlarını karşılamak için 24 saat aktif yaşamın sürdüğü kampüs alanlarınada ihtiyaç duyulmaktadır. Özellikle kampüs ihtiyacının karşılandığı alanlarda kentsel ulaşım ağı koşullarında da gerekli iyileştirmelerin yapılması ve ilerideki nüfus ve eğitim kapasite koşulları dikkate alınarak senaryoların geliştirilmesi gerekmektedir. Dolayısıyla eğitim alanlarına kolay ulaşaılabilirliğin sağlandığı konforlu ve güvenilir yol ağlarının oluşturulması elzemdir. Geliştirilen modeller ile kentsel ölçekte kampüs ve yerleşim alanlarında yol ağları oluşturularak trafik problemlerine çözüm önerileri getirilmesi, otopark ihtiyaçların karşılanması, trafik akışının sağlanması, yayaların güvenli bir şekil de ulaşım imkanı elde edilmedir. Bu çalışmada İstanbul tarihi yarımada dışında kalan üniversite kampüs alanı ve çevre bağlantı yollarında meydana gelen trafik yoğunluğu dikkate alınarak geliştirilen senaryolarla ileriye yönelik tahminlerde trafik sorunlarının ortadan kaldırılmasına yönelik alternative çözüm önerileri gerçekleştirilmiştir. Çalışmada önceden belirlenen bir ufuk yılına göre gelecekteki potansiyel trafik akışını ölçmek için karmaşık trafik yöntemleri tasarlanmıştır. Sonuç olarak farklı ulaşım planlaması ve araç modellerinin trafiğe olumlu katkı sunacağı düşünülmektedir.
Ufuk yılı trafik etüdü ulaşım ağı simülasyon baz senaryo Horizon year traffic study transportation network simulation base scenario
The increasing population in metropolises brings together with it housing, education, transportation etc. gives rise to many need parameters. In order to meet the university needs in settled regions, there is a need for campus areas where active life is maintained 24 hours a day. Especially in areas where campus needs are met, necessary improvements should be made in urban transportation network conditions and scenarios should be developed considering future population and education capacity conditions. Therefore, it is essential to create comfortable and reliable road networks that provide easy access to training areas. With the models developed, road networks should be created in campus and residential areas on an urban scale, offering solutions to traffic problems, meeting parking needs, ensuring traffic flow, and safe transportation for pedestrians. In this study, alternative solutions have been proposed for the elimination of traffic problems in future predictions with scenarios developed by taking into account the traffic density occurring in the university campus area and peripheral connection roads outside the historical peninsula of Istanbul. In the study, complex traffic methods are designed to measure the potential future traffic flow according to a predetermined horizon year. As a result, it is thought that different transportation planning and vehicle models will contribute positively to traffic.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | March 22, 2023 |
Publication Date | March 23, 2023 |
Submission Date | November 28, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 14 Issue: 1 |