Kompozit kardan milleri, üstün mukavemet-ağırlık ve sertlik-ağırlık oranları nedeniyle geleneksel kardan millerinin güçlü bir ikamesi olarak ortaya çıkmışlardır. Aynı zamanda, çok duvarlı karbon nanotüplerin (ÇDKNT) üstün mekanik, elektriksel ve termal özelliklerinden dolayı takviye elemanı olarak kullanımı büyük bir ivme kazanmıştır. Bu çalışmada, karışım kuralı (rule of mixture) ile Halpin-Tsai (H-T) modelini birleştiren bir mikromekanik model, ÇDKNT katkılı karbon fiber takviyeli epoksi reçinenin elastik sabitlerini hesaplamak için kullanılmıştır. Bu mikromekanik model, MWCNT'lerin topaklanma, en boy oranı, dalgalanma ve rastgele yöneliminin etkisini dikkate almaktadır. ÇDKNT/epoksi reçinenin mikromekanik model kullanılarak hesaplanan elastik sabitleri literatürde bulunan deneysel sonuçlarla karşılaştırılmıştır. Ayrıca, çeşitli ÇDKNT konsantrasyonları ve fiber oryantasyon açıları için kompozit kardan millerinin kritik burulma burkulma yükünü tahmin etmek için sonlu elemanlar analizi (SEA) yapılmıştır. SEA sonuçları teorik olarak elde edilen sonuçlarla karşılaştırılmıştır. Sonuçlar, mikromekanik model kullanılarak hesaplanan ÇDKNT/epoksi reçine nanokompozitinin Young modülünün deneysel bulgularla uyumlu olduğunu göstermiştir. ÇDKNT katkısız karbon elyaf takviyeli epoksi reçine ile karşılaştırıldığında, hacimce %10 MWCNT'lerin eklenmesi durumunda E1, E2, G12 ve G23 (kompozit laminanın elastik sabitleri) sırasıyla %0,66, %27,80, %49,02 ve %37,50'lik iyileştirmeler gösterdi. Fiber oryantasyon açısı, Tcr üzerinde ÇDKNT konsantrasyonundan daha baskın bir etkiye sahiptir.
Karbon nanotüp Burulma burkulması Mikromekanik model Kardan mili Sonlu elemanlar analizi Katmanlı kompozitler
Composite driveshafts have emerged as a potent substitute for traditional driveshafts because of their excellent strength-to-weight and stiffness-to-weight ratios. At the same time, usage of multi-walled carbon nanotubes (MWCNTs) as a reinforcement has gained a great momentum due to their superb mechanical, electrical, and thermal characteristics. In this work, a micromechanical model combining the rule of mixtures and the Halpin-Tsai (H-T) model was used to calculate elastic constants of MWCNTs-added carbon fiber reinforced epoxy resin. This micromechanical model considers the effect of agglomeration, aspect ratio, waviness, and random orientation of MWCNTs. Elastic constants of MWCNTs/epoxy resin calculated by using micromechanical model was compared by experimental results available in the literature. Moreover, finite element analysis (FEA) was carried out to predict the critical torsional buckling load of composite driveshafts for various MWCNTs concentrations and fiber orientation angles. The FEA results were compared with the results obtained theoretically. The results showed that Young’s modulus of MWCNTs/epoxy resin calculated by using the micromechanical model is in compliance with the experimental findings. When compared to pure carbon fiber-reinforced epoxy resin, E1, E2, G12, and G23 (elastic constants of composite lamina) showed improvements of 0.66%, 27.80%, 49.02%, and 37.50%, respectively, in the case of 10vol.% MWCNTs addition. The ply orientation angle has a more dominant effect on Tcr than the MWCNTs concentration.
Carbon nanotube torsional buckling micromechanical model driveshaft finite element analysis laminated composite
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Solid Mechanics, Numerical Modelling and Mechanical Characterisation, Mechanical Engineering (Other), Composite and Hybrid Materials |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | December 31, 2023 |
Publication Date | December 31, 2023 |
Submission Date | August 2, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 14 Issue: 4 |