İnsanların; oturma, dinlenme, yatma ve barınma ve eşyaları saklama
ihtiyaçları sürekli olacağı bilinen bir gerçektir. İnsanoğlunun sürekli kendini yenilemesiyle
birlikte bu ihtiyaçları karşılamada; rahatlık konfor, estetik ve ergonomi ön
plana çıkmaktadır. Belirtilen bu ihtiyaçların sağlanması da genellikle mobilya
elemanları ile giderilmeye çalışılır. Rahatlık konfor, estetik ve ergonomiklik
hem üretici hem de tüketici fikirlerinin bir araya gelmesi ile gelişebilir. Bu
çalışmada; tüketicilerin bir mobilyayı satın alırken veya kullanırken nelere
dikkat ettiğini ya da nelere dikkat etmesi gerektiğini belirlemek amacıyla anket çalışması yapılmıştır.
Sosyal ağlardan facebook uygulaması veri toplama aracı olarak kullanılmıştır.
Facebook üzerinden yayınlanan anket formunun doldurulması ve kendi sayfalarında
yayınlamaları rica edilmiştir. Anket formu üç ana bölümden meydana gelmiştir.
Bu bölümler; Tüketicilere ilişkin demografik özellikler, Tüketicilerin mobilyaya ilişkin
tercihleri, Tüketicilerin mobilya satın
alma ve kullanım davranışlarıdır.
Sonuç olarak; tüketici mobilya tercihlerinde, mobilya satın alma,
kullanım davranışları ve mobilya satın almaya ilişkin sorunlarının belirlenmesi
ile tüketici beklentileri ortaya konulmuş olup sektöre katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 15, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 6 Issue: 3 |