Research Article
BibTex RIS Cite

TÜKETİCİLERİN MOBİLYAYA İLİŞKİN TERCİHLERİNİN BELİRLENMESİ: SOSYAL MEDYA ÜZERİNDEN BİR ARAŞTIRMA

Year 2017, Volume: 6 Issue: 3, 72 - 84, 15.12.2017

Abstract

İnsanların; oturma, dinlenme, yatma ve barınma ve eşyaları saklama
ihtiyaçları sürekli olacağı bilinen bir gerçektir.  İnsanoğlunun sürekli kendini yenilemesiyle
birlikte bu ihtiyaçları karşılamada; rahatlık konfor, estetik ve ergonomi ön
plana çıkmaktadır. Belirtilen bu ihtiyaçların sağlanması da genellikle mobilya
elemanları ile giderilmeye çalışılır. Rahatlık konfor, estetik ve ergonomiklik
hem üretici hem de tüketici fikirlerinin bir araya gelmesi ile gelişebilir. Bu
çalışmada; tüketicilerin bir mobilyayı satın alırken veya kullanırken nelere
dikkat ettiğini ya da nelere dikkat etmesi gerektiğini belirlemek amacıyla anket çalışması yapılmıştır.
Sosyal ağlardan facebook uygulaması veri toplama aracı olarak kullanılmıştır.
Facebook üzerinden yayınlanan anket formunun doldurulması ve kendi sayfalarında
yayınlamaları rica edilmiştir. Anket formu üç ana bölümden meydana gelmiştir.
Bu bölümler; Tüketicilere ilişkin demografik özellikler,  Tüketicilerin mobilyaya ilişkin
tercihleri,  Tüketicilerin mobilya satın
alma ve kullanım davranışlarıdır.






Sonuç olarak; tüketici mobilya tercihlerinde, mobilya satın alma,
kullanım davranışları ve mobilya satın almaya ilişkin sorunlarının belirlenmesi
ile tüketici beklentileri ortaya konulmuş olup sektöre katkı sağlayacağı düşünülmektedir. 

References

  • [1]. Malkoçoğlu, A., Yaylı, K., Yıldırım,İ., Ataseven,F., (2015). Türkiye Mobilya Endüstrisi Küçük ve Orta Ölçekli İşletmelerin Yapısal İncelenmesi, Selçuk Üniversitesi, Selçuk-teknik dergisi, özel sayı, sayfa, 748. [2]. Kalınkara, V., (2008). Tasarım ve Dekarosyon. Ankara: Gazi Kitabevi. [3]. Arpacı, F., (2014). Ankara’da Yaşayan Tüketicilerin Mobilya Satın Alma, Kullanım Davranışları Ve Mobilya Satın Almaya İlişkin Sorunları, Uluslararası Hakemli Pazarlama Ve Pazar Araştırmaları Dergisi, sayı 2, Cilt 1, E-Dergi. [4]. Ponder, N., ( 2013). Consumer A ttitudes and B uying B ehavior for H ome Furniture. Franklin Furniture Institute: Mississippi State. [5]. Cooper, C., (1 974). “ The Ho use As S ymbol Of The S elf” Design A nd Environment, S: 3(3). [6]. Kalınkara. V., (2016). Evle ilgili mobilyaların satın alınmasına yönelik davranışalrı, Türkiye Sosyal Araştırmalar Derisi, , s: 1, sayfa:237 [7]. Berginc, J., Hrovatin, J., Matjaz, F., Machtig, S.,Zupancic, A., Oblak, L. , (2011). Analysis of Cooperation Between Furniture Industry and Designers in Product Development Process, Drvna Industria, Volume 62, Issue 2, Pages 129-136 [8]. Erdinler, E.S., ve Koç, K., (2015). Mobilyada Tüketici Tercihleri Ve Tasarım Beklentileri, 3. Ulusal Mobilya Kongresi (UMK-2015), 10-12 Nisan, Konya [9]. Türker, A., (2010). Mobilya Sektörünün Ana Bileşenlerinden Tasarımın Faktörlerinin Tüketici Davranışlarına Etkisi: Kütahya İlinde Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Dumlupınar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü [10]. Disney, J., (1999). Customer Satisfaction and Loyalty: The Critical Elements of Service Quality. Total Quality Management, 10 (4/5), 491-497. [11]. Durmaz, Y., and Jablonsk, S., (2012). “ Integrated a pproach t o f actors affecting co nsumers p urchase b ehavior i n P oland a nd an em pirical study” Global Journal of Management and Business, S:12(15). [12]. Sakpıchaısakul, T. (2012). Consumer Behavior in Purchasing Ho me Furnishing p roducts in Thailand. Graduate S chool o f C ommerce Waseda University. [13]. Capetillo, B., (2008). Furniture and Industrial Design, Factsheet Denmark, Ministry of Foreign Affairs of Denmark, ISBN 978-87-7667-831. [14]. Browne,P., Tobin, P., (2013). Sustainable Design for Furniture and Wood Products, 2nd International Conference on Sustainable Intelligent Manufacturing, Tech Univ Lisbon, Fac Architectture, Lisbon, Portugal. [15]. Karaosmanoglu, K., ve Kızgın, Y., (2009). Tüketicilerin Satın Aldıkları Markalı Mobilya Ürünleri Tercihlerine Etki Eden Degiskenlerin Belirlenmesi. Finans Politik&Ekonomik Yorumlar Dergisi, 46 (528), 83. [16]. Scholz, S.W., and Decker, R., (2007). Measuring the impact of wood species on consumer preferences for wooden furniture by means of the Analytic Hierarchy Process. Forest Products Journal, 57(3), 23-28. [17]. Kurtoğlu, A., Koç, K.H., Erdinler, E.S., (1997). Mobilya-Kullanıcı İlişkileri İle Mobilya Seçiminde Dikkat Edilecek Hususlar, İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, B Serisi, Cilt 47, Sayı 1-2-3-4. s.13-28. [18]. Arpacı, F., ve Obuz, K., (2103) Tüketicilerin Mobilyaya İlişkin Tercihleri, Akademik Bakış Dergisi, Türk Dünyası Kırgız – Türk Sosyal Bilimler Enstitüsü, Celalabat – Kırgızistan [19]. Burdurlu, E., İlçe, A. Ç., Ciritçioğlu, H. H. (2004). Mobilya Ürün Özellikleriyle İlgili Tüketicilerin Tercih Öncelikleri, H. Ü. Sosyolojik Araştırmalar e-Dergisi. [20]. Andaç, T. (2008). Kayserili Mobilya Tüketici Tercihleri Üzerinde Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Orman Endüstri Mühendisliği Anabilim Dalı. [21]. Arslan, A.R. , Doruk, S., Burdurlu, E. (2009). Markalı Mobilya Tercihi Üzerine Kullanıcı Karakteristikleri ile Sosyo-Ekonomik Özellikleri. Politeknik, 12(2), 93-100. [22]. Dülgeroğlu, K. (2011). Mobilya Seçiminde Tüketici Tercihlerinin Belirlenmesi, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Orman Endüstri Mühendisliği Anabilim Dalı.
Year 2017, Volume: 6 Issue: 3, 72 - 84, 15.12.2017

Abstract

References

  • [1]. Malkoçoğlu, A., Yaylı, K., Yıldırım,İ., Ataseven,F., (2015). Türkiye Mobilya Endüstrisi Küçük ve Orta Ölçekli İşletmelerin Yapısal İncelenmesi, Selçuk Üniversitesi, Selçuk-teknik dergisi, özel sayı, sayfa, 748. [2]. Kalınkara, V., (2008). Tasarım ve Dekarosyon. Ankara: Gazi Kitabevi. [3]. Arpacı, F., (2014). Ankara’da Yaşayan Tüketicilerin Mobilya Satın Alma, Kullanım Davranışları Ve Mobilya Satın Almaya İlişkin Sorunları, Uluslararası Hakemli Pazarlama Ve Pazar Araştırmaları Dergisi, sayı 2, Cilt 1, E-Dergi. [4]. Ponder, N., ( 2013). Consumer A ttitudes and B uying B ehavior for H ome Furniture. Franklin Furniture Institute: Mississippi State. [5]. Cooper, C., (1 974). “ The Ho use As S ymbol Of The S elf” Design A nd Environment, S: 3(3). [6]. Kalınkara. V., (2016). Evle ilgili mobilyaların satın alınmasına yönelik davranışalrı, Türkiye Sosyal Araştırmalar Derisi, , s: 1, sayfa:237 [7]. Berginc, J., Hrovatin, J., Matjaz, F., Machtig, S.,Zupancic, A., Oblak, L. , (2011). Analysis of Cooperation Between Furniture Industry and Designers in Product Development Process, Drvna Industria, Volume 62, Issue 2, Pages 129-136 [8]. Erdinler, E.S., ve Koç, K., (2015). Mobilyada Tüketici Tercihleri Ve Tasarım Beklentileri, 3. Ulusal Mobilya Kongresi (UMK-2015), 10-12 Nisan, Konya [9]. Türker, A., (2010). Mobilya Sektörünün Ana Bileşenlerinden Tasarımın Faktörlerinin Tüketici Davranışlarına Etkisi: Kütahya İlinde Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Dumlupınar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü [10]. Disney, J., (1999). Customer Satisfaction and Loyalty: The Critical Elements of Service Quality. Total Quality Management, 10 (4/5), 491-497. [11]. Durmaz, Y., and Jablonsk, S., (2012). “ Integrated a pproach t o f actors affecting co nsumers p urchase b ehavior i n P oland a nd an em pirical study” Global Journal of Management and Business, S:12(15). [12]. Sakpıchaısakul, T. (2012). Consumer Behavior in Purchasing Ho me Furnishing p roducts in Thailand. Graduate S chool o f C ommerce Waseda University. [13]. Capetillo, B., (2008). Furniture and Industrial Design, Factsheet Denmark, Ministry of Foreign Affairs of Denmark, ISBN 978-87-7667-831. [14]. Browne,P., Tobin, P., (2013). Sustainable Design for Furniture and Wood Products, 2nd International Conference on Sustainable Intelligent Manufacturing, Tech Univ Lisbon, Fac Architectture, Lisbon, Portugal. [15]. Karaosmanoglu, K., ve Kızgın, Y., (2009). Tüketicilerin Satın Aldıkları Markalı Mobilya Ürünleri Tercihlerine Etki Eden Degiskenlerin Belirlenmesi. Finans Politik&Ekonomik Yorumlar Dergisi, 46 (528), 83. [16]. Scholz, S.W., and Decker, R., (2007). Measuring the impact of wood species on consumer preferences for wooden furniture by means of the Analytic Hierarchy Process. Forest Products Journal, 57(3), 23-28. [17]. Kurtoğlu, A., Koç, K.H., Erdinler, E.S., (1997). Mobilya-Kullanıcı İlişkileri İle Mobilya Seçiminde Dikkat Edilecek Hususlar, İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, B Serisi, Cilt 47, Sayı 1-2-3-4. s.13-28. [18]. Arpacı, F., ve Obuz, K., (2103) Tüketicilerin Mobilyaya İlişkin Tercihleri, Akademik Bakış Dergisi, Türk Dünyası Kırgız – Türk Sosyal Bilimler Enstitüsü, Celalabat – Kırgızistan [19]. Burdurlu, E., İlçe, A. Ç., Ciritçioğlu, H. H. (2004). Mobilya Ürün Özellikleriyle İlgili Tüketicilerin Tercih Öncelikleri, H. Ü. Sosyolojik Araştırmalar e-Dergisi. [20]. Andaç, T. (2008). Kayserili Mobilya Tüketici Tercihleri Üzerinde Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Orman Endüstri Mühendisliği Anabilim Dalı. [21]. Arslan, A.R. , Doruk, S., Burdurlu, E. (2009). Markalı Mobilya Tercihi Üzerine Kullanıcı Karakteristikleri ile Sosyo-Ekonomik Özellikleri. Politeknik, 12(2), 93-100. [22]. Dülgeroğlu, K. (2011). Mobilya Seçiminde Tüketici Tercihlerinin Belirlenmesi, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Orman Endüstri Mühendisliği Anabilim Dalı.
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Oktay Okcu This is me

Dilek Kekeç Morkoç This is me

Publication Date December 15, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 6 Issue: 3

Cite

APA Okcu, O., & Kekeç Morkoç, D. (2017). TÜKETİCİLERİN MOBİLYAYA İLİŞKİN TERCİHLERİNİN BELİRLENMESİ: SOSYAL MEDYA ÜZERİNDEN BİR ARAŞTIRMA. İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi, 6(3), 72-84.
AMA Okcu O, Kekeç Morkoç D. TÜKETİCİLERİN MOBİLYAYA İLİŞKİN TERCİHLERİNİN BELİRLENMESİ: SOSYAL MEDYA ÜZERİNDEN BİR ARAŞTIRMA. İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi. December 2017;6(3):72-84.
Chicago Okcu, Oktay, and Dilek Kekeç Morkoç. “TÜKETİCİLERİN MOBİLYAYA İLİŞKİN TERCİHLERİNİN BELİRLENMESİ: SOSYAL MEDYA ÜZERİNDEN BİR ARAŞTIRMA”. İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi 6, no. 3 (December 2017): 72-84.
EndNote Okcu O, Kekeç Morkoç D (December 1, 2017) TÜKETİCİLERİN MOBİLYAYA İLİŞKİN TERCİHLERİNİN BELİRLENMESİ: SOSYAL MEDYA ÜZERİNDEN BİR ARAŞTIRMA. İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi 6 3 72–84.
IEEE O. Okcu and D. Kekeç Morkoç, “TÜKETİCİLERİN MOBİLYAYA İLİŞKİN TERCİHLERİNİN BELİRLENMESİ: SOSYAL MEDYA ÜZERİNDEN BİR ARAŞTIRMA”, İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi, vol. 6, no. 3, pp. 72–84, 2017.
ISNAD Okcu, Oktay - Kekeç Morkoç, Dilek. “TÜKETİCİLERİN MOBİLYAYA İLİŞKİN TERCİHLERİNİN BELİRLENMESİ: SOSYAL MEDYA ÜZERİNDEN BİR ARAŞTIRMA”. İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi 6/3 (December 2017), 72-84.
JAMA Okcu O, Kekeç Morkoç D. TÜKETİCİLERİN MOBİLYAYA İLİŞKİN TERCİHLERİNİN BELİRLENMESİ: SOSYAL MEDYA ÜZERİNDEN BİR ARAŞTIRMA. İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi. 2017;6:72–84.
MLA Okcu, Oktay and Dilek Kekeç Morkoç. “TÜKETİCİLERİN MOBİLYAYA İLİŞKİN TERCİHLERİNİN BELİRLENMESİ: SOSYAL MEDYA ÜZERİNDEN BİR ARAŞTIRMA”. İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi, vol. 6, no. 3, 2017, pp. 72-84.
Vancouver Okcu O, Kekeç Morkoç D. TÜKETİCİLERİN MOBİLYAYA İLİŞKİN TERCİHLERİNİN BELİRLENMESİ: SOSYAL MEDYA ÜZERİNDEN BİR ARAŞTIRMA. İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi. 2017;6(3):72-84.