Türkiye orman ürünleri endüstrisinin
işletmecilik faaliyetlerinin etkinliğini artırmak için kullanabileceği önemli
araçlardan biri web ortamlarıdır. Web, durağan bir bilgi ortamı olarak
görülebileceği gibi, bilgi toplama ve paylaşımından, elektronik ticarete kadar
pek çok fonksiyonel uğraşın dinamik bir aracı da olabilmektedir. Bugünlerde,
ürün ve hizmetlere olan talebin izlenmesi-değerlendirilmesi, satış ve satış
sürecinin yönetilmesi, servis faaliyetlerinin gerçekleştirilmesi, tedarik
faaliyetleri, kaynaklara ulaşım, kaynakların yönetimi, şirket içi ve şirket
dışı iletişim, sosyal sorumluluk faaliyetleri, tanıtım ve bilgilendirme web
ortamında geçekleştirilen başarılı uygulamalardır. Bu araştırmada, Türkiye
orman ürünleri endüstrisinde faaliyet gösteren firmaların internet ortamındaki
faaliyetleri incelenmiş, internet ortamındaki varlıkları, görünümleri, bu
ortamdan faydalanma durumları, internet ortamının getirilerine karşı ne tür uygulamalarla
başarı sağlayabildikleri ve/veya yetersizlikleri değerlendirilmiştir. Araştırmada web ortamları, özel olarak
geliştirilen bir sorgulama yazılımı aracılığıyla incelenmiştir. Bu amaçla orman
ürünleri sektörüne özgü kelime grupları oluşturulmuş, bu kelimeler aracılığıyla
mevcut arama motorları üzerinden web ortamı bilgileri sorgulanmıştır. Araştırma
sonucunda, web ortamında değişik biçimlerde varlığı görünen 18.753 orman
endüstri firması tespit edilmiştir. Ulaşılabilir web sayfası bulunan firma
sayısı ise 3.124 olarak bulunmuştur. Web sayfası bulunan firmalardan sadece 1.906’
sının tanımlı bir iletişim kanalı, 650’ sinin ürün fiyat bilgisi vardır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 15, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 6 Issue: 3 |