Mobilya sektörü Türkiye’de öncü sektörlerden
biridir ve bu sektördeki firmalar için farklı tüketicilerin davranışlarını
anlamak önemli bir konu haline dönüşmüştür. Mobilya Sektörü veriler bakımından
zengindir fakat elde edilen anlamlı bilgiler sınırlıdır. Çalışmada, Veri
Madenciliğinde kullanılan algoritmalarından biri olan Apriori algoritması
kullanılarak mobilya seçimde etkili olan faktörler (dayanaklılık, işlevsellik,
estetik, maliyet) analiz edilmiştir. Bu
amaçla, anket yöntemi ile gerekli bilgiler alınmıştır. Elde edilen veriler weka
yazılıma gönderilmiş ve birliktelik kurallarının çıkarılması sağlanmıştır. Bu
sayede, farklı tüketicilerin mobilya seçimlerinde hangi kriteri en çok önemsedikleri
belirlenmiştir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 15, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 6 Issue: 3 |