Research Article
BibTex RIS Cite

VERİ MADENCİLİĞİ İLE TÜRKİYE MOBİLYA SEKTORÜ İÇİN 2023 ÖNGÖRÜLERİ

Year 2017, Volume: 6 Issue: 3, 757 - 763, 15.12.2017

Abstract

Türkiye Mobilya Sektörü, sahip
olduğu ulusal ve uluslararası pazar potansiyeli ve son yıllarda sürekli gelişim
gösteren pozitif dış ticaret yapısı ile ulusal ekonomide önemli bir yer
tutmaktadır. Sektörün çıktısı olan ürünlere olan taleplerdeki değişimin yönünün
ve büyüklüğünün bilinmesi yatırım kararlarının verilmesi, kar büyüklüğü ve
karlılığın sürekliliği açısından önem arz etmektedir. Bu çalışmada; mobilya
talebinde direkt olarak etkili bulunan kişi başına milli gelir, yenileme
sıklığı, yeni doğan sayısı, nüfus artışı veya oturma izni verilen konut sayısı
gibi parametrelere bağlı olarak potansiyel talep yanı sıra üretim ve dış
ticaretteki değişim değerleri erişimli ulusal ve uluslararası veri kaynakları
kullanılarak derlenmiştir. Derlenen verilerden sadece  “oturma izni verilen konut sayıları”
verileri, veri madenciliği uygulama süreci dahilinde istatistiksel yöntemlerle
analiz edilerek değişim fonksiyonları türetilmiş ve bu fonksiyonlarla da trend
analizi yapılarak 2023 öngörüleri ortaya konmuştur.



 

References

  • [1]. Mucuk, İ., (2006). Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitapevi, 406 s. [2]. Süer, İ., (2014). Pazarlama İlkeleri, Nobel Akademik Yayıncılık, 586 s. [3]. Altunışık, R. , Özdemir , Ş. ve Torlak, Ö., (2016). Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi, Beta Yayınları, 559 s. [4]. Tokol, T., (2000). Pazarlama Yönetimi, Dora Yayıncılık, 208 s. [5]. Çağlar, İ. ve Kılıç, S., (2013). Pazarlama, Nobel Akademik Yayıncılık, 248 s. [6]. Kalikov, A., (2006), Veri Madenciliği ve Bir E-Ticaret Uygulaması, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü. [7]. İnan, O., (2003), Veri Madenciliği, Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü. [8]. Savaş, S., Topaloğlu, N., ve Yılmaz M., (2012), Veri Madenciliği ve Türkiye’deki Uygulama Örnekleri, İstanbul Ticaret Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi 11 (21) : 1-23 [9]. Kobu, B., (2014). Üretim Yönetimi, Beta Basım, Yayım, 639 s. [10]. Öztürkcan, M., (2009). Regresyon Analizi, Seçkin Yayıncılık, 129 s. [11]. [Çevrimiçi] TÜİK, Ağustos 2017. http://www.tuik.gov.tr/PreTablo.do?alt_id=1055.
Year 2017, Volume: 6 Issue: 3, 757 - 763, 15.12.2017

Abstract

References

  • [1]. Mucuk, İ., (2006). Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitapevi, 406 s. [2]. Süer, İ., (2014). Pazarlama İlkeleri, Nobel Akademik Yayıncılık, 586 s. [3]. Altunışık, R. , Özdemir , Ş. ve Torlak, Ö., (2016). Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi, Beta Yayınları, 559 s. [4]. Tokol, T., (2000). Pazarlama Yönetimi, Dora Yayıncılık, 208 s. [5]. Çağlar, İ. ve Kılıç, S., (2013). Pazarlama, Nobel Akademik Yayıncılık, 248 s. [6]. Kalikov, A., (2006), Veri Madenciliği ve Bir E-Ticaret Uygulaması, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü. [7]. İnan, O., (2003), Veri Madenciliği, Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü. [8]. Savaş, S., Topaloğlu, N., ve Yılmaz M., (2012), Veri Madenciliği ve Türkiye’deki Uygulama Örnekleri, İstanbul Ticaret Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi 11 (21) : 1-23 [9]. Kobu, B., (2014). Üretim Yönetimi, Beta Basım, Yayım, 639 s. [10]. Öztürkcan, M., (2009). Regresyon Analizi, Seçkin Yayıncılık, 129 s. [11]. [Çevrimiçi] TÜİK, Ağustos 2017. http://www.tuik.gov.tr/PreTablo.do?alt_id=1055.
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Yasemin Öztürk This is me

Kıvanç Yılmaz This is me

Erol Burdurlu This is me

Publication Date December 15, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 6 Issue: 3

Cite

APA Öztürk, Y., Yılmaz, K., & Burdurlu, E. (2017). VERİ MADENCİLİĞİ İLE TÜRKİYE MOBİLYA SEKTORÜ İÇİN 2023 ÖNGÖRÜLERİ. İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi, 6(3), 757-763.
AMA Öztürk Y, Yılmaz K, Burdurlu E. VERİ MADENCİLİĞİ İLE TÜRKİYE MOBİLYA SEKTORÜ İÇİN 2023 ÖNGÖRÜLERİ. İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi. December 2017;6(3):757-763.
Chicago Öztürk, Yasemin, Kıvanç Yılmaz, and Erol Burdurlu. “VERİ MADENCİLİĞİ İLE TÜRKİYE MOBİLYA SEKTORÜ İÇİN 2023 ÖNGÖRÜLERİ”. İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi 6, no. 3 (December 2017): 757-63.
EndNote Öztürk Y, Yılmaz K, Burdurlu E (December 1, 2017) VERİ MADENCİLİĞİ İLE TÜRKİYE MOBİLYA SEKTORÜ İÇİN 2023 ÖNGÖRÜLERİ. İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi 6 3 757–763.
IEEE Y. Öztürk, K. Yılmaz, and E. Burdurlu, “VERİ MADENCİLİĞİ İLE TÜRKİYE MOBİLYA SEKTORÜ İÇİN 2023 ÖNGÖRÜLERİ”, İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi, vol. 6, no. 3, pp. 757–763, 2017.
ISNAD Öztürk, Yasemin et al. “VERİ MADENCİLİĞİ İLE TÜRKİYE MOBİLYA SEKTORÜ İÇİN 2023 ÖNGÖRÜLERİ”. İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi 6/3 (December 2017), 757-763.
JAMA Öztürk Y, Yılmaz K, Burdurlu E. VERİ MADENCİLİĞİ İLE TÜRKİYE MOBİLYA SEKTORÜ İÇİN 2023 ÖNGÖRÜLERİ. İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi. 2017;6:757–763.
MLA Öztürk, Yasemin et al. “VERİ MADENCİLİĞİ İLE TÜRKİYE MOBİLYA SEKTORÜ İÇİN 2023 ÖNGÖRÜLERİ”. İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi, vol. 6, no. 3, 2017, pp. 757-63.
Vancouver Öztürk Y, Yılmaz K, Burdurlu E. VERİ MADENCİLİĞİ İLE TÜRKİYE MOBİLYA SEKTORÜ İÇİN 2023 ÖNGÖRÜLERİ. İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi. 2017;6(3):757-63.