Özet-Bu çalışmada direkt enjeksiyonlu, tek
silindirli, su soğutmalı bir dizel motorda, direkt su enjeksiyonunun motor
performans parametreleri ve emisyonlar üzerindeki etkisi deneysel olarak
incelenmiştir. Su, tam yük şartlarında yanma odasına yakıtın kütlesel olarak
%10, %20, %30 ve %40'ı olacak şekilde silindir kapağına yerleştirilmiş su
enjektörü aracılığıyla püskürtülmüştür. Su enjektörünün püskürtme miktarı ve
püskürtme başlangıç açısı bir elektronik kontrol ünitesi ile
gerçekleştirilmiştir. . Standart motor performans parametreleri, emisyon
değerleri, tam yük şartlarında sadece dizel yakıtın kullanılmasıyla elde
edilmiş, daha sonra tüm veriler karşılaştırılarak her iki yöntemde de motor
performans ve emisyon değerlerinde meydana gelen değişimler
karşılaştırılmıştır. Direkt su enjeksiyonu uygulaması sonucunda NOx
emisyonlarındaki maksimum düşüş miktarının 1200 d/d için %40 su ile yapılan
deneyde %38 olduğu tespit edilmiş. Direkt su enjeksiyonu sonucunda motor
gücünde maksimum %6'lık bir güç artışı tespit edilmiş, bununla beraber özgül yakıt
sarfiyatında ise maksimum %8,5 oranında azalmalar tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 20, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 8 Issue: 1 |