Çalışmanın amacı bir vakıf üniversitesinin sağlık bilimleri ve tıp fakültesinde eğitim almakta olan öğrencilerin küresel ısınma hakkındaki bilgi düzeylerini belirlemektir. Araştırma tanımlayıcı türde planlanmıştır. Araştırmanın evrenini 2021-2022 eğitim öğretim yılında okuyan 1007 öğrenci oluşturmaktadır. Örneklemini, tabakalı örneklem yöntemiyle 279 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri “Küresel Isınma Bilgi Ölçeği” (KIBÖ) ve “Demografik Bilgi Formu” ile toplanmıştır. Veriler, SPSS 25 programında analiz edilmiştir. Öğrencilerin 195’i kadın (%69.9) ve 84’ü erkektir (%30.1). %17,6’sı beslenme ve diyetetik, %17,9’u çocuk gelişimi, %22,9’u fizyoterapi ve rehabilitasyon, %6,1’i sağlık yönetimi, %6,8’i sosyal hizmetleri, %22,6’sı hemşirelik ve %6,1’i tıp bölümü öğrencilerinden oluşmaktadır. Öğrencilerin cinsiyet, okudukları bölüm ve çevre koruma dersi alma değişkenine göre anlamlı farklılık bulunmamaktadır. Sınıf değişkenine göre anlamlı bir farklılık bulunmakta ve sınıf değişkeni arttıkça bilgi düzeyinin arttığı görülmektedir. 1 ile 3. sınıf ve 1 ile 4. sınıf arasında anlamlı bir farklılık bulunmaktadır. Öğrencilerin küresel ısınma hakkındaki bilgi düzeylerinin yüksek olduğu saptanmıştır. Katılımcıların yaş ve sınıf değişkenlerine göre küresel ısınma bilgileri bakımından anlamlı bir farklılık saptanmıştır. Çevre eğitiminin genç yaşlarda artırılması ve verilmesi küresel ısınma konusunda bilgi düzeyini artıracağı gibi yakın gelecekte oluşabilecek risk faktörlerinin azaltılmasına da katkı sağlayacaktır.
-
-
-
The aim of the study is to determine the level of knowledge about global warming of the students studying at the health sciences and medical faculty of a foundation university. The research was planned in descriptive type. The population of the research consists of 1007 students in the 2021-2022 academic year. The sample consists of 279 students with the stratified sampling method. The data of the study were collected with the “Global Warming Information Scale” (CIBÖ) and “Demographic Information Form”. The data were analyzed in SPSS 25 program. Of the students, 195 (69.9%) were female and 84 (30.1%) were male. 17.6% nutrition and dietetics, 17.9% child development, 22.9% physiotherapy and rehabilitation, 6.1% health management, 6.8% social services, 22,6% of them are nursing and 6.1% are medical students. There is no significant difference according to the gender, the department and taking environmental courses. There is a significant difference according to the class variable and it is seen that the level of knowledge increases as the class variable increases. There is a significant difference between 1st and 3rd grades and 1st and 4th grades. It was determined that students' knowledge levels about global warming were high. A significant difference was found in terms of global warming information according to the age and class variables. Increasing and giving environmental education at a young age will not only increase the level of knowledge about global warming, but will also contribute to reducing the risk factors that may occur in the near future.
-
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Project Number | - |
Publication Date | January 31, 2023 |
Submission Date | December 15, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 |