Çalışma fotoğraf, bellek ve sosyal medya ilişkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Fotoğraf, unutma ve yeniden hatırlama deneyimlerinin bir aracıdır. Bu doğrultuda fotoğrafın varlığı, kullanımı, dolaşımı üzerinden beleğe bakmak, aralarındaki ilişkiyi belirlemek açısından zorunluluktur. Fotoğraf icadından itibaren bakmak, biriktirmek, paylaşmak –dolaşıma girmek- eylemleri ile bütündür. Gelişen teknoloji ile fotoğrafta analog dönemden dijital döneme geçilmiştir. Özellikle günümüzde gündelik hayatlarımızın bir parçası haline gelen internet ve sosyal medya ile birlikte bakmak-biriktirmek- paylaşmak –dolaşıma sokmak- eylemlerini dönüştürmüştür. Çalışmada fotoğraf üzerinden incelenen bu değişim sadece iletişimi değil, kimliklerin en önemli belirleyeni olan belleği de etkilemektedir. Sosyal medyanın bellek ve fotoğraf üstündeki etkisinin belirlenmesi ve görmeye alışan bir bellek ile sosyal medya üzerinden sürekli dolaşıma sokulan, görünür kılınan fotoğraflar
arasındaki bağın ilişkisini ve gücünü belirlemek çalışmanın amacıdır.
In this paper, it‟s aiming to do research on photography, memory and social media. Photography is a tool for remembering, forgetting and reremembering. Therefore it is an obligation for to the focus on photographys‟ essence, use and cycle over the memory. From the invitation of photography, acts of looking, collecting, cycling and sharing are union. With developing technology Analog age Photography transfer to digital age. Nowadays internet and social media tools are our daily life‟s‟ pieces and they are transformed especially our looking – collecting- sharing –cycling acts. Inside the paper inspected the transform of photography has effect on not only communication it is effected memory too, which is most important determination for the identities. The main reason for the paper is finding social media effect and power on memory and photography and relationship between memory, which is used to see, and photographs which are nonstop cycling and bring to visible by social media.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2015 |
Submission Date | December 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 5 Issue: 2 |