Günümüzde iletişim alanındaki sınırlılıkların ortadan kalkmasıyla, küreselleşmeye bağlı olarak teknolojik gelişmeler ve değişimler kurum yapılarını etkilemiştir. Bu gelişmeler sonucunda, kurumlarda iletişim daha önemli bir hal alırken, farklı iletişim biçimleri ve boyutları da ortaya çıkmıştır. Söz konusu sürecin bu yönde gelişim göstermesi, kurumlarda kurumsal iletişimi ön plana çıkarırken, kurumları da iletişim odaklı bir yapıya yöneltmiştir. Bu bağlamda, çalışmanın konusunu kurumsal iletişim bağlamında üniversitelerin sosyal medya mecrası olan Twitter’ı etkin bir biçimde kullanıp kullanmadığı oluşturmaktadır. Bu anlamda, University Ranking by Academic Performance (URAP) tarafından 2021-2022 yılı verileriyle akademik başarı sıralaması çerçevesinde ilk üç sırayı oluşturan Koç Üniversitesi, Sabancı Üniversitesi ve İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi çalışmanın örneklemi olarak seçilmiştir. Çalışmada içerik analizi yöntemi benimsenmiş ve elde edilen nicel bulgular değerlendirilmiştir. Çalışmadan elde edilen bulgular çerçevesinde, üniversitelerin resmi Twitter hesaplarını etkin bir biçimde kullanmadıkları belirlenmiştir. Ayrıca, üniversitelerin resmi Twitter hesaplarından yapmış olduğu paylaşımlarda, tek yönlü bir iletişim anlayışına sahip olunduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Yok
Yok
Yok
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies, Public Relations |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Project Number | Yok |
Publication Date | December 31, 2022 |
Submission Date | October 15, 2022 |
Acceptance Date | December 8, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 12 Issue: 2 |