Her devirde var olan kimi zaman iyi ve hoş olanın tarifi kimi zamanda maddi bir şekillin tasviri bir sıfat güzellik. Çağlar boyu insanlar arasında tartışma konusu olmuş üzerine birçok filozof tarafından konuşulmuş bir kavram. Şüphesiz güzel denilince akla ilk gelen varlıklardan biri de kadınlardır. Kadınlar yüzyıllar boyu ya bu sıfatın taşımışlar ya da taşımak için çeşitli yollara başvurmuşlardır. Bu yolların başında da süslenmek, boyanmak ve zamanla değişen adları ile bahsettiğimiz iki kavramın günümüzdeki karşılığı makyaj ve kozmetik olmuştur. Ancak güzelleşmek neden kadınlar yapması gereken bir uğraş olarak görülmelidir? Merve Genç tarafından kaleme alınan “Güzelliğin Politikası YouTube Güzellik Topluluğu” adlı kitap bu soru eşliğinde toplumda kadın algısına yüklenen anlamlardan biri olan güzellik unsurunu ele almaktadır. Feminizmin kadının kendisini tanımlamada yarattığı etkiden hareketle günümüze kadar gelen etkisinin sonuçlarının incelendiği çalışmada, yeni medya teknolojilerinin ürünlerinden olan YouTube’da oluşan topluluğun varoluş aşamaları incelenmiştir. Bu çalışmanın amacı da “Güzelliğin Politikası YouTube Güzellik Topluluğu” kitabına dair bir değerlendirme sunmaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Kitap Tanıtımları / Eleştirileri |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2022 |
Submission Date | November 21, 2022 |
Acceptance Date | December 9, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 12 Issue: 2 |