This paper evaluates W. James Potter's 2019 book "Seven Skills for Media Literacy". Potter critiques media literacy resources for offering ideas but lacking specifics. He argues existing research focuses on the need for these skills but fails to show how to teach or assess them. His work bridges this gap by identifying seven core skills (analyzing, evaluating, grouping, inducing, deducing, synthesizing, and abstracting.) and outlining methods for developing them. Potter examines algorithms, heuristics, and trap-avoiding strategies for each of the seven skills in the following chapters. Finally, Potters highlights the importance of the seven skills discussed in the previous chapters and shows how they work together to promote media literacy.
Bu çalışmada W. James Potter'ın 2019 yılında yayımlanan "Seven Skills for Media Literacy" kitabı değerlendirilmektedir. Potter, medya okuryazarlığı çalışmalarının alana katkı sunmakla birlikte somut bilgiden yoksun olduğunu eleştirmektedir. Potter, mevcut araştırmaların medya okuryazarlığı becerilerinin gerekliliğine odaklandığını ancak nasıl öğretilecekleri veya değerlendirilecekleri konusunda bilgi vermediğini savunmaktadır. Kitap, yedi temel beceriyi (analiz etme, değerlendirme, gruplama, tümevarım, tümdengelim, sentezleme ve soyutlama) tanımlayarak ve bunları geliştirmek için yöntemler sunarak bu boşluğu doldurmayı amaçlamaktadır. Potter, sonraki bölümlerde yedi becerinin her birinin algoritmalarını, sezgisel yaklaşımlarını ve tuzaklardan kaçınma stratejilerini incelemektedir. Son olarak, Potter önceki bölümlerde ele alınan yedi becerinin önemini vurgulamakta ve bunların medya okuryazarlığını nasıl birlikte geliştirdiğini göstermektedir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies (Other) |
Journal Section | Kitap Tanıtımları / Eleştirileri |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2024 |
Submission Date | September 27, 2024 |
Acceptance Date | November 7, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 14 Issue: 2 |