Bu çalışma, dil öğretimi ve öğrenme bağlamlarında ChatGPT adlı yapay zeka dil modelini çok yönlü rolünü araştırmaktadır. Sistematik literatür taraması yapılarak ChatGPT'nin dil eğitimine entegrasyonunun faydaları ve dezavantajları incelenmektedir. Bulgular, ChatGPT'nin kişiselleştirilmiş geri bildirim sağladığını, özelleştirilmiş ders planlamasını kolaylaştırdığını ve bireysel öğrenme deneyimleri aracılığıyla dil yeterliliğini artırdığını ortaya koymaktadır. Ancak, yanlış bilgi, insan düzeltmesine ihtiyaç duyulması ve etik sonuçlar gibi konuların dikkatli bir şekilde ele alınması gerektiği belirtilmektedir. Dil öğretimi için sonuçlar, stratejik entegrasyonun ve eğitimci eğitiminin önemini vurgularken, ileri araştırmalar için öneriler, ChatGPT'nin sınırlılıklarını ele almayı ve potansiyelini derinlemesine keşfetmeyi vurgulamaktadır. Bu hususların ele alınmasıyla, eğitimcilerin dil öğretimini geliştirmek ve daha etkili öğrenme sonuçları elde etmek için ChatGPT'nin yeteneklerinden yararlanabileceği düşünülmektedir.
This study explores the multifaceted role of ChatGPT, an AI language model, in language teaching and learning contexts. Drawing upon a comprehensive review of literature and empirical studies, the benefits and disadvantages of integrating ChatGPT into language education are examined. Findings reveal that ChatGPT offers personalized feedback, facilitates customized lesson planning, and enhances language proficiency through individualized learning experiences. However, concerns regarding misinformation, lack of human connection, and ethical implications necessitate careful consideration. Implications for language teaching underscore the importance of strategic integration and educator training, while recommendations for further research highlight the need for addressing ChatGPT's limitations and exploring its potential in-depth. By addressing these considerations, educators can harness ChatGPT's capabilities to enhance language instruction and foster more effective learning outcomes.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Clinical Sciences (Other) |
Journal Section | Review |
Authors | |
Early Pub Date | July 4, 2024 |
Publication Date | June 14, 2024 |
Submission Date | April 2, 2024 |
Acceptance Date | June 13, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 5 Issue: 2 |