Research Article
BibTex RIS Cite

Matematik Derslerinde İlişkilendirmenin Önemi Hakkında 6. Sınıf Öğrencileri Ne Söylüyor, Ne Düşünüyor?

Year 2020, Volume: 1 Issue: 2, 40 - 63, 30.12.2020

Abstract

Bu çalışmanın amacı, İlköğretim 6. sınıf öğrencilerinin ilişkilendirmenin Matematik derslerinde kullanılması hakkındaki inançlarını belirlemektir. Özel durum çalışması olarak tasarlanan bu araştırma 2006–2007 öğretim yılı bahar döneminde amaçlı örnekleme yöntemiyle Türkiye’nin kuzeydoğusunda yer alan bir şehrin farklı iki ilköğretim okulunun 6. sınıflarından seçilen 6 öğrenci (3 kız, 3 erkek) ile nitel bir yaklaşımla ele alınmıştır. Veri toplama aracı olarak kullanılan yarı yapılandırılmış mülakat formu yardımıyla elde edilen nitel veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Elde edilen bulgular ışığında ilişkilendirmenin öğrenme ortamlarına sunduğu katkılardan dolayı öğrenciler tarafından yararlı bulunduğu anlaşılmıştır. Öğrenciler tarafından verilen örnekler sıradandır (hesaplama ve alışveriş) ve var olan ilişkiler bazı öğrenciler tarafından sorgulanmasına rağmen yapılan açıklamaların basit, sıradan ve bilindik olduğu vurgulanmıştır. Matematiğin ilişkilendirilmesi açısından öğrencilerin sorgulama açısından eksik oldukları ve öğretmenleri tarafından da bu ilişkilerin ortaya çıkarılması için yeterince desteklenmedikleri anlaşılmaktadır. Bu doğrultuda öğrenciler tarafından Fen Bilgisi, Sosyal Bilgiler ve Müzik dersleriyle ilişkilendirilen Matematik dersinin farklı branştaki öğretmenlerin işbirliğiyle disiplinler arası faaliyetlerle zenginleştirilmesi önerilmektedir.

References

  • Akkuş, O. (2008). İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Matematiği Günlük Yaşamla İlişkilendirme Düzeyleri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35, 01-12
  • Aladağ, E., Şahinkaya, N. (2013). Sosyal Bilgiler ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sosyal Bilgiler ve Matematik Derslerinin İlişkilendirilmesine Yönelik Görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(1): 157-176.
  • Alev, N. (2007). Nitel Veri Analizi Ders Notları, Karadeniz Teknik Üniversitesi. Trabzon.
  • Ardıç, F., Şengür, S. ve Yenilmez, K. (2019). Kırsal Bölgede Öğrenim Gören Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Geometrik Kavramları Günlük Hayatla İlişkilendirme Düzeyleri. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi, 4(2), 22-37.
  • Ay, S. (2008). Lise seviyesinde Öğrencilerin Günlük Yaşam Olaylarını Açıklama Düzeyi Ve Buna Kimya Bilgilerinin Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Aytekin, Ü. (2010). Ortaöğretim Öğrencilerin Isı-Sıcaklık Konusundaki Bilgilerin Belirlenmesi Ve Bu Bilgilerin Günlük Hayata Uyarlama Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Ankara.
  • Baki, A., Çatlıoğlu, H., Coştu, S. ve Birgin, O. (2009). Conceptions of High School Students about Mathematical Connections to the Real-Life., Procedia Social and Behavioral Sciences, 1, 1, 1402–1407.
  • Balgalmış, E., ve Işık-Ceyhan, E. (2019). Dörtgenlerin İlişkilendirme Becerisinin Gelişimine Yönelik Öğretiminin 7. Sınıf Öğrencilerinin Erişi Düzeylerine Etkisi. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 10(1), 130-156.
  • Baran, Ş., Doğan, S. ve Yalçın, M. (2002). Üniversite Biyoloji Öğrencilerinin Öğrenimleri Sırasında Edindikleri Bilgileri Günlük Hayatla İlişkilendirme Düzeyleri, Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 4, 1, 89-96.
  • Başkan Takaoğlu, Z. (2015). Matematiksel Modelleme Kullanılan Fizik Derslerinin Öğretmen Adaylarının İlgi, Günlük Hayat ve Diğer Derslerle İlişkilendirmelerine Etkisi. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, XII (I), 223-263.
  • Baykul, Y. (1999). ‘İlköğretim Matematik Öğretimi’, Milli Eğitim Basım Evi, İstanbul.
  • Cankoy, O. (2002). Matematik ve Günlük Yaşam Dersi İle İlgili Görüşler, 5.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara.
  • Coşkun, M. (2013). Matematik Derslerinde İlişkilendirmeye Ne Ölçüde Yer Verilmektedir? Sınıf İçi Uygulamalardan Örnekler (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • Coştu, S., Arslan, S., Çatlıoğlu, H. ve Birgin, O. (2009). Perspectives of Elementary School Teachers and Their Students about Relating and Contextualizing in Mathematics. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 1(1), 1692-1696.
  • Coştu, B., Ünal, S. ve Ayas, A. (2004). Günlük Yaşamdaki Olaylara Dayalı Problem Durumlarının Ders Ortamında Kullanılması, XVIII. Ulusal Kimya Kongresi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Türkiye.
  • Çatlıoğlu, H. (2010). Matematik Öğretmeni Adaylarıyla Bağlamsal Öğrenme ve Öğretme Deneyiminin Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış doktora tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Çepni, S. (2012). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Çetin, A. (2014). Bağlam Temelli Öğrenme ile Lise Fizik Derslerinde Kullanılabilecek Günlük Hayattan Konular. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 4 (1), 45-62.
  • Develi, H. (2006). Matematik Öğrenme ve Öğretme, İçinde H. Gür (Ed.), Matematik Öğretimi (s. 19-88), Lisans Yayıncılık, İstanbul.
  • Doğan, S., Kıvrak, E. ve Baran, Ş. (2004). Lise Öğrencilerinin Biyoloji Derslerinde Edindikleri Bilgileri Günlük Hayatla İlişkilendirme Düzeyleri, Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 6, 1, 57-63.
  • Doruk, B. ve Umay, A. (2011). Matematiği Günlük Yaşama Transfer Etmede Matematiksel Modellemenin Etkisi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41: 124-135
  • Enginar, İ., Saka, A. ve Ertuğrul, S. (2002). Lise 2 Öğrencilerinin Biyoloji Derslerinde Kazandıkları Bilgileri Güncel Olaylarla İlişkilendirebilme Düzeyleri, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, ODTÜ Kültür ve Kongre Merkezi, Ankara.
  • Balgalmış, E., ve Işık-Ceyhan, E. (2019). Dörtgenlerin ilişkilendirme becerisinin gelişimine yönelik öğretiminin 7. sınıf öğrencilerinin erişi düzeylerine etkisi. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 10(1), 130-156.
  • Ev Çimen, E. (2012). Öğrencilerin Matematiksel Güç Kavramını Algılamaları, İşlemeleri ve Değerlendirmeleri, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(1).
  • Göçmençelebi, Ş. İ. ve Özkan M. (2009). İlköğretim Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilgisi Biyoloji Konularını Günlük Yaşamla İlişkilendirme Düzeylerinin Başarıya Etkisi, Kastamonu Eğitim Dergisi 17, 2 531-537.
  • Karagölge, Z. ve Ceyhun İ. (2002). Öğrencilerin Bazı Kimyasal Kavramları Günlük Hayatta Kullanma Becerilerinin Tespiti, Kastamonu Eğitim Dergisi 10, 2, 287-290.
  • Kaya, D. (2020). Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Matematiksel İlişkilendirme Öz Yeterlik Düzeylerinin Algılanan Öğretmen Duygusal Destek, Cinsiyet ve Matematik Başarısı Açısından İncelenmesi. Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science & Mathematics Education, 14(1).
  • Kurtuluş Kayan, A. (2019). Yüzdeler Öğretiminde Matematiksel Modelleme Etkinlikleri Kullanımının Öğrencilerin Başarısı ve Matematiği Günlük Hayatla İlişkilendirme Becerisine Etkisi Yayınlanmamış doktora tezi, Trabzon Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Trabzon.
  • MEB (2005). İlköğretim 1-5 Sınıf Programları Tanıtım El Kitabı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi.
  • MEB (2009). İlköğretim Matematik Dersi 6-8. Sınıflar Öğretim Programı ve Kılavuzu. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi.
  • MEB (2013). Ortaokul Matematik Dersi (5,6,7 ve 8. Sınıflar) Öğretim Programı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi.
  • MEB (2018). Matematik Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve ortaokul 1,2,3,4,5,6,7 ve 8. sınıflar). Ankara. http://mufredat.meb.gov.tr/ adresinden edinilmiştir.
  • Mumcu, H. Y. (2018). Matematiksel İlişkilendirme Becerisinin Kuramsal Boyutta İncelenmesi: Türev Kavramı Örneği. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 9(2), 211-248.
  • NCTM (National Council of Teachers of Mathematics). (2000). Principles and standards for school mathematics. Reston, VA: Author.
  • Özer, T. ve İncikabı, L. İlkokul Matematik Ders Kitaplarındaki Kesirlere İlişkin Soruların Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(1), 20-37.
  • Özgeldi, M. ve Osmanoğlu, A. (2017). Matematiğin Gerçek Hayatla İlişkilendirilmesi: Ortaokul Matematik Öğretmeni Adaylarının Nasıl İlişkilendirme Kurduklarına Yönelik Bir İnceleme. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 8(3), 438-458.
  • Özgen, K. (2017). Öğretmen Adaylarının Matematiği Farklı Disiplinler ile İlişkilendirme Etkinlikleri Tasarlama Becerileri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 101-118.
  • Özpınar, İ. (2012). 6-8. Sınıflar Matematik Öğretim Programında Yer Alan Becerileri Ölçmeye Yönelik Ölçek Geliştirme Çalışması. Yayımlanmamış doktora tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Seçken, N., Yılmaz, A. ve Morgil, F. İ. (1998). Öğrencilerin Kimyasal Olay ile Çevre ve Yaşam Arasında Kurdukları İlişkilerin Araştırılması, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, 37-44.
  • Toluk, Z. (2004). İlkokul Öğrencilerinin Bölme İşlemi ve Rasyonel Sayıları İlişkilendirme Süreçleri. Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi, 19(2), 81-101.
  • Umay A. ve Kaf Y. (2005). Matematikte Kusurlu Akıl Yürütme Üzerine Bir Çalışma, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 188-195.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yay.
  • Yenilmez, K., ve Uysal, E. (2007). İlköğretim Öğrencilerinin Matematiksel Kavram ve Sembolleri Günlük Hayatla İlişkilendirme Düzeyi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (24), 89-98.
  • Yüzbaşıoğlu, A., ve Atav, E. (2004). Öğrencilerin Günlük Yaşamla ilgili Biyoloji Konularını Öğrenme Düzeylerinin Belirlenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 276-285.
Year 2020, Volume: 1 Issue: 2, 40 - 63, 30.12.2020

Abstract

References

  • Akkuş, O. (2008). İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Matematiği Günlük Yaşamla İlişkilendirme Düzeyleri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35, 01-12
  • Aladağ, E., Şahinkaya, N. (2013). Sosyal Bilgiler ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sosyal Bilgiler ve Matematik Derslerinin İlişkilendirilmesine Yönelik Görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(1): 157-176.
  • Alev, N. (2007). Nitel Veri Analizi Ders Notları, Karadeniz Teknik Üniversitesi. Trabzon.
  • Ardıç, F., Şengür, S. ve Yenilmez, K. (2019). Kırsal Bölgede Öğrenim Gören Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Geometrik Kavramları Günlük Hayatla İlişkilendirme Düzeyleri. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi, 4(2), 22-37.
  • Ay, S. (2008). Lise seviyesinde Öğrencilerin Günlük Yaşam Olaylarını Açıklama Düzeyi Ve Buna Kimya Bilgilerinin Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Aytekin, Ü. (2010). Ortaöğretim Öğrencilerin Isı-Sıcaklık Konusundaki Bilgilerin Belirlenmesi Ve Bu Bilgilerin Günlük Hayata Uyarlama Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Ankara.
  • Baki, A., Çatlıoğlu, H., Coştu, S. ve Birgin, O. (2009). Conceptions of High School Students about Mathematical Connections to the Real-Life., Procedia Social and Behavioral Sciences, 1, 1, 1402–1407.
  • Balgalmış, E., ve Işık-Ceyhan, E. (2019). Dörtgenlerin İlişkilendirme Becerisinin Gelişimine Yönelik Öğretiminin 7. Sınıf Öğrencilerinin Erişi Düzeylerine Etkisi. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 10(1), 130-156.
  • Baran, Ş., Doğan, S. ve Yalçın, M. (2002). Üniversite Biyoloji Öğrencilerinin Öğrenimleri Sırasında Edindikleri Bilgileri Günlük Hayatla İlişkilendirme Düzeyleri, Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 4, 1, 89-96.
  • Başkan Takaoğlu, Z. (2015). Matematiksel Modelleme Kullanılan Fizik Derslerinin Öğretmen Adaylarının İlgi, Günlük Hayat ve Diğer Derslerle İlişkilendirmelerine Etkisi. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, XII (I), 223-263.
  • Baykul, Y. (1999). ‘İlköğretim Matematik Öğretimi’, Milli Eğitim Basım Evi, İstanbul.
  • Cankoy, O. (2002). Matematik ve Günlük Yaşam Dersi İle İlgili Görüşler, 5.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara.
  • Coşkun, M. (2013). Matematik Derslerinde İlişkilendirmeye Ne Ölçüde Yer Verilmektedir? Sınıf İçi Uygulamalardan Örnekler (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • Coştu, S., Arslan, S., Çatlıoğlu, H. ve Birgin, O. (2009). Perspectives of Elementary School Teachers and Their Students about Relating and Contextualizing in Mathematics. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 1(1), 1692-1696.
  • Coştu, B., Ünal, S. ve Ayas, A. (2004). Günlük Yaşamdaki Olaylara Dayalı Problem Durumlarının Ders Ortamında Kullanılması, XVIII. Ulusal Kimya Kongresi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Türkiye.
  • Çatlıoğlu, H. (2010). Matematik Öğretmeni Adaylarıyla Bağlamsal Öğrenme ve Öğretme Deneyiminin Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış doktora tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Çepni, S. (2012). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Çetin, A. (2014). Bağlam Temelli Öğrenme ile Lise Fizik Derslerinde Kullanılabilecek Günlük Hayattan Konular. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 4 (1), 45-62.
  • Develi, H. (2006). Matematik Öğrenme ve Öğretme, İçinde H. Gür (Ed.), Matematik Öğretimi (s. 19-88), Lisans Yayıncılık, İstanbul.
  • Doğan, S., Kıvrak, E. ve Baran, Ş. (2004). Lise Öğrencilerinin Biyoloji Derslerinde Edindikleri Bilgileri Günlük Hayatla İlişkilendirme Düzeyleri, Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 6, 1, 57-63.
  • Doruk, B. ve Umay, A. (2011). Matematiği Günlük Yaşama Transfer Etmede Matematiksel Modellemenin Etkisi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41: 124-135
  • Enginar, İ., Saka, A. ve Ertuğrul, S. (2002). Lise 2 Öğrencilerinin Biyoloji Derslerinde Kazandıkları Bilgileri Güncel Olaylarla İlişkilendirebilme Düzeyleri, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, ODTÜ Kültür ve Kongre Merkezi, Ankara.
  • Balgalmış, E., ve Işık-Ceyhan, E. (2019). Dörtgenlerin ilişkilendirme becerisinin gelişimine yönelik öğretiminin 7. sınıf öğrencilerinin erişi düzeylerine etkisi. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 10(1), 130-156.
  • Ev Çimen, E. (2012). Öğrencilerin Matematiksel Güç Kavramını Algılamaları, İşlemeleri ve Değerlendirmeleri, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(1).
  • Göçmençelebi, Ş. İ. ve Özkan M. (2009). İlköğretim Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilgisi Biyoloji Konularını Günlük Yaşamla İlişkilendirme Düzeylerinin Başarıya Etkisi, Kastamonu Eğitim Dergisi 17, 2 531-537.
  • Karagölge, Z. ve Ceyhun İ. (2002). Öğrencilerin Bazı Kimyasal Kavramları Günlük Hayatta Kullanma Becerilerinin Tespiti, Kastamonu Eğitim Dergisi 10, 2, 287-290.
  • Kaya, D. (2020). Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Matematiksel İlişkilendirme Öz Yeterlik Düzeylerinin Algılanan Öğretmen Duygusal Destek, Cinsiyet ve Matematik Başarısı Açısından İncelenmesi. Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science & Mathematics Education, 14(1).
  • Kurtuluş Kayan, A. (2019). Yüzdeler Öğretiminde Matematiksel Modelleme Etkinlikleri Kullanımının Öğrencilerin Başarısı ve Matematiği Günlük Hayatla İlişkilendirme Becerisine Etkisi Yayınlanmamış doktora tezi, Trabzon Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Trabzon.
  • MEB (2005). İlköğretim 1-5 Sınıf Programları Tanıtım El Kitabı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi.
  • MEB (2009). İlköğretim Matematik Dersi 6-8. Sınıflar Öğretim Programı ve Kılavuzu. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi.
  • MEB (2013). Ortaokul Matematik Dersi (5,6,7 ve 8. Sınıflar) Öğretim Programı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi.
  • MEB (2018). Matematik Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve ortaokul 1,2,3,4,5,6,7 ve 8. sınıflar). Ankara. http://mufredat.meb.gov.tr/ adresinden edinilmiştir.
  • Mumcu, H. Y. (2018). Matematiksel İlişkilendirme Becerisinin Kuramsal Boyutta İncelenmesi: Türev Kavramı Örneği. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 9(2), 211-248.
  • NCTM (National Council of Teachers of Mathematics). (2000). Principles and standards for school mathematics. Reston, VA: Author.
  • Özer, T. ve İncikabı, L. İlkokul Matematik Ders Kitaplarındaki Kesirlere İlişkin Soruların Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(1), 20-37.
  • Özgeldi, M. ve Osmanoğlu, A. (2017). Matematiğin Gerçek Hayatla İlişkilendirilmesi: Ortaokul Matematik Öğretmeni Adaylarının Nasıl İlişkilendirme Kurduklarına Yönelik Bir İnceleme. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 8(3), 438-458.
  • Özgen, K. (2017). Öğretmen Adaylarının Matematiği Farklı Disiplinler ile İlişkilendirme Etkinlikleri Tasarlama Becerileri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 101-118.
  • Özpınar, İ. (2012). 6-8. Sınıflar Matematik Öğretim Programında Yer Alan Becerileri Ölçmeye Yönelik Ölçek Geliştirme Çalışması. Yayımlanmamış doktora tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Seçken, N., Yılmaz, A. ve Morgil, F. İ. (1998). Öğrencilerin Kimyasal Olay ile Çevre ve Yaşam Arasında Kurdukları İlişkilerin Araştırılması, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, 37-44.
  • Toluk, Z. (2004). İlkokul Öğrencilerinin Bölme İşlemi ve Rasyonel Sayıları İlişkilendirme Süreçleri. Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi, 19(2), 81-101.
  • Umay A. ve Kaf Y. (2005). Matematikte Kusurlu Akıl Yürütme Üzerine Bir Çalışma, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 188-195.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yay.
  • Yenilmez, K., ve Uysal, E. (2007). İlköğretim Öğrencilerinin Matematiksel Kavram ve Sembolleri Günlük Hayatla İlişkilendirme Düzeyi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (24), 89-98.
  • Yüzbaşıoğlu, A., ve Atav, E. (2004). Öğrencilerin Günlük Yaşamla ilgili Biyoloji Konularını Öğrenme Düzeylerinin Belirlenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 276-285.
There are 44 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Research Articles
Authors

Serkan Coştu

Publication Date December 30, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 1 Issue: 2

Cite

APA Coştu, S. (2020). Matematik Derslerinde İlişkilendirmenin Önemi Hakkında 6. Sınıf Öğrencileri Ne Söylüyor, Ne Düşünüyor?. Eğitim Bilim Ve Araştırma Dergisi, 1(2), 40-63.



         download   24218