Bu çalışmanın amacı, ergenlere bütçe yönetimi konusunda sınıf rehberliği aracılığı ile beceri
kazandırmaktır. Çalışma, tek grup ön test son test deneysel desen şeklinde yürütülmüştür. Çalışmaya
18 ergen katılmıştır. Program altı oturumda gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın ilk oturumunda, ihtiyaç
analizi; ikinci oturumda aylık gelir‐gider listeleri; üçüncü oturumda, üç farklı ailenin bir aylık geçim
programı; dördüncü oturumda, Pozitif Psikoterapi’nin öyküleri; beşinci oturumda değerlendirmeler;
altıncı oturumda da değerlendirme sonuçları ergenlerle paylaşılmıştır. Nicel değerlendirme için
ihtiyaç analizi belirleme soru listesi ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Nitel değerlendirme için
de açık uçlu sorulara verilen yanıtlar, içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Yapılan analizlerin
sonucunda uygulanan programın % 22.78 oranında ergenlerin ihtiyaçlarını giderdiği sonucuna
varılmıştır. Uygulanan programın nitel açıdan değerlendirilmesine bakıldığında, programın % 27
oranında farkındalık kazandırdığı, % 18 oranında gelecek yönelimi sağladığı, % 39 oranında kişisel
kazanımlar sağladığı ve % 16 oranında da aileye yönelik kazanımlar sağladığı sonucuna varılmıştır.
The aim of this study is to improve an educational programme about family budget
management for adolescents with respect to positive psychotherapy and comprehensive guidance.
The method of this study is one group pretest‐posttest design; the sample consisted of 18 adolescent
high school students, and was carried out over six sessions. Content analyses method and pre‐test
post‐test methods were used for evaluating the program. The six sessions were titled need analysis,
income and expense lists, cost of living index, and interpretation of narratives, evaluation and sharing
of the results. The main result indicated that the programme is useful for adolescents (22.78 %) and
they gained beneficial knowledge in six key areas. In the future, this programme could be used in
family budget management for adolescents, and can be included on school counseling programs.
Other ID | JA56AV95BU |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 1 Issue: 1 |