Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ile çevre eğitimine yönelik öz‐
yeterlikleri arasındaki ilişkinin ortaya konulmasıdır. Araştırma Siirt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf
ve Fen Bilgisi öğretmenliği programlarında öğrenim gören toplam 235 (109 kadın, 126 erkek)
öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Veriler 2010‐2011 eğitim öğretim güz yarıyılında Özdemir ve
ark (2009) tarafından geliştirilen “Çevre Eğitimi Öz‐Yeterliği Ölçeği” ve Kolb (1984) tarafından
geliştiren, Aşkar ve Akkoyunlu (1993) tarafından Türkçeye uyarlanan “Öğrenme Stilleri Envanteriʺ
kullanılarak toplanmıştır. Elde edilen bulgulara göre, öğretmen adaylarının çevre eğitimi öz‐
yeterlikleri orta düzeydedir ve Fen Bilgisi öğretmenliği programında öğrenim gören öğretmen
adaylarının çevre eğitimi öz‐yeterlikleri Sınıf öğretmenliği programında öğrenim gören öğretmen
adaylarına göre daha yüksektir. Fen Bilgisi ve Sınıf öğretmenliği programında öğrenim gören
öğretmen adayları en fazla ayrıştıran ve özümseyen öğrenme stillerine sahiptir. Ayrıca Fen Bilgisi ve
Sınıf öğretmenliği öğretmen adaylarının çevre eğitimi öz‐yeterlikleri ile öğrenme stilleri arasında
anlamlı bir farklılık yoktur
This research was conducted with the aim of assessing the relation between the self efficacy
beliefs towards environmental education and learning styles of pre‐service teachers. The research was
carried out with a total of 235 elementary class and science pre‐service teachers (109 female, 126 male
students) from elementary department of Faculty of Education at Siirt University. The data was
collected within the fall semester of 2009‐2010 education year by means of self‐efficacy belief towards
environmental education scale developed by Özdemir (2009) and learning styles inventory developed
by Kolb (1984) and translated into Turkish by Aşkar and Akkoyunlu (1993). The result of research
showed that the scale of environmental education self efficacy of elementary pre‐service teachers is at
a medium level. Moreover, analysis result demonstrated that the dominant learning styles among pre‐
service teachers is divergent and accommodator learning style, Additionally, there is no significant
differences between self efficacy elementary class and science pre‐service teachers towards
environmental education and their learning styles
Other ID | JA59YZ45HE |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 1 Issue: 2 |