Bu araştırmanın temel amacı, ortaokul öğrencilerinin Fen ve Teknoloji dersine yönelik
tutumlarını belirlemek ve tutum üzerinde etkili olan değişkenleri CHAID Analizi yöntemi ile
incelemektir. Araştırmaya, 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Muş İl Milli Eğitim
Müdürlüğü’ne bağlı ortaokullarda öğrenim gören toplam 605 ortaokul öğrencisi katılmıştır.
Araştırmaya katılan öğrencilerin Fen ve Teknoloji dersine yönelik tutumlarını belirlemek için
Barmby, Kind ve Jones (2005) tarafından geliştirilmiş olan ve Kaya ve Böyük (2011)
tarafından Türkçeye uyarlanan “Fen Tutum Ölçeği” uygulanmıştır. Analizler sonucunda,
öğrencilerin genel olarak Fen ve Teknoloji dersine yönelik orta düzeyde olumlu bir tutuma
sahip olduğu belirlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin Fen ve Teknoloji dersine yönelik tutumları
üzerinde en önemli etkiye sahip olan değişkenler sırasıyla, öğrencilerin Fen ve Teknoloji
dersini sevme durumları, Fen ve Teknoloji dersinde öğrendikleri ile günlük yaşamda
karşılaştıkları olaylar arasında ilişki kurma durumları, bilgisayarda en çok tercih ettikleri
oyun türleri olarak belirlenmiştir. Bu sonuçlara göre, başta öğretmenler olmak üzere, aile ve
okul yönetimi, öğrencilere Fen ve Teknoloji dersini sevdirmenin yollarını aramalıdır. Eğitim
ve öğretim sürecinde öğrencilerin derste öğrendikleri konularla günlük hayatta ilişki
kurabilecekleri ödevlere ve projelere daha fazla yer verilmelidir. Ayrıca, neden sonuç
ilişkisini oldukça detaylandıran CHAID Analizi gibi ileri düzey istatistiksel yöntemler eğitim
bilimleri alanında yapılan başka araştırmalarda da kullanılması yararlı görülmektedir
Other ID | JA44YM32AR |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 4 Issue: 1 |