BibTex RIS Cite

Veli ilgisi ve ilköğretim öğrencilerinin seviye belirleme sınavlarını (SBS) yordama düzeyi

Year 2012, Volume: 2 Issue: 2, 1 - 17, 01.10.2012

Abstract

Bu araştırmanın temel amacı, ilköğretim 8. Sınıf öğrenci velilerinin öğrenim gören çocuklarının akademik yaşantılarına gösterdikleri ilgi düzeylerinin, öğrencilerin geçmiş yıllardaki (6. ve 7. Sınıf) Seviye Belirleme Sınavı (SBS) puanlarını yordama düzeyinin belirlenmesidir. Bu temel amaca ulaşabilmek için velinin ilgi düzeyinin; velinin yaşı, çalışma durumu, yaptığı iş, eğitim düzeyi ve aylık gelir düzeyine göre farklılaşıp farklılaşmadığı ve SBS puanlarını yordayıp yordamadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışma grubu, Manisa ili Salihli ilçesindeki ilköğretim okullarına kayıtlı olan ve 2011-2012 eğitim öğretim yılında öğrenim gören öğrenci velilerinden basit seçkisiz örnekleme tekniği ile belirlenmiş olan 143 kişiden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından geliştirilen ve 48 maddeden oluşan 5’li Likert türü ölçme aracı kullanılmıştır. Verilerin analizinde t-testi, F testi, Kruskal Wallis H testi, regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, velilerin ilgi düzeyinin öğrencilerinin akademik başarısını yordamadığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca velilerin ilgi düzeyinin; velinin yaşı, çalışıp çalışmama durumu, yaptığı iş, eğitim düzeyi ve aylık gelir düzeyine göre farklılaşmadığı belirlenmiştir

References

  • Akcan, İ. (2001). Ailenin ilköğretimde öğrenci başarısına etkisi (Söğütlü örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Akın, A. (2009). Algılanan anne-baba tutumlarının öğrencilerin sosyal bilgiler dersindeki akademik başarıları üzerine etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Altunbulak, C. (2011). İlköğretim ikinci kademedeki boşanmış ve tam aileye sahip öğrencilerin okul başarıları ve okulda karşılaştıkları problemlerin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Erciyes Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kayseri.
  • Arslan, S. (2008). Ailenin ilköğretim II. kademe öğrencilerinin okul başarısı üzerindeki etkisi (Ümraniye ilçesi örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Aslan-Akan, F. G. (1994). İlkokul öğrencilerinin başarı ve başarısızlıklarında aile faktörü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Balcı, A. (2009). Sosyal bilimlerde araştırma yöntem, teknik ve ilkeler. (7. Baskı). Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Bolayır, Y. (2011). Ailesi yanında ve pansiyonda kalan öğrencilerin eğitimde başarı durumlarının karşılaştırılması: Sivas Kongre Lisesi örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sivas.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. A., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş. (2006). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. (6. Baskı) Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Can, G. (1992). Akademik başarısızlık ve önlenmesi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları.
  • Caplan, N., Choy, M. H. & Whitmore, J. K. (1991). Children of the boat people: A study of educational succes. Ann Arbor: University of Michigan Press.
  • Coleman, B. & McNeese, M. N. (2009). From home to school: the relationship among parental involvement, student motivation, and academic achievement. The International Journal of Learning, 16 (7), 459-470.
  • Cüceloğlu, D. (1997). İnsan ve davranışı psikolojinin temel kavramları. (7. Baskı). İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Dinçer, M. A. & Kolaşin, G. U. (2009). Türkiye’de öğrenci başarısında eşitsizliğin belirleyicileri.
  • http://erg.sabanciuniv.edu/sites/erg.sabanciuniv.edu/files/BETAMRapor_0.pdf.
  • İndirme Tarihi. 06.10.2012 Reformu Girişimi. İstanbul Sabancı Üniversitesi. Eksi, A. (1990). Çocuk, genç, ana-babalar. İstanbul: Bilgi Yayınları.
  • Elmacıoğlu, T. (1998). Başarıda aile faktörü. İstanbul: Hayat Yayınları.
  • Erdoğan, Ç. & Demirkasımoğlu, N. (2010). Ailelerin eğitim sürecine katılımına ilişkin öğretmen ve yönetici görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetim, 16 (3), 399-431.
  • Ergün, M. (1994). Eğitim sosyolojisine giriş. Ankara: Ocak Yayınları.
  • Fuligni, A. J. (1997). The academic achievement of adolescents from immigrant families: the roles of family background, attitudes, and behavior. Child Development, 68 (2), 351- 363.
  • Gibson, M. A. (1991). Ethnicity, gender, and social class: The school adaption patterns of West Indian youths. Minority status and schooling: A comparative study of immigrant and involuantry minorities (Edt: M. A. Gibson & J. U. Ogbus). New York: Garland. pp. 169- 204.
  • Gibson, M. A. & Bhachau, P. K. (1991). The dynamics of educational decision making. A comparative study of immigrant and involuantry minorities (Edt: M. A. Gibson & J. U. Ogbus). New York: Garland. pp. 63-96
  • Hakan, A. (2001). İlköğretim okulu öğrencilerinin başarısında aile faktörü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • İpek, C. (2011). Velilerin okul tutumu ve eğitime katılım düzeyleri ile aileye bağlı bazı faktörlerin ilköğretim öğrencilerinin seviye belirleme sınavları (SBS) üzerindeki etkisi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 1 (2), 69-79.
  • Kao, G. & Tienda, M. (1995). Optimism and achievement: The educational performance of immigrant youth. Social Science Quarterly, 76, 1-19.
  • Karasar, N. (1999). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Keçeli-Kaysılı, B. (2008). Akademik başarının artırılmasında aile katılımı. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 9 (1) 69-83.
  • Kocaman, A. (2008). Ailenin sosyokültürel ve sosyoekonomik durumunun öğrencinin okul başarısına etkisi: İnönü EML örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Kurbay, E. (2008). Öğretmen veli – işbirliğinin öğrenci başarısına etkisinin Büyükçekmece ilköğretim okulları örneğinde incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Özbaş, (2010). İlköğretim okullarında öğrenci devamsızlığının nedenleri. Eğitim ve Bilim, 35 (156), 32-44.
  • Özdamar, K. (2004). Paket programlar ile veri analizi 1. (5. Baskı). Eskişehir: Kaan Kitabevi.
  • Polat, S. (2009). Akademik başarısızlığın toplumsal eşitsizlik temelinde çözümlenmesi. Eğitim Bilim Toplum Dergisi, 7 (25), 46-61.
  • Suarez-Orozco, M. A. (1989). Central American refugiees and U.S. high school: A psychosocial study of motivation among Lationo adolescents. Stanford, CA: Stanford University Press.
  • Şeker, H. (1998). Köy ve kent okullarında öğrenim gören öğrencilerin hayat bilgisi, Türkçe, matematik, sosyal bilgiler ve fen bilgisi ders başarıları ile köy okulu öğrencilerinin başarılarını etkileyen aile, öğretim, sosyal çevre ve davranışsal faktörler. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Şeker, M. (2009). İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin performans görevlerindeki başarıları ile ailelerinin eğitim-öğretim çalışmalarına katılım düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Trivette, P. & Anderson, E. (1995). The effects of four components of parental involvement on eighth grade student achievement. School Psychology Review, 24 (2), 299-317.
  • TÜİK (2012). 2011 Gelir ve yaşam koşulları araştırması. TC. Başbakanlık Türkiye İstatistik Kurumu Haber Bülteni. Sayı: 10902, Eylül.
  • TÜİK (2012). 2012 hane halkı işgücü istatistikleri. TC. Başbakanlık Türkiye İstatistik Kurumu Haber Bülteni. Sayı: 10903, Haziran.
  • TÜİK (2012). Gayri safi yurtiçi hasıla, 2011 4. Dönem. TC. Başbakanlık Türkiye İstatistik Kurumu Haber Bülteni. Sayı: 10785, Nisan.
  • Türkoğlu, Ö. (2008). Ailenin eğitim ve gelir düzeyinin öğrencinin derse olan tutumuna ve başarısına etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Uluğ, F. (1997). Okulda başarı. İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • Vural, B. (2004). Okul başarısında ailenin rolü ve önemi. İstanbul: Bilgi Yayınevi.
  • Vural, B. (2004). Öğrencinin başarısı için okul – aile birlikteliği. İstanbul: Hayat Yayınları.
  • Vural, S. (2008). Ailenin sosyoekonomik düzeyinin birinci sınıf öğrencilerinin aile-öğretmen iletişimi ve okuma yazma başarısıyla ilişkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Yavuzer, H. (1996). Ana-baba ve çocuk. İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • Waters, M. C. (1994). Ethnic and racial identities of second generation black immigrants in New York City. International Migraiton Review, 28, 795-820.
  • At which level do parents have an interest in and awareness of their student’s academic life? Does this level change according to a parent’s job status, education level, and/or monthly income?
  • Does the interest of parents in their student predict the level of sixth and seventh grade achievement test points? Method
  • In order to determine the parents’ interest and awareness level concerning their students’ academic lives and the relationship between this level and the academic achievement of their students, this research uses the survey and correlation method.
  • The study group for this research has been chosen from Manisa-Salihli (Manisa town) primary state school’s students and parents in the 2011-2012 academic year. A large percentage of the parents are middle-aged, approximately 70%. It has been observed that parents who have taken part in this research are 30% jobless and 70% of them is employed. Nearly half of the parents (46%) have graduated from primary school. Nearly half of the parents’ monthly income levels is around or under 1000 TL; 37% of parents earn around 1500 TL and more in monthly income.
  • Asst. Prof. Dr. - Yüzüncü Yıl University Faculty of Education - merdem50@gmail.com
  • Celal Bayar University Institute of Graduate Studies in Science and Engineering - yaparburcu@gmail.com
  • Celal Bayar University Institute of Graduate Studies in Science and Engineering - sukru.aydemir@hotmail.com
  • Celal Bayar University Institute of Graduate Studies in Science and Engineering - salamon106@hotmail.com
Year 2012, Volume: 2 Issue: 2, 1 - 17, 01.10.2012

Abstract

References

  • Akcan, İ. (2001). Ailenin ilköğretimde öğrenci başarısına etkisi (Söğütlü örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Akın, A. (2009). Algılanan anne-baba tutumlarının öğrencilerin sosyal bilgiler dersindeki akademik başarıları üzerine etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Altunbulak, C. (2011). İlköğretim ikinci kademedeki boşanmış ve tam aileye sahip öğrencilerin okul başarıları ve okulda karşılaştıkları problemlerin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Erciyes Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kayseri.
  • Arslan, S. (2008). Ailenin ilköğretim II. kademe öğrencilerinin okul başarısı üzerindeki etkisi (Ümraniye ilçesi örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Aslan-Akan, F. G. (1994). İlkokul öğrencilerinin başarı ve başarısızlıklarında aile faktörü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Balcı, A. (2009). Sosyal bilimlerde araştırma yöntem, teknik ve ilkeler. (7. Baskı). Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Bolayır, Y. (2011). Ailesi yanında ve pansiyonda kalan öğrencilerin eğitimde başarı durumlarının karşılaştırılması: Sivas Kongre Lisesi örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sivas.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. A., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş. (2006). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. (6. Baskı) Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Can, G. (1992). Akademik başarısızlık ve önlenmesi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları.
  • Caplan, N., Choy, M. H. & Whitmore, J. K. (1991). Children of the boat people: A study of educational succes. Ann Arbor: University of Michigan Press.
  • Coleman, B. & McNeese, M. N. (2009). From home to school: the relationship among parental involvement, student motivation, and academic achievement. The International Journal of Learning, 16 (7), 459-470.
  • Cüceloğlu, D. (1997). İnsan ve davranışı psikolojinin temel kavramları. (7. Baskı). İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Dinçer, M. A. & Kolaşin, G. U. (2009). Türkiye’de öğrenci başarısında eşitsizliğin belirleyicileri.
  • http://erg.sabanciuniv.edu/sites/erg.sabanciuniv.edu/files/BETAMRapor_0.pdf.
  • İndirme Tarihi. 06.10.2012 Reformu Girişimi. İstanbul Sabancı Üniversitesi. Eksi, A. (1990). Çocuk, genç, ana-babalar. İstanbul: Bilgi Yayınları.
  • Elmacıoğlu, T. (1998). Başarıda aile faktörü. İstanbul: Hayat Yayınları.
  • Erdoğan, Ç. & Demirkasımoğlu, N. (2010). Ailelerin eğitim sürecine katılımına ilişkin öğretmen ve yönetici görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetim, 16 (3), 399-431.
  • Ergün, M. (1994). Eğitim sosyolojisine giriş. Ankara: Ocak Yayınları.
  • Fuligni, A. J. (1997). The academic achievement of adolescents from immigrant families: the roles of family background, attitudes, and behavior. Child Development, 68 (2), 351- 363.
  • Gibson, M. A. (1991). Ethnicity, gender, and social class: The school adaption patterns of West Indian youths. Minority status and schooling: A comparative study of immigrant and involuantry minorities (Edt: M. A. Gibson & J. U. Ogbus). New York: Garland. pp. 169- 204.
  • Gibson, M. A. & Bhachau, P. K. (1991). The dynamics of educational decision making. A comparative study of immigrant and involuantry minorities (Edt: M. A. Gibson & J. U. Ogbus). New York: Garland. pp. 63-96
  • Hakan, A. (2001). İlköğretim okulu öğrencilerinin başarısında aile faktörü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • İpek, C. (2011). Velilerin okul tutumu ve eğitime katılım düzeyleri ile aileye bağlı bazı faktörlerin ilköğretim öğrencilerinin seviye belirleme sınavları (SBS) üzerindeki etkisi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 1 (2), 69-79.
  • Kao, G. & Tienda, M. (1995). Optimism and achievement: The educational performance of immigrant youth. Social Science Quarterly, 76, 1-19.
  • Karasar, N. (1999). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Keçeli-Kaysılı, B. (2008). Akademik başarının artırılmasında aile katılımı. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 9 (1) 69-83.
  • Kocaman, A. (2008). Ailenin sosyokültürel ve sosyoekonomik durumunun öğrencinin okul başarısına etkisi: İnönü EML örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Kurbay, E. (2008). Öğretmen veli – işbirliğinin öğrenci başarısına etkisinin Büyükçekmece ilköğretim okulları örneğinde incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Özbaş, (2010). İlköğretim okullarında öğrenci devamsızlığının nedenleri. Eğitim ve Bilim, 35 (156), 32-44.
  • Özdamar, K. (2004). Paket programlar ile veri analizi 1. (5. Baskı). Eskişehir: Kaan Kitabevi.
  • Polat, S. (2009). Akademik başarısızlığın toplumsal eşitsizlik temelinde çözümlenmesi. Eğitim Bilim Toplum Dergisi, 7 (25), 46-61.
  • Suarez-Orozco, M. A. (1989). Central American refugiees and U.S. high school: A psychosocial study of motivation among Lationo adolescents. Stanford, CA: Stanford University Press.
  • Şeker, H. (1998). Köy ve kent okullarında öğrenim gören öğrencilerin hayat bilgisi, Türkçe, matematik, sosyal bilgiler ve fen bilgisi ders başarıları ile köy okulu öğrencilerinin başarılarını etkileyen aile, öğretim, sosyal çevre ve davranışsal faktörler. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Şeker, M. (2009). İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin performans görevlerindeki başarıları ile ailelerinin eğitim-öğretim çalışmalarına katılım düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Trivette, P. & Anderson, E. (1995). The effects of four components of parental involvement on eighth grade student achievement. School Psychology Review, 24 (2), 299-317.
  • TÜİK (2012). 2011 Gelir ve yaşam koşulları araştırması. TC. Başbakanlık Türkiye İstatistik Kurumu Haber Bülteni. Sayı: 10902, Eylül.
  • TÜİK (2012). 2012 hane halkı işgücü istatistikleri. TC. Başbakanlık Türkiye İstatistik Kurumu Haber Bülteni. Sayı: 10903, Haziran.
  • TÜİK (2012). Gayri safi yurtiçi hasıla, 2011 4. Dönem. TC. Başbakanlık Türkiye İstatistik Kurumu Haber Bülteni. Sayı: 10785, Nisan.
  • Türkoğlu, Ö. (2008). Ailenin eğitim ve gelir düzeyinin öğrencinin derse olan tutumuna ve başarısına etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Uluğ, F. (1997). Okulda başarı. İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • Vural, B. (2004). Okul başarısında ailenin rolü ve önemi. İstanbul: Bilgi Yayınevi.
  • Vural, B. (2004). Öğrencinin başarısı için okul – aile birlikteliği. İstanbul: Hayat Yayınları.
  • Vural, S. (2008). Ailenin sosyoekonomik düzeyinin birinci sınıf öğrencilerinin aile-öğretmen iletişimi ve okuma yazma başarısıyla ilişkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Yavuzer, H. (1996). Ana-baba ve çocuk. İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • Waters, M. C. (1994). Ethnic and racial identities of second generation black immigrants in New York City. International Migraiton Review, 28, 795-820.
  • At which level do parents have an interest in and awareness of their student’s academic life? Does this level change according to a parent’s job status, education level, and/or monthly income?
  • Does the interest of parents in their student predict the level of sixth and seventh grade achievement test points? Method
  • In order to determine the parents’ interest and awareness level concerning their students’ academic lives and the relationship between this level and the academic achievement of their students, this research uses the survey and correlation method.
  • The study group for this research has been chosen from Manisa-Salihli (Manisa town) primary state school’s students and parents in the 2011-2012 academic year. A large percentage of the parents are middle-aged, approximately 70%. It has been observed that parents who have taken part in this research are 30% jobless and 70% of them is employed. Nearly half of the parents (46%) have graduated from primary school. Nearly half of the parents’ monthly income levels is around or under 1000 TL; 37% of parents earn around 1500 TL and more in monthly income.
  • Asst. Prof. Dr. - Yüzüncü Yıl University Faculty of Education - merdem50@gmail.com
  • Celal Bayar University Institute of Graduate Studies in Science and Engineering - yaparburcu@gmail.com
  • Celal Bayar University Institute of Graduate Studies in Science and Engineering - sukru.aydemir@hotmail.com
  • Celal Bayar University Institute of Graduate Studies in Science and Engineering - salamon106@hotmail.com
There are 54 citations in total.

Details

Other ID JA92HN79YK
Journal Section Research Article
Authors

Abdurrahman İlğan This is me

Mustafa Erdem This is me

Burcu Yapar This is me

Süleyman Aydın This is me

Şükrü Şakir Aydemir This is me

Publication Date October 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA İlğan, A., Erdem, M., Yapar, B., Aydın, S., et al. (2012). Veli ilgisi ve ilköğretim öğrencilerinin seviye belirleme sınavlarını (SBS) yordama düzeyi. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 2(2), 1-17.
AMA İlğan A, Erdem M, Yapar B, Aydın S, Aydemir ŞŞ. Veli ilgisi ve ilköğretim öğrencilerinin seviye belirleme sınavlarını (SBS) yordama düzeyi. EBAD - JESR. October 2012;2(2):1-17.
Chicago İlğan, Abdurrahman, Mustafa Erdem, Burcu Yapar, Süleyman Aydın, and Şükrü Şakir Aydemir. “Veli Ilgisi Ve ilköğretim öğrencilerinin Seviye Belirleme sınavlarını (SBS) Yordama düzeyi”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 2, no. 2 (October 2012): 1-17.
EndNote İlğan A, Erdem M, Yapar B, Aydın S, Aydemir ŞŞ (October 1, 2012) Veli ilgisi ve ilköğretim öğrencilerinin seviye belirleme sınavlarını (SBS) yordama düzeyi. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 2 2 1–17.
IEEE A. İlğan, M. Erdem, B. Yapar, S. Aydın, and Ş. Ş. Aydemir, “Veli ilgisi ve ilköğretim öğrencilerinin seviye belirleme sınavlarını (SBS) yordama düzeyi”, EBAD - JESR, vol. 2, no. 2, pp. 1–17, 2012.
ISNAD İlğan, Abdurrahman et al. “Veli Ilgisi Ve ilköğretim öğrencilerinin Seviye Belirleme sınavlarını (SBS) Yordama düzeyi”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 2/2 (October 2012), 1-17.
JAMA İlğan A, Erdem M, Yapar B, Aydın S, Aydemir ŞŞ. Veli ilgisi ve ilköğretim öğrencilerinin seviye belirleme sınavlarını (SBS) yordama düzeyi. EBAD - JESR. 2012;2:1–17.
MLA İlğan, Abdurrahman et al. “Veli Ilgisi Ve ilköğretim öğrencilerinin Seviye Belirleme sınavlarını (SBS) Yordama düzeyi”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, vol. 2, no. 2, 2012, pp. 1-17.
Vancouver İlğan A, Erdem M, Yapar B, Aydın S, Aydemir ŞŞ. Veli ilgisi ve ilköğretim öğrencilerinin seviye belirleme sınavlarını (SBS) yordama düzeyi. EBAD - JESR. 2012;2(2):1-17.