İngiliz Charles Darwin’in 1859 yılında yayınlanan ve yayınlandığı andan itibaren başta
Darwin’in yakın çevresi olmak üzere hemen herkesin büyük tepkisini çeken Türlerin Kökeni
adlı kitapta yer alan teori, geçen 156 yıla rağmen tartışılmaya devam etmektedir (Pigliucci,
2007; Acar, 2011; Bakırcı & Çalık, 2013). Bir yanda “Fizik için Newton yasaları; Kimya için
periyodik tablosu; Amerikan tarihi için Lincoln; Matematik için cebir; Sosyal çalışma programları için
vatandaşlık hakları akımları ne ise biyoloji için de evrim kuramı aynı şeydir” (Özbay, 2011, 40) diyen
bilim dünyası var iken diğer yanda, dünya genelinde evrim teorisine direnç gösteren büyük
bir kesim bulunmaktadır. Yani teori dünya genelinde bazı kesimlerce tabulaştırılıp resmen
savunulurken bazı kesimlerce de lanetlenmişçesine reddedilmektedir. Bu çelişkinin
kökeninde kavramsal sorunlar olduğu düşüncesiyle bu çalışma yapılmıştır.
This study tried to determine the conceptual comprehension of science teacher candidates on
evolution. As part of this target, the Word Association Test was applied. This study was
conducted with the participation of 146 teacher candidates studying in the Department of
Science Education. Of the 146 teacher candidates, 89 mostly wrote the words; “evolution”
(f=43), “Darwin” (f=36), and “ape” (f=10) as primary concepts in the word association test. This
result illustrated that when the word “evolution” was pronounced, 61% of teacher candidates
firstly remembered these three words as primary concepts. This study has demonstrated once
more that there are misunderstandings and missing data on the evolutionary theory despite
the past 156 years from the emergence of this theory
Other ID | JA35VR36KB |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 6 Issue: 1 |