Öğretmenin eğitsel yaşantıda sorumluluklarını ve uygulamalarını tutarlı bir temelde yürütebilmesi için, eğitsel süreçlere yönelik düşünce ve inanışlarının da tutarlı olması gerekir. Bunun ilk adımı ise, eğitsel felsefesini önce kendisinin tanımasını ve belki de ifade edebilmesini sağlamaktır. Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının, eğitsel süreçlere yönelik düşünce ve uygulamalarını felsefi anlamda isimlendirebilir hale getirmesini sağlamaktır. Çalışma, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde örenim gören 504 öğretmen adayının katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Ölçekte yer alan maddeler üzerinde açıklayıcı faktör analizi, doğrulayıcı faktör analizi, güvenirlik çalışmaları ve korelasyon analizi çalışmaları yapılmıştır. Analiz sonuçlarında, 42 maddelik EDU ölçeğinin öğretmen adaylarının eğitsel düşünce ve uygulamalarını iki boyutta puanlayabileceği, ölçeğin yeterli uyum indekslerine ve güvenirlik katsayılarına sahip olduğu görülmüştür
To be able to manage their responsibilities and applications in a consistent manner
throughout their educational lives, teachers should be consistent in their thoughts and beliefs
towards educational processes. Therefore, the first step in forming consistent teachers is to
allow teachers to know and express themselves. Educational philosophy is taught as a course
at education faculties; however, some studies indicate that this course has a limited scope
and content. This study, therefore, aims at promoting pre-service teachers to express their
thoughts and applications about educational processes on a philosophical basis. By doing so,
teachers or pre-service teachers can raise awareness about educational ideas and
applications, create a consistent basis for their thoughts and applications, and understand
other options that can be used in educational processes.
Educational thought Educational applications Educational philosophy Inventory Validity and reliability
Other ID | JA27VE44GC |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 4 Issue: 2 |