Damping, bir firmanın malını normal değerinin altında bir fiyatla ihraç etmesidir. İhracatçı
firmaların mallarını yerli piyasadan daha düşük fiyatla satmaları uluslararası ticarette bir
“haksız rekabet” uygulaması olarak kabul edilmektedir. Anti-damping vergisi uygulamalarının
ana amacı; dampinge konu olan ithalatın sebep olduğu haksız rekabete karşı yerli üretim dalının
korunmasıdır.
Günümüzde anti-damping soruşturmaları Dünya Ticaret Örgütü Anti-damping Anlaşması
hükümleri uyarınca yürütülmektedir. Anti-Damping Anlaşması, dampingli ithalata karşı önlem
alınabilmesi için dampingin varlığının yanısıra, yerli endüstrilerin ekonomik göstergelerinde
zararın belirlenmesi ve bu zararın dampingli ithalatla bağlantılı olduğunun ortaya konulması
gerekliliğine işaret etmektedir.
Ülkemizde damping konusundaki ilk yasal düzenleme 1989 yılındaki “İthalatta Haksız Rekabetin
Önlenmesi Hakkında Kanun”dur. Gelişmekte olan ülkeler arasında dampingli ithalata karşı
önlemlere ilgi duyan ilk ülkelerden birisi olan ülkemiz bu önlemlerin hem kullanıcılarından hem
de önemli muhataplarındandır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 2 Sayı: 1 |