Günümüzde elektronik ticaretin yaygınlaşmasıyla birlikte elektronik ticarette vergilendirme sorunu ortaya çıkmıştır. Katma Değer Vergisi (KDV) mal ve hizmet ticareti üzerinden tarh edilen bir vergidir. OECD ülkelerinin büyük çoğunluğunda uygulanan KDV, elektronik ticaret açısından önemli bir konu olmuştur. Globalleşme ve ticaret yapısındaki hızlı değişim sonucu KDV ile ilgili düzenlemelere ihtiyaç duyulmuştur. Elektronik ticarette yaygın bir şekilde kullanılmasına rağmen KDV’nin tarh ve tahsil aşamaları için küresel ölçekte düzenlemeler ile fikir ve uygulama birliği yapılmalıdır. Bu çalışmada elektronik ticarette tüketim vergisi olarak KDV’nin etkinliği incelenmeye çalışılacaktır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 3 Sayı: 1 |