BibTex RIS Cite

“Elektronik Ticarette Tüketim Vergisi Olarak KDV’nin Etkinliği”

Year 2011, Volume: 3 Issue: 1, 59 - 67, 01.06.2011

Abstract

References

  • Bilici, Nurettin, Vergi Hukuku, Seçkin Yayıncılık, 13. Baskı, Ankara, 2006, s.243.
  • Ceran, Yunus, Çiçek, Recep, “Elektronik Ticaretin Vergilendirilmesine İlişkin Türk Vergi Sisteminde KDV açısından bir Değerlendirme”, Celal Bayar Üniversitesi Yönetim ve Ekonomi Dergisi, Yıl:2007, Cilt:14 Sayı:1.
  • Dünya Bankası (2010), “Kayıt Dışılık: Nedenler, Sonuçlar, Politikalar”, Avrupa ve Orta Asya Bölgesi Rapor No. 48523-TR, Türkiye Ekonomik Raporu, < http://siteresources.worldbank.org/TURKEYEXTN/Resources/3617111277211666558/CEM2010_tr.pdf>, (25. Mart. 2011).
  • McLure, C. E. (2003). The Value Added Tax on Electronic Commerce in the European Union, International Tax and Public Finance 10 (6): 753-762.
  • National Audit Office, HM Revenue & Customs Vat on E-Commerce, London, 2006, www.nao.org.uk
  • OECD (2008), Consumption Tax Trends 2008: VAT/GST and Excise Rates, Trends and Administration Issues.
  • OECD (2008), Revenue Statistics database, March 2008, and OECD Consumption Tax Trends.
  • OECD (2001), Taxation and Electronic Commerce Implementing the Ottawa Taxation Framework Conditions, E-Book.
  • Yaltı, Billur, Elektronik Ticarette Vergilendirme, Der Yayınları, İstanbul, 2003.

ELEKTRONİK TİCARETTE TÜKETİM VERGİSİ OLARAK KDV’NİN ETKİNLİĞİ

Year 2011, Volume: 3 Issue: 1, 59 - 67, 01.06.2011

Abstract

Günümüzde elektronik ticaretin yaygınlaşmasıyla birlikte elektronik ticarette vergilendirme sorunu ortaya çıkmıştır. Katma Değer Vergisi (KDV) mal ve hizmet ticareti üzerinden tarh edilen bir vergidir. OECD ülkelerinin büyük çoğunluğunda uygulanan KDV, elektronik ticaret açısından önemli bir konu olmuştur. Globalleşme ve ticaret yapısındaki hızlı değişim sonucu KDV ile ilgili düzenlemelere ihtiyaç duyulmuştur. Elektronik ticarette yaygın bir şekilde kullanılmasına rağmen KDV’nin tarh ve tahsil aşamaları için küresel ölçekte düzenlemeler ile fikir ve uygulama birliği yapılmalıdır. Bu çalışmada elektronik ticarette tüketim vergisi olarak KDV’nin etkinliği incelenmeye çalışılacaktır

References

  • Bilici, Nurettin, Vergi Hukuku, Seçkin Yayıncılık, 13. Baskı, Ankara, 2006, s.243.
  • Ceran, Yunus, Çiçek, Recep, “Elektronik Ticaretin Vergilendirilmesine İlişkin Türk Vergi Sisteminde KDV açısından bir Değerlendirme”, Celal Bayar Üniversitesi Yönetim ve Ekonomi Dergisi, Yıl:2007, Cilt:14 Sayı:1.
  • Dünya Bankası (2010), “Kayıt Dışılık: Nedenler, Sonuçlar, Politikalar”, Avrupa ve Orta Asya Bölgesi Rapor No. 48523-TR, Türkiye Ekonomik Raporu, < http://siteresources.worldbank.org/TURKEYEXTN/Resources/3617111277211666558/CEM2010_tr.pdf>, (25. Mart. 2011).
  • McLure, C. E. (2003). The Value Added Tax on Electronic Commerce in the European Union, International Tax and Public Finance 10 (6): 753-762.
  • National Audit Office, HM Revenue & Customs Vat on E-Commerce, London, 2006, www.nao.org.uk
  • OECD (2008), Consumption Tax Trends 2008: VAT/GST and Excise Rates, Trends and Administration Issues.
  • OECD (2008), Revenue Statistics database, March 2008, and OECD Consumption Tax Trends.
  • OECD (2001), Taxation and Electronic Commerce Implementing the Ottawa Taxation Framework Conditions, E-Book.
  • Yaltı, Billur, Elektronik Ticarette Vergilendirme, Der Yayınları, İstanbul, 2003.
There are 9 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Güneş Çetin Gerger

Publication Date June 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 3 Issue: 1

Cite

APA Gerger, G. Ç. (2011). ELEKTRONİK TİCARETTE TÜKETİM VERGİSİ OLARAK KDV’NİN ETKİNLİĞİ. Ekonomi Bilimleri Dergisi, 3(1), 59-67.
AMA Gerger GÇ. ELEKTRONİK TİCARETTE TÜKETİM VERGİSİ OLARAK KDV’NİN ETKİNLİĞİ. Ekonomi Bilimleri Dergisi. June 2011;3(1):59-67.
Chicago Gerger, Güneş Çetin. “ELEKTRONİK TİCARETTE TÜKETİM VERGİSİ OLARAK KDV’NİN ETKİNLİĞİ”. Ekonomi Bilimleri Dergisi 3, no. 1 (June 2011): 59-67.
EndNote Gerger GÇ (June 1, 2011) ELEKTRONİK TİCARETTE TÜKETİM VERGİSİ OLARAK KDV’NİN ETKİNLİĞİ. Ekonomi Bilimleri Dergisi 3 1 59–67.
IEEE G. Ç. Gerger, “ELEKTRONİK TİCARETTE TÜKETİM VERGİSİ OLARAK KDV’NİN ETKİNLİĞİ”, Ekonomi Bilimleri Dergisi, vol. 3, no. 1, pp. 59–67, 2011.
ISNAD Gerger, Güneş Çetin. “ELEKTRONİK TİCARETTE TÜKETİM VERGİSİ OLARAK KDV’NİN ETKİNLİĞİ”. Ekonomi Bilimleri Dergisi 3/1 (June 2011), 59-67.
JAMA Gerger GÇ. ELEKTRONİK TİCARETTE TÜKETİM VERGİSİ OLARAK KDV’NİN ETKİNLİĞİ. Ekonomi Bilimleri Dergisi. 2011;3:59–67.
MLA Gerger, Güneş Çetin. “ELEKTRONİK TİCARETTE TÜKETİM VERGİSİ OLARAK KDV’NİN ETKİNLİĞİ”. Ekonomi Bilimleri Dergisi, vol. 3, no. 1, 2011, pp. 59-67.
Vancouver Gerger GÇ. ELEKTRONİK TİCARETTE TÜKETİM VERGİSİ OLARAK KDV’NİN ETKİNLİĞİ. Ekonomi Bilimleri Dergisi. 2011;3(1):59-67.