Bu makale, birey düzeyinde toplanmış olan nicel saha araştırması verileri kullanmak suretiyle, Türkiye’de eğitimin siyasi kültürü nasıl etkilediğini araştırıyor. Dünya Değerler Araştırması’nın ve Avrupa Değerler Çalışması’nın Türkiye için kullanılabilir durumda olan tüm gözlemlerini birleştiren makale, post-materyalizm endeksinin, seküler değerler endeksinin ve özgürleştirici değerler endeksinin açıklanan/bağımlı değişken oldukları ve eğitim ile birlikte çok sayıdaki değişkenin açıklayıcı/bağımsız değişken olarak ele alındıkları ekonometrik modeller tahmin ediyor. Bu tahmin sonuçlarına göre, 1900 ila 2000 yılları arasında doğmuş olan ve araştırmanın yapıldığı yıl itibariyle yaşları 17 ila 95 arasında değişen 10749 kişinin bulguları, eğitimin post-materyalizm, sekülerlik ve özgürleştirici değerlere bağlılık bakımından pozitif, istatistiksel olarak anlamlı ve önemsiz olmayacak kadar büyük etkiler yarattığını gösteriyor. Bulgular, eğitimin bu etkilerinin, dindarlıktan, cinsiyetten, medeni durumdan, istihdam durumundan ve yaş ve nesil etkilerinden bağımsız olduğuna da işaret ediyor.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar (Diğer), Siyaset Bilimi (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Nisan 2025 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ocak 2025 |
Kabul Tarihi | 8 Mart 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 23 Sayı: 89 |