Ulusal ve uluslararası hukuk normlarını kapsayan Uluslararası Hava Hukuku, hava sahasında devlet egemenliğinin tanımlanmasında ve yolcu uçaklarının güvenliğinin sağlanmasında kritik bir rol oynamaktadır. Bu makale, modern havacılığın hukuki manzarasını şekillendiren Chicago ve Montreal Konvansiyonları gibi önemli anlaşmaları ve sözleşmeleri vurgulayarak hava sahası hukukunun gelişimini vurguladı. Ukrayna Uluslararası Havayolları PS752 sefer sayılı uçağının 8 Ocak 2020'de İran'da düşürülmesine odaklanarak, Havacılık Kanununun güncel zorlukların çözümündeki rolünü kapsamlı bir şekilde inceledi. Savaş dışı bir güç eylemi olan bu olay, karmaşık bir hukuki zorluk teşkil etti ve son dönemde hukuki tartışmalara yol açtı. Uluslararası ve yerel mahkeme kararlarından ve ilgili kuruluşların direktiflerinden alınan içtihatları inceleyerek modern bir yasal çerçeveye katkıda bulundu. Temel tartışmalar, havacılık olaylarında insan hatasının, özellikle de cezai sorumluluk ve mali tazminat açısından etkilerini içeriyordu. Makale, küresel sivil havacılığı korumak için sürekli yasal uyarlamayı savunarak, bu tür durumları uluslararası hava hukuku çerçevesinde değerlendirmeye çalıştı. Bu çalışma özellikle insan hatasından kaynaklanan hava kazalarına yönelik olası çözümleri önermektedir.
International Air Law, encompassing both national and international legal norms, plays a critical role in defining state sovereignty in airspace and ensuring the safety of passenger aircraft. This paper highlighted the evolution of airspace law, emphasizing key treaties and conventions such as the Chicago and Montreal Conventions, which have shaped the legal landscape of modern aviation. It thoroughly examined the role of Aviation Law in addressing contemporary challenges, with a focus on the downing of Ukraine International Airlines Flight PS752 in Iran on January 8, 2020. This incident, a non-warfare act of force, presented a complex legal challenge and led to recent legal controversies. It examined precedents from international and domestic court decisions and directives of relevant organizations, contributing to a modern legal framework. Key discussions included the implications of human error in aviation incidents, particularly in terms of criminal liability and financial compensation. The paper made efforts to evaluate such situations within the framework of international air law, advocating for continuous legal adaptation to safeguard global civil aviation. This study particularly suggests the possible resolutions for aerial accidents, specifically those caused by human error.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Law in Context (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 28, 2024 |
Submission Date | April 3, 2024 |
Acceptance Date | May 20, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 28 Issue: 1 |