In this study, it was aimed to determine the
differences in impulse buying behavior in terms of demographic characteristics.
The main mass of the research is the consumers of the Ready-made Clothing
Sector which are active in İstanbul and Şanlıurfa provinces. The created
questionnaire form was applied to 327 people. After the surveys were edited,
309 people were evaluated. The data obtained as a result of the questionnaire
study were analyzed by SPSS program. Factor analysis, cronbach alpha test,
frequency analysis, t-test analysis and anova test analysis were performed. As
a result of the analyzes made, it is seen that there is no difference in the
impulse buying behavior of the demographic factors.
Anlık satın alma demografik faktörler tüketici tüketici davranışları
Bu çalışmada, demografik özellikler açısından
anlık satın alım davranışındaki farklılıkları belirlemek amaçlanmıştır.
Araştırmanın ana kütlesini İstanbul ilinde ve Şanlıurfa ilinde etkinlik
gösteren hazır giyim mağazalarının tüketicileri oluşturmaktadır. Oluşturulan
anket formu 327 kişiye uygulanmıştır. Anketler edit edildikten sonra 309 kişi
üzerinden değerlendirilmiştir. Anket çalışması sonucunda elde edilen veriler
SPSS programı ile analiz edilmiştir. Faktör analizi, cronbach alpha testi,
frekans analizi, t-testi analizi ve anova testi analizi yapılmıştır. Yapılan
analizler sonucunda demografi faktörlerin anlık satın alma davranışında bir
farklılık olmadığı görülmektedir.
Anlık satın alma demografik faktörler tüketici tüketici davranışları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Ağustos 2018 |
Gönderilme Tarihi | 9 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.