Book Review
BibTex RIS Cite

Hüseyin Algur. Hafızlık Eğitimi Alan Bireylerin Motivasyon ve Psiko-Sosyal Durumları İstanbul: Dem Yayınları, 2019. 373 s. ISBN: 9786054036998

Year 2021, Volume: 5 Issue: 1, 271 - 277, 30.05.2021

Abstract

Hafızlık, Kur’an-ı Kerim’i bütünüyle ezbere bilmek olarak tanımlanmaktadır. Günümüzde hafızlık eğitimi Türkiye örneğinde Diyanet İşleri Başkanlığı’na bağlı Kur’an kurslarında verilebildiği gibi, sivil toplum kuruluşları bünyesinde açılan kurslarda da verilebilmektedir. Yapılan bu eğitimin niteliğinin geliştirilmesi yönünde hem Diyanet İşleri Başkanlığı hem de bağımsız araştırmacılar tarafından birtakım çalışmalar yapılmıştır. Şu anda Giresun Üniversitesi İlahiyat Fakültesinde Dr. Öğr. Üyesi kadrosunda bulunan Hüseyin Algur’un 2018 yılında Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalında hazırladığı doktora tezi, 2019 yılında kitaplaştırılmıştır. Bu eser hafızlık eğitimi ile ilgili literatür bilgisinin yanı sıra hafızlık eğitiminin diğer ülkelerdeki örnekleri, günümüzde uygulanan hafızlık metotları, hafızlık eğitimi alan bireylerden nitel ve nicel yöntemler kullanılarak elde edilen motivasyon, psiko-sosyal ve stres durumları verilerinin önceki çalışmalar ışığında incelenmesi ile yazarın alanın geliştirilmesi ve Kur’an kurslarında verilen hafızlık eğitiminin niteliğinin artırılması yönündeki tavsiyelerini içermektedir. Bu çalışmada yazarın konuyu ele alış ve sunuş biçimi ile alana yaptığı katkıların okuyucunun istifadesine sunulması hedeflenmiştir.

Year 2021, Volume: 5 Issue: 1, 271 - 277, 30.05.2021

Abstract

Hifz is described as memorizing the Quran in its entirety. Today, in terms of Turkish case, hifz education could be provided by Quran courses related to Presidency of Religious Affairs as well as through civil society initiatives. In order to improve the quality of this education, several researches have been conducted by both the Presidency of Religious Affairs and independent researchers. The doctoral dissertation prepared in the field of Philosophy and Religious Studies at the Hitit Universtiy, Institute of Social Sciences in 2018 by Huseyin Algur, who is currently an assistant professor at Giresun University, was published into a book in 2019. In addition to the literature on hifz education, this study includes examples of hifz education from different countries, the currently applied hifz methods, examination of data obtained through qualitative and quantitative methods on motivational, psycho-social and stress situations of individuals receive hifz education in the light of previous studies and author’s recommendations for the development of the field and increasing the quality of hifz education given in the Quran courses. In this study, it is aimed to present the way author approaches to the subject and his contribution to the field.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Religious Studies
Journal Section Book Reviews
Authors

Muhammet Fatih Adak 0000-0002-3223-6283

Publication Date May 30, 2021
Acceptance Date May 15, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Adak, M. F. (2021). Hüseyin Algur. Hafızlık Eğitimi Alan Bireylerin Motivasyon ve Psiko-Sosyal Durumları İstanbul: Dem Yayınları, 2019. 373 s. ISBN: 9786054036998. Edebali İslamiyat Dergisi, 5(1), 271-277.
AMA Adak MF. Hüseyin Algur. Hafızlık Eğitimi Alan Bireylerin Motivasyon ve Psiko-Sosyal Durumları İstanbul: Dem Yayınları, 2019. 373 s. ISBN: 9786054036998. Edebali İslamiyat Dergisi. May 2021;5(1):271-277.
Chicago Adak, Muhammet Fatih. “Hüseyin Algur. Hafızlık Eğitimi Alan Bireylerin Motivasyon Ve Psiko-Sosyal Durumları İstanbul: Dem Yayınları, 2019. 373 S. ISBN: 9786054036998”. Edebali İslamiyat Dergisi 5, no. 1 (May 2021): 271-77.
EndNote Adak MF (May 1, 2021) Hüseyin Algur. Hafızlık Eğitimi Alan Bireylerin Motivasyon ve Psiko-Sosyal Durumları İstanbul: Dem Yayınları, 2019. 373 s. ISBN: 9786054036998. Edebali İslamiyat Dergisi 5 1 271–277.
IEEE M. F. Adak, “Hüseyin Algur. Hafızlık Eğitimi Alan Bireylerin Motivasyon ve Psiko-Sosyal Durumları İstanbul: Dem Yayınları, 2019. 373 s. ISBN: 9786054036998”, Edebali İslamiyat Dergisi, vol. 5, no. 1, pp. 271–277, 2021.
ISNAD Adak, Muhammet Fatih. “Hüseyin Algur. Hafızlık Eğitimi Alan Bireylerin Motivasyon Ve Psiko-Sosyal Durumları İstanbul: Dem Yayınları, 2019. 373 S. ISBN: 9786054036998”. Edebali İslamiyat Dergisi 5/1 (May 2021), 271-277.
JAMA Adak MF. Hüseyin Algur. Hafızlık Eğitimi Alan Bireylerin Motivasyon ve Psiko-Sosyal Durumları İstanbul: Dem Yayınları, 2019. 373 s. ISBN: 9786054036998. Edebali İslamiyat Dergisi. 2021;5:271–277.
MLA Adak, Muhammet Fatih. “Hüseyin Algur. Hafızlık Eğitimi Alan Bireylerin Motivasyon Ve Psiko-Sosyal Durumları İstanbul: Dem Yayınları, 2019. 373 S. ISBN: 9786054036998”. Edebali İslamiyat Dergisi, vol. 5, no. 1, 2021, pp. 271-7.
Vancouver Adak MF. Hüseyin Algur. Hafızlık Eğitimi Alan Bireylerin Motivasyon ve Psiko-Sosyal Durumları İstanbul: Dem Yayınları, 2019. 373 s. ISBN: 9786054036998. Edebali İslamiyat Dergisi. 2021;5(1):271-7.