Hafızlık, Kur’an-ı Kerim’i bütünüyle ezbere bilmek olarak tanımlanmaktadır. Günümüzde hafızlık eğitimi Türkiye örneğinde Diyanet İşleri Başkanlığı’na bağlı Kur’an kurslarında verilebildiği gibi, sivil toplum kuruluşları bünyesinde açılan kurslarda da verilebilmektedir. Yapılan bu eğitimin niteliğinin geliştirilmesi yönünde hem Diyanet İşleri Başkanlığı hem de bağımsız araştırmacılar tarafından birtakım çalışmalar yapılmıştır. Şu anda Giresun Üniversitesi İlahiyat Fakültesinde Dr. Öğr. Üyesi kadrosunda bulunan Hüseyin Algur’un 2018 yılında Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalında hazırladığı doktora tezi, 2019 yılında kitaplaştırılmıştır. Bu eser hafızlık eğitimi ile ilgili literatür bilgisinin yanı sıra hafızlık eğitiminin diğer ülkelerdeki örnekleri, günümüzde uygulanan hafızlık metotları, hafızlık eğitimi alan bireylerden nitel ve nicel yöntemler kullanılarak elde edilen motivasyon, psiko-sosyal ve stres durumları verilerinin önceki çalışmalar ışığında incelenmesi ile yazarın alanın geliştirilmesi ve Kur’an kurslarında verilen hafızlık eğitiminin niteliğinin artırılması yönündeki tavsiyelerini içermektedir. Bu çalışmada yazarın konuyu ele alış ve sunuş biçimi ile alana yaptığı katkıların okuyucunun istifadesine sunulması hedeflenmiştir.
Hifz is described as memorizing the Quran in its entirety. Today, in terms of Turkish case, hifz education could be provided by Quran courses related to Presidency of Religious Affairs as well as through civil society initiatives. In order to improve the quality of this education, several researches have been conducted by both the Presidency of Religious Affairs and independent researchers. The doctoral dissertation prepared in the field of Philosophy and Religious Studies at the Hitit Universtiy, Institute of Social Sciences in 2018 by Huseyin Algur, who is currently an assistant professor at Giresun University, was published into a book in 2019. In addition to the literature on hifz education, this study includes examples of hifz education from different countries, the currently applied hifz methods, examination of data obtained through qualitative and quantitative methods on motivational, psycho-social and stress situations of individuals receive hifz education in the light of previous studies and author’s recommendations for the development of the field and increasing the quality of hifz education given in the Quran courses. In this study, it is aimed to present the way author approaches to the subject and his contribution to the field.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Religious Studies |
Journal Section | Book Reviews |
Authors | |
Publication Date | May 30, 2021 |
Acceptance Date | May 15, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 5 Issue: 1 |