The current study aims to
investigate the bilingual advantages in morphological processing and reading
comprehension by comparing the performances of a 7:4 year-old English-Turkish bilingual child and a 7:10
year-old Turkish monolingual child on two morphological awareness tasks, namely a
derivation task and a decomposition task in Turkish developed for the purpose
of the study, and on a reading comprehension task. The findings of the study
revealed that the monolingual child outperformed the bilingual child both in morphological
awareness and reading comprehension tasks. These findings supported Cummin’s threshold
hypothesis suggesting that a critical level of proficiency in L2 must be
reached if bilingual advantages in cognitive and linguistic functioning are to
develop. Besides, the findings verified the relation between the morphological
processing skills and reading comprehension.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | November 10, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 3 Issue: 5 |
EDU7 dergisinde araştırma makaleleri, düşünce yazıları ve kitap analiz olmak üzere üç bölüm yer almaktadır.
Gizlilik
EDU7 dergi yönetim sistemine girilen isim ve elektronik posta adresleri gibi kişisel bilgiler, yalnızca bu derginin amaçları doğrultusunda kullanılacaktır. Bu bilgiler başka bir amaç için kullanılmayacak olup, üçüncü taraflarla paylaşılmayacaktır.
Arşivleme
EDU7 dergisinde yayınlan
tüm makalelere ait üst veriler ve tam metinler TÜBİTAK ULAKBİM Sosyal Bilimler
Veritabanı aracılığıyla ULAKBİM sunucularında saklanmakta ve sunulmaktadır.