Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İlköğretimde Matematik Öğretimi 6-8. Sınıflar Kitabının İncelenmesi

Yıl 2014, Cilt: 3 Sayı: 5, 52 - 52, 03.11.2014

Öz

Bu
çalışmada, Prof. Dr. Yaşar Baykul’un “
İlköğretimde Matematik Öğretimi
adlı kitabının 2009 yılında Pegem Akademi tarafından yayınlanan baskısının bir
değerlendirmesi yapılmıştır. Kitap ilköğretim matematik alanındaki programların
öğrenme ve alt öğrenme alanları ile kazanımlarını ele alan bu kitap,
öğrencilerin bilgi ve işleme dayalı problem çözme, kazandıkları becerileri
gerçek hayatta kullanma gibi bilişsel gelişimlerinden ve öğrenme kuramlarından
kesitler sunar. 
İlköğretim
6 ve 8.sınıf öğrencilerine hitap eden kitapta, matematik öğrenimini ele alan 28
bölüm vardır. Birinci bölümde, eğitimin tanımıyla birlikte bazı öğrenme kuram,
model ve stillerine değinilmiştir. İkinci bölümde, öğrencinin gerekli beceri ve
tutumlarını geliştirmek adına; matematik öğretiminde akıl yürütme, problem
çözme, matematiğin dışındaki kavramlarla ilişkilendirme gibi stratejilerle
matematik ile ilgili temel kavramlar gösterilmiştir. Üçüncü bölümde, ilköğretim
matematik 6 ve 8.sınıfların derslerinin kazanımları ve programları ayrıntılı
bir şekilde verilmiştir. Dördüncü bölümde, matematik derslerinde karşılaşılan
problemlerin çözümünden, problem çözme sırasında kullanılan stratejilerden,
belirsizlikleri ortadan kaldırmak için uygulanan gerekli analizlerin yapılma
sürecinden, bu süreçte sahip olunan davranışlardan, davranışların gelişmesi
amacıyla yapılan öğrenme ve öğretme etkinliklerinden bahsedilmiştir. Beşinci
bölümde, matematik derslerinde öğrencilerin öğrenimini arttıracak
materyallerden ve bu materyallerin kullanımı açıklanmıştır. Beşinciden yirmi
yedinci bölüme kadar olan bölümlerde, ilköğretim matematik 6 ve 8.sınıflar
matematik programında yer alan alt öğrenme alanlarına, kazanımlarına ve
matematik kavramlarına ilişkin stratejilere yer verilmiştir. Yirmi sekizinci
bölümünde, eğitimin bir sistem olduğunu gösteren hedef, eğitim alanları ve
içerikten dördüncüsü olan ölçme ve değerlendirmeden bahsedilmiştir. 
Bu kitap, öğrencilerin
ilköğretim matematik ile ilgili kavramları ve işlemleri anlamalarına yönelik
hazırlanmıştır. İlköğretim matematik öğretiminin öğrencilere sahip olduğu
bilgiyi uygulamayı, matematik yapmayı, problem çözmeyi ve değerlendirme
yapabilmeyi hedeflemiştir. İlköğretim matematik müfredat programını da
öğretmeyi hedefleyen kitapta, kavramların kendi aralarındaki ilişkileri ve
işlem becerilerinin kazandırılması üzerinde yoğunlaşmıştır. Öğrencilerin
işlemsel bilgi ve becerilerini kazandırmasının yanı sıra, soyut
düşünebilmelerini de amaçlamıştır.

Kaynakça

  • Baykul, Y. (2009). İlköğretimde Matematik Öğretimi 6-8. Sınıflar. Pegem Akademi, Ankara.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Merve Baykal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 3 Kasım 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 3 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Baykal, M. (2014). İlköğretimde Matematik Öğretimi 6-8. Sınıflar Kitabının İncelenmesi. Edu 7: Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(5), 52-52.
AMA Baykal M. İlköğretimde Matematik Öğretimi 6-8. Sınıflar Kitabının İncelenmesi. EDU7. Kasım 2014;3(5):52-52.
Chicago Baykal, Merve. “İlköğretimde Matematik Öğretimi 6-8. Sınıflar Kitabının İncelenmesi”. Edu 7: Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 3, sy. 5 (Kasım 2014): 52-52.
EndNote Baykal M (01 Kasım 2014) İlköğretimde Matematik Öğretimi 6-8. Sınıflar Kitabının İncelenmesi. Edu 7: Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 3 5 52–52.
IEEE M. Baykal, “İlköğretimde Matematik Öğretimi 6-8. Sınıflar Kitabının İncelenmesi”, EDU7, c. 3, sy. 5, ss. 52–52, 2014.
ISNAD Baykal, Merve. “İlköğretimde Matematik Öğretimi 6-8. Sınıflar Kitabının İncelenmesi”. Edu 7: Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 3/5 (Kasım 2014), 52-52.
JAMA Baykal M. İlköğretimde Matematik Öğretimi 6-8. Sınıflar Kitabının İncelenmesi. EDU7. 2014;3:52–52.
MLA Baykal, Merve. “İlköğretimde Matematik Öğretimi 6-8. Sınıflar Kitabının İncelenmesi”. Edu 7: Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 3, sy. 5, 2014, ss. 52-52.
Vancouver Baykal M. İlköğretimde Matematik Öğretimi 6-8. Sınıflar Kitabının İncelenmesi. EDU7. 2014;3(5):52-.

EDU7 dergisinde araştırma makaleleri, düşünce yazıları ve kitap analiz olmak üzere üç bölüm yer almaktadır.

Gizlilik

EDU7 dergi yönetim sistemine girilen isim ve elektronik posta adresleri gibi kişisel bilgiler, yalnızca bu derginin amaçları doğrultusunda kullanılacaktır. Bu bilgiler başka bir amaç için kullanılmayacak olup, üçüncü taraflarla paylaşılmayacaktır.

Arşivleme

EDU7 dergisinde yayınlan tüm makalelere ait üst veriler ve tam metinler TÜBİTAK ULAKBİM Sosyal Bilimler Veritabanı aracılığıyla ULAKBİM sunucularında saklanmakta ve sunulmaktadır.