Bu
çalışmada, Prof. Dr. Yaşar Baykul’un “İlköğretimde Matematik Öğretimi”
adlı kitabının 2009 yılında Pegem Akademi tarafından yayınlanan baskısının bir
değerlendirmesi yapılmıştır. Kitap ilköğretim matematik alanındaki programların
öğrenme ve alt öğrenme alanları ile kazanımlarını ele alan bu kitap,
öğrencilerin bilgi ve işleme dayalı problem çözme, kazandıkları becerileri
gerçek hayatta kullanma gibi bilişsel gelişimlerinden ve öğrenme kuramlarından
kesitler sunar. İlköğretim
6 ve 8.sınıf öğrencilerine hitap eden kitapta, matematik öğrenimini ele alan 28
bölüm vardır. Birinci bölümde, eğitimin tanımıyla birlikte bazı öğrenme kuram,
model ve stillerine değinilmiştir. İkinci bölümde, öğrencinin gerekli beceri ve
tutumlarını geliştirmek adına; matematik öğretiminde akıl yürütme, problem
çözme, matematiğin dışındaki kavramlarla ilişkilendirme gibi stratejilerle
matematik ile ilgili temel kavramlar gösterilmiştir. Üçüncü bölümde, ilköğretim
matematik 6 ve 8.sınıfların derslerinin kazanımları ve programları ayrıntılı
bir şekilde verilmiştir. Dördüncü bölümde, matematik derslerinde karşılaşılan
problemlerin çözümünden, problem çözme sırasında kullanılan stratejilerden,
belirsizlikleri ortadan kaldırmak için uygulanan gerekli analizlerin yapılma
sürecinden, bu süreçte sahip olunan davranışlardan, davranışların gelişmesi
amacıyla yapılan öğrenme ve öğretme etkinliklerinden bahsedilmiştir. Beşinci
bölümde, matematik derslerinde öğrencilerin öğrenimini arttıracak
materyallerden ve bu materyallerin kullanımı açıklanmıştır. Beşinciden yirmi
yedinci bölüme kadar olan bölümlerde, ilköğretim matematik 6 ve 8.sınıflar
matematik programında yer alan alt öğrenme alanlarına, kazanımlarına ve
matematik kavramlarına ilişkin stratejilere yer verilmiştir. Yirmi sekizinci
bölümünde, eğitimin bir sistem olduğunu gösteren hedef, eğitim alanları ve
içerikten dördüncüsü olan ölçme ve değerlendirmeden bahsedilmiştir. Bu kitap, öğrencilerin
ilköğretim matematik ile ilgili kavramları ve işlemleri anlamalarına yönelik
hazırlanmıştır. İlköğretim matematik öğretiminin öğrencilere sahip olduğu
bilgiyi uygulamayı, matematik yapmayı, problem çözmeyi ve değerlendirme
yapabilmeyi hedeflemiştir. İlköğretim matematik müfredat programını da
öğretmeyi hedefleyen kitapta, kavramların kendi aralarındaki ilişkileri ve
işlem becerilerinin kazandırılması üzerinde yoğunlaşmıştır. Öğrencilerin
işlemsel bilgi ve becerilerini kazandırmasının yanı sıra, soyut
düşünebilmelerini de amaçlamıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Kasım 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 3 Sayı: 5 |
EDU7 dergisinde araştırma makaleleri, düşünce yazıları ve kitap analiz olmak üzere üç bölüm yer almaktadır.
Gizlilik
EDU7 dergi yönetim sistemine girilen isim ve elektronik posta adresleri gibi kişisel bilgiler, yalnızca bu derginin amaçları doğrultusunda kullanılacaktır. Bu bilgiler başka bir amaç için kullanılmayacak olup, üçüncü taraflarla paylaşılmayacaktır.
Arşivleme
EDU7 dergisinde yayınlan
tüm makalelere ait üst veriler ve tam metinler TÜBİTAK ULAKBİM Sosyal Bilimler
Veritabanı aracılığıyla ULAKBİM sunucularında saklanmakta ve sunulmaktadır.