Probleme dayalı öğrenme bir sorunun
anlaşılmasına veya çözümlenmesine yönelik çalışma sürecinden çıkan sonuçların
öğrenilmesidir ve günümüzde sağlık alanlarının eğitiminde de kullanılmaktadır. Probleme
dayalı öğrenme bir grup öğrencinin ders içinde ve ders dışında pek çok
aktiviteye dahil olduğu bir eğitim yaklaşımı olarak diş hekimliği eğitiminde
öğrenme sürecini daha etkili hale getirmektedir. Bu makalede problem dayalı
öğretim yaklaşımı tanıtılmış ve diş hekimliği eğitiminde kullanılmasına ilişkin
bir durum çalışması (case study)
sunulmuştur. 2016-2017 akademik döneminde Yeditepe Üniversitesi Diş hekimliği
Yüksek Lisans programında yürütülen Probleme Dayalı Öğrenme dersi uygulamaları
değerlendirilerek öneriler getirilmiştir.
Problem based learning is the kind of learning
method that the outcome of the study process towards understanding or resolving
a problem. Today, it is also used in the education of health fields.
PBL makes the learning process in dental education more
effective as an educational approach in which a group of learners are involved
in many activities in and out of the classroom. In this study problem-based teaching approach is
introduced and a case study is presented for use pbl in dental education.
During the 2016-2017 academic year, Problem Based Learning course conducted in
Yeditepe University Dentistry Master Program. That couse applications were
examined, evaluated and recommendations were presented.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 6 Issue: 8 |
EDU7 dergisinde araştırma makaleleri, düşünce yazıları ve kitap analiz olmak üzere üç bölüm yer almaktadır.
Gizlilik
EDU7 dergi yönetim sistemine girilen isim ve elektronik posta adresleri gibi kişisel bilgiler, yalnızca bu derginin amaçları doğrultusunda kullanılacaktır. Bu bilgiler başka bir amaç için kullanılmayacak olup, üçüncü taraflarla paylaşılmayacaktır.
Arşivleme
EDU7 dergisinde yayınlan
tüm makalelere ait üst veriler ve tam metinler TÜBİTAK ULAKBİM Sosyal Bilimler
Veritabanı aracılığıyla ULAKBİM sunucularında saklanmakta ve sunulmaktadır.