Bibliography
BibTex RIS Cite

Beyin Araştırmalarının Eğitime Yansımaları: Geleceğin Eğitimi Üzerine

Year 2020, Volume: 9 Issue: 11, 1 - 16, 30.12.2020

Abstract

Bu araştırmanın amacı beyin araştırmalarının önemine dikkat çekmek, kullanılan teknolojiler hakkında bilgi vermek ve araştırma bulgularının matematik eğitimi açısından doğrularını tartışmaktır. Son yıllarda sinirbilim ve eğitimin yer aldığı disiplinlerin iş birliği içerisinde bulunduğu araştırmaların arttığı gözlenirken bu araştırmalar incelendiğinde eğitim araştırmaları ve sinirbilim arasında karşılıklı bir şekilde paylaşımları olduğu görülmüştür. Bu tür çalışmaların kişinin nasıl daha iyi öğreneceği sorularına cevap oluşturacağı düşünülmektedir. Sinirbilim alanında yapılan çalışmaların eğitimsel boyutu düşünülerek araştırma sonuç ve bulgularının sınıf düzeyine indirgenerek uygun şartlarda uygulanmasıyla araştırma sonuçlarının önemseneceği düşünülmektedir.

Supporting Institution

MEB

References

  • Anderson, J.R., Betts, S., Ferris, J.L., & Fincham, J.M. (2011). Cognitive and metacognitive activity in mathematical problem solving: prefrontal and parietal patterns. Cognitive, Affective, & Behavioral Neuroscience, 11(1), 52-67.
  • Ansari, D., & Coch, D. (2006). Bridges over troubled waters: Education and cognitive neuroscience. Trends in cognitive sciences, 10(4), 146-151.
  • Ansari, D., Coch, D., & De Smedt, B. (2011). Connecting Education and Cognitive Neuroscience: Where will the journey take us? Educational Philosophy and Theory, 43(1), 37-42.
  • Arslan, M. (2015). Öğrenmenin nörofizyolojisi ve öğretimde yeni yaklaşımlar. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Bruer, J.T. (1997). Education and the brain: A bridge too far. Educational researcher, 4-16.
  • Byrnes, J.P. (2001). Minds, brains, and learning: Understanding the psychological and educational relevance of neuroscientific research. New York: Guilford Press.
  • Byrnes, J.P., & Fox, N.A. (1998). The educational relevance of research in cognitive neuroscience. Educational Psychology Review, 10(3), 297-342.
  • Çakıroğlu, M.(2015). Frenoloji’nin bilim tarihindeki yeri ve bilim anlayışına etkileri. Paper presented at the Felsefe, Eğitim ve Bilim Tarihi Sempozyumu, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi.
  • De Smedt, B., Ansari, D., Grabner, R.H., Hannula, M.M., Schneider, M., & Verschaffel, L. (2010). Cognitive neuroscience meets mathematics education. Educational Research Review, 5(1), 97-105.
  • De Smedt, B., & Verschaffel, L. (2010). Traveling down the road: from cognitive neuroscience to mathematics education… and back. ZDM, 42(6), 649-654.
  • Dehaene, S. (1997). The number sense. NewYork, NY: Oxford University Press.
  • Dehaene, S., & Cohen, L. (1995). Towards an anatomical and functional model of number processing. Mathematical cognition, 1(1), 83-120.
  • Dolu, N. (2015). Öğrenmenin nörofizyolojisi. In M. Arslan (Ed.), Öğrenmenin nörofizyolojisi ve öğretimde yeni yaklaşımlar (pp. 1-27). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Duman, B. (2015). Neden beyin temelli öğrenme? Ankara: Pegem Akademi.
  • Dündar, S. (2013). Öğrencilerinin beyin dalgalarının problem çözme sürecinde incelenmesi. (Doktora Tezi), Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Dündar, S. (2014). Disiplinler arastırmalara yönelim: Sinirbilim ve Egitim. I. Uluslararası Avrasya Egitim Arastırmaları Kongresi, İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • Dündar, S., Canan, S., Bulut, M., Özlü, Ö., & Kaçar, S. (2014). The investigation of brain waves in problem solving process. Journal of Education Faculty, 16(2), 1-23.doi:http://dx.doi.org/10.17556/jef.72111
  • Geake, J. (2008). Neuromythologies in education. Educational Research, 50(2), 123-133.
  • Geake, J. (2009). Neural interconnectivity and intellectual creativity: Giftedness, savants and learning styles. In T. Balchin, B. Hymer, & D. J. Matthews (Eds.), The Routledge international companion to gifted education (pp. 10-17). London: Routledge.
  • Goswami, U. (2004). Neuroscience and education. British Journal of Educational Psychology, 74(1), 1-14.
  • Goswami, U. (2006). Neuroscience and education: from research to practice? Nature Reviews Neuroscience, 7(5), 406-413.
  • Kao, Y. S., Douglass, S.A., Fincham, J. M., & Anderson, J. R. (2008). Traveling the Second Bridge: Using fMRI to Assess an ACT-R Model of Geometry Proof Department of Psychology. Paper 94. http://repository.cmu.edu/psychology/94.
  • Keleş, E., & Çepni, S. (2006). Beyin ve öğrenme. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 3(2), 66-82.
  • Kemalasari, & Purnomo, M. H. (2009). Analysis the dominant location of brain activity in frontal lobe using K-means method. Paper presented at the Instrumentation, Communications, Information Technology, and Biomedical Engineering (ICICI-BME), 2009 International Conference on.
  • Lin, C.-L., Jung, M., Wu, Y. C., Lin, C.-T., & She, H.-C. (2012). Brain dynamics of mathematical problem solving. Paper presented at the Engineering in Medicine and Biology Society (EMBC), 2012 Annual International Conference of the IEEE.
  • Newman, S. D., Willoughby, G., & Pruce, B. (2011). The effect of problem structure on problem-solving: an fMRI study of word versus number problems. Brain research, 1410, 77-88.
  • Organisation for Economic Cooperation, and Development [OECD], (2002). Understanding the Brain: Towards a New Learning Science, Paris.
  • Pesenti, M., Thioux, M., Seron, X., & Volder, A. D. (2000). Neuroanatomical substrates of Arabic number processing, numerical comparison, and simple addition: A PET study. Cognitive Neuroscience, Journal of, 12(3), 461-479.
  • Rivera, S. M., Reiss, A., Eckert, M. A., & Menon, V. (2005). Developmental changes in mental arithmetic: evidence for increased functional specialization in the left inferior parietal cortex. Cerebral Cortex, 15(11), 1779-1790.
  • Schunk, D. H. (2012). Learning Theories: An Educational Perspective. Boston: Pearson Education. Susac, A., & Braeutigam, S. (2014). A case for neuroscience in mathematics education. Frontiers in human neuroscience, 8. doi:10.3389/fnhum.2014.00314
  • Tang, Y., Zhang, W., Chen, K., Feng, S., Ji, Y., Shen, J., . . . Liu, Y. (2006). Arithmetic processing in the brain shaped by cultures. Proceedings of the National Academy of Sciences, 103(28), 10775-10780.
  • Varma, S., McCandliss, B. D., & Schwartz, D. L. (2008). Scientific and pragmatic challenges for bridging education and neuroscience. Educational researcher, 37(3), 140-152.
  • Waisman, I., Leikin, M., Shaul, S., & Leikin, R. (2014). Brain activity associated with translation between graphical and symbolic representations of functions in generally gifted and excelling in mathematics adolescents. International Journal of Science and Mathematics Education, 12(3), 669-696.
Year 2020, Volume: 9 Issue: 11, 1 - 16, 30.12.2020

Abstract

References

  • Anderson, J.R., Betts, S., Ferris, J.L., & Fincham, J.M. (2011). Cognitive and metacognitive activity in mathematical problem solving: prefrontal and parietal patterns. Cognitive, Affective, & Behavioral Neuroscience, 11(1), 52-67.
  • Ansari, D., & Coch, D. (2006). Bridges over troubled waters: Education and cognitive neuroscience. Trends in cognitive sciences, 10(4), 146-151.
  • Ansari, D., Coch, D., & De Smedt, B. (2011). Connecting Education and Cognitive Neuroscience: Where will the journey take us? Educational Philosophy and Theory, 43(1), 37-42.
  • Arslan, M. (2015). Öğrenmenin nörofizyolojisi ve öğretimde yeni yaklaşımlar. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Bruer, J.T. (1997). Education and the brain: A bridge too far. Educational researcher, 4-16.
  • Byrnes, J.P. (2001). Minds, brains, and learning: Understanding the psychological and educational relevance of neuroscientific research. New York: Guilford Press.
  • Byrnes, J.P., & Fox, N.A. (1998). The educational relevance of research in cognitive neuroscience. Educational Psychology Review, 10(3), 297-342.
  • Çakıroğlu, M.(2015). Frenoloji’nin bilim tarihindeki yeri ve bilim anlayışına etkileri. Paper presented at the Felsefe, Eğitim ve Bilim Tarihi Sempozyumu, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi.
  • De Smedt, B., Ansari, D., Grabner, R.H., Hannula, M.M., Schneider, M., & Verschaffel, L. (2010). Cognitive neuroscience meets mathematics education. Educational Research Review, 5(1), 97-105.
  • De Smedt, B., & Verschaffel, L. (2010). Traveling down the road: from cognitive neuroscience to mathematics education… and back. ZDM, 42(6), 649-654.
  • Dehaene, S. (1997). The number sense. NewYork, NY: Oxford University Press.
  • Dehaene, S., & Cohen, L. (1995). Towards an anatomical and functional model of number processing. Mathematical cognition, 1(1), 83-120.
  • Dolu, N. (2015). Öğrenmenin nörofizyolojisi. In M. Arslan (Ed.), Öğrenmenin nörofizyolojisi ve öğretimde yeni yaklaşımlar (pp. 1-27). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Duman, B. (2015). Neden beyin temelli öğrenme? Ankara: Pegem Akademi.
  • Dündar, S. (2013). Öğrencilerinin beyin dalgalarının problem çözme sürecinde incelenmesi. (Doktora Tezi), Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Dündar, S. (2014). Disiplinler arastırmalara yönelim: Sinirbilim ve Egitim. I. Uluslararası Avrasya Egitim Arastırmaları Kongresi, İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • Dündar, S., Canan, S., Bulut, M., Özlü, Ö., & Kaçar, S. (2014). The investigation of brain waves in problem solving process. Journal of Education Faculty, 16(2), 1-23.doi:http://dx.doi.org/10.17556/jef.72111
  • Geake, J. (2008). Neuromythologies in education. Educational Research, 50(2), 123-133.
  • Geake, J. (2009). Neural interconnectivity and intellectual creativity: Giftedness, savants and learning styles. In T. Balchin, B. Hymer, & D. J. Matthews (Eds.), The Routledge international companion to gifted education (pp. 10-17). London: Routledge.
  • Goswami, U. (2004). Neuroscience and education. British Journal of Educational Psychology, 74(1), 1-14.
  • Goswami, U. (2006). Neuroscience and education: from research to practice? Nature Reviews Neuroscience, 7(5), 406-413.
  • Kao, Y. S., Douglass, S.A., Fincham, J. M., & Anderson, J. R. (2008). Traveling the Second Bridge: Using fMRI to Assess an ACT-R Model of Geometry Proof Department of Psychology. Paper 94. http://repository.cmu.edu/psychology/94.
  • Keleş, E., & Çepni, S. (2006). Beyin ve öğrenme. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 3(2), 66-82.
  • Kemalasari, & Purnomo, M. H. (2009). Analysis the dominant location of brain activity in frontal lobe using K-means method. Paper presented at the Instrumentation, Communications, Information Technology, and Biomedical Engineering (ICICI-BME), 2009 International Conference on.
  • Lin, C.-L., Jung, M., Wu, Y. C., Lin, C.-T., & She, H.-C. (2012). Brain dynamics of mathematical problem solving. Paper presented at the Engineering in Medicine and Biology Society (EMBC), 2012 Annual International Conference of the IEEE.
  • Newman, S. D., Willoughby, G., & Pruce, B. (2011). The effect of problem structure on problem-solving: an fMRI study of word versus number problems. Brain research, 1410, 77-88.
  • Organisation for Economic Cooperation, and Development [OECD], (2002). Understanding the Brain: Towards a New Learning Science, Paris.
  • Pesenti, M., Thioux, M., Seron, X., & Volder, A. D. (2000). Neuroanatomical substrates of Arabic number processing, numerical comparison, and simple addition: A PET study. Cognitive Neuroscience, Journal of, 12(3), 461-479.
  • Rivera, S. M., Reiss, A., Eckert, M. A., & Menon, V. (2005). Developmental changes in mental arithmetic: evidence for increased functional specialization in the left inferior parietal cortex. Cerebral Cortex, 15(11), 1779-1790.
  • Schunk, D. H. (2012). Learning Theories: An Educational Perspective. Boston: Pearson Education. Susac, A., & Braeutigam, S. (2014). A case for neuroscience in mathematics education. Frontiers in human neuroscience, 8. doi:10.3389/fnhum.2014.00314
  • Tang, Y., Zhang, W., Chen, K., Feng, S., Ji, Y., Shen, J., . . . Liu, Y. (2006). Arithmetic processing in the brain shaped by cultures. Proceedings of the National Academy of Sciences, 103(28), 10775-10780.
  • Varma, S., McCandliss, B. D., & Schwartz, D. L. (2008). Scientific and pragmatic challenges for bridging education and neuroscience. Educational researcher, 37(3), 140-152.
  • Waisman, I., Leikin, M., Shaul, S., & Leikin, R. (2014). Brain activity associated with translation between graphical and symbolic representations of functions in generally gifted and excelling in mathematics adolescents. International Journal of Science and Mathematics Education, 12(3), 669-696.
There are 33 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Güler Koçak

Publication Date December 30, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 9 Issue: 11

Cite

APA Koçak, G. (2020). Beyin Araştırmalarının Eğitime Yansımaları: Geleceğin Eğitimi Üzerine. Edu 7: Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(11), 1-16.
AMA Koçak G. Beyin Araştırmalarının Eğitime Yansımaları: Geleceğin Eğitimi Üzerine. EDU7. December 2020;9(11):1-16.
Chicago Koçak, Güler. “Beyin Araştırmalarının Eğitime Yansımaları: Geleceğin Eğitimi Üzerine”. Edu 7: Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 9, no. 11 (December 2020): 1-16.
EndNote Koçak G (December 1, 2020) Beyin Araştırmalarının Eğitime Yansımaları: Geleceğin Eğitimi Üzerine. Edu 7: Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 9 11 1–16.
IEEE G. Koçak, “Beyin Araştırmalarının Eğitime Yansımaları: Geleceğin Eğitimi Üzerine”, EDU7, vol. 9, no. 11, pp. 1–16, 2020.
ISNAD Koçak, Güler. “Beyin Araştırmalarının Eğitime Yansımaları: Geleceğin Eğitimi Üzerine”. Edu 7: Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 9/11 (December 2020), 1-16.
JAMA Koçak G. Beyin Araştırmalarının Eğitime Yansımaları: Geleceğin Eğitimi Üzerine. EDU7. 2020;9:1–16.
MLA Koçak, Güler. “Beyin Araştırmalarının Eğitime Yansımaları: Geleceğin Eğitimi Üzerine”. Edu 7: Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 9, no. 11, 2020, pp. 1-16.
Vancouver Koçak G. Beyin Araştırmalarının Eğitime Yansımaları: Geleceğin Eğitimi Üzerine. EDU7. 2020;9(11):1-16.

EDU7 dergisinde araştırma makaleleri, düşünce yazıları ve kitap analiz olmak üzere üç bölüm yer almaktadır.

Gizlilik

EDU7 dergi yönetim sistemine girilen isim ve elektronik posta adresleri gibi kişisel bilgiler, yalnızca bu derginin amaçları doğrultusunda kullanılacaktır. Bu bilgiler başka bir amaç için kullanılmayacak olup, üçüncü taraflarla paylaşılmayacaktır.

Arşivleme

EDU7 dergisinde yayınlan tüm makalelere ait üst veriler ve tam metinler TÜBİTAK ULAKBİM Sosyal Bilimler Veritabanı aracılığıyla ULAKBİM sunucularında saklanmakta ve sunulmaktadır.