Research Article
BibTex RIS Cite

Yarım Kalan Hikâye: COVID-19 Pandemisi Öncesi ve Sırasına İlişkin Akademik Yazma Dersi Yansımaları

Year 2023, , 72 - 89, 04.04.2023
https://doi.org/10.5152/AUJKKEF.2023.221325

Abstract

Bu çalışmanın amacı Covid-19 pandemisinde/pandemi sürecinde akademik yazma dersini alan yüksek lisans öğrencilerinin yüz yüze ve uzaktan eğitim sürecine yönelik olarak görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması esas alınarak gerçekleştirilmiş ve verilerin toplanmasında, yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2019–2020 eğitim-öğretim yılında bir devlet üniversitesinde Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programında açılmış “Akademik Yazma” dersini almakta olan 11 lisansüstü eğitim öğrencisi oluşturmaktadır. Elde edilen bulgulara göre; akademik yazma dersinin eksikliklerini gidermek, yapacakları çalışmalarda ve akademik geleceklerinde sorun yaşamamak için seçtikleri, akademik yazma konusunda kendilerini geliştirme
beklentisi içinde oldukları ve bunu kısmen gerçekleştirdikleri görülmüştür. Ayrıca yüz yüze ve pandemi sürecinde yürütülen dersine yönelik olumlu ve olumsuz hususlar belirtilmiştir. Genellikle öğretmen olan katılımcıların neredeyse tamamı, yüzy üze eğitim döneminde fiziksel ve ekonomik açıdan yaşadıkları genel sıkıntıları uzaktan öğretim döneminde yaşamadıklarını ve belki de bunun kendilerine bir avantaj sağladığını belirtmişlerdir. Pandemi sürecinde ders süresinin yetersizliğine rağmen dersin verimli geçtiği ve motivasyonun yüksek tutulmaya çalışıldığı sonucuna ulaşılmıştır.

Year 2023, , 72 - 89, 04.04.2023
https://doi.org/10.5152/AUJKKEF.2023.221325

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Research Articles
Authors

Kerim Gündoğdu This is me

Elif Özyenginer This is me

Figen Madran This is me

Ümit Gözel This is me

Emine Selmanoğlu This is me

Publication Date April 4, 2023
Submission Date January 26, 2022
Published in Issue Year 2023

Cite

APA Gündoğdu, K., Özyenginer, E., Madran, F., Gözel, Ü., et al. (2023). Yarım Kalan Hikâye: COVID-19 Pandemisi Öncesi ve Sırasına İlişkin Akademik Yazma Dersi Yansımaları. Educational Academic Research(48), 72-89. https://doi.org/10.5152/AUJKKEF.2023.221325

Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License
29929