In this study, we sought an answer to the question of what can be done to integrate sustainable development into learning environments in the context of teacher opinions. We followed a case study design to achieve this goal. The research's study group consists of 15 primary school teachers from northwest Turkey, who were chosen using criterion sampling. We used an interview form to gather research data and analyzed it with content analysis. Teachers think incorporating sustainable development into the learning environment brings many benefits to children. According to findings, sustainable development provided many gains to students. Findings in the context of teacher opinions were: 1) eco-friendly behavior; 2) literacy; 3) awareness of green technologies; and 4) awareness of green professions. In this context, sustainable development should be integrated into primary school curricula. Also, in the study, we emphasize a sustainable education for a sustainable future. In this context, the outputs of sustainable development should be used effectively in education and training environments.
Bu çalışmada öğretmen görüşleri bağlamında sürdürülebilir kalkınmanın öğrenme ortamlarına entegre edilmesi için neler yapılabilir sorusuna yanıt aradık. Bu hedefe ulaşmak için vaka çalışması tasarımı kullandık. Araştırmanın çalışma grubunu Türkiye'nin kuzeybatısından ölçüt örnekleme yöntemiyle seçilen 15 ilkokul öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma verilerini toplamak için görüşme formu kullandık ve içerik analiziyle analiz ettik. Öğretmenler sürdürülebilir kalkınmayı öğrenme ortamına dahil etmenin çocuklara birçok fayda sağlayacağını düşünüyor. Bulgulara göre sürdürülebilir kalkınma öğrencilere birçok kazanım sağlamıştır. Öğretmen görüşleri bağlamındaki bulgular şöyledir: 1) çevre dostu davranış; 2) okuryazarlık; 3) yeşil teknolojilere ilişkin farkındalık; ve 4) yeşil mesleklere ilişkin farkındalık. Bu bağlamda sürdürülebilir kalkınmanın ilkokul müfredatına entegre edilmesi gerekmektedir. Ayrıca çalışmada sürdürülebilir bir gelecek için sürdürülebilir bir eğitime vurgu yapıyoruz. Bu bağlamda sürdürülebilir kalkınmanın çıktılarının eğitim ve öğretim ortamlarında etkin bir şekilde kullanılması gerekmektedir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Primary Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | December 9, 2024 |
Publication Date | December 9, 2024 |
Submission Date | May 17, 2024 |
Acceptance Date | October 15, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License