Research Article
BibTex RIS Cite

OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARINA DEVAM EDEN ÇOCUKLARIN ANNELERİNİN PANDEMİ DÖNEMİNDEKİ UZAKTAN EĞİTİME YÖNELİK GÖRÜŞLERİ

Year 2024, Issue: 53, 105 - 127, 30.06.2024
https://doi.org/10.33418/education.1421248

Abstract

Bu araştırmada Covid-19 pandemi sürecinde okul öncesi dönem çocuğu olan ailelerin uzaktan eğitime yönelik görüşlerinin ayrıntılı bir şekilde incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma deseninden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2020- 2021 yılında aynı devlet kurumunda okul öncesi eğitim alan ve uzaktan eğitime devam eden çocuğa sahip, Gaziantep’te yaşayan, on beş anne oluşturmaktadır. Araştırmada annelerin uzaktan eğitime yönelik görüşlerini belirlemek amacıyla yarı yapılandırılmış sorulardan oluşan bir görüşme formu hazırlanmış, annelere dokuz adet görüşme sorusu yöneltilmiş ve veriler online ortamda görüşmeler yapılarak toplanmıştır. Toplanan veriler, içerik analizi yöntemi kullanılarak çözümlenmiştir. Analiz sürecinde; kategori ve kodlar oluşturulmuştur. Araştırmanın doğrulanabilirliğini sağlamak amacıyla veriler araştırmacılar tarafından ayrı ayrı kodlanmış ve kodlayıcılar arası uyuşma katsayısı .73 olarak belirlenmiştir. Uzaktan eğitimin çocuğa katkısı incelendiğinde ebeveynlerin çoğunluğu okulda yaptırılan etkinliklerin uzaktan eğitimde de devamlılığının sağlanmasının çocuklarının gelişimine katkı sağladığını, çocukların arkadaşları ve öğretmenleriyle ilişkilerinin devam etmesine bağlı olarak sosyal ilişkilerinin de geliştiğini ifade etmişlerdir. Sonuç olarak okul öncesi dönemde çocuğu olan veliler ile yapılan bu araştırma, çevrimiçi olarak çocukların öğretmenlerini ve arkadaşlarını görmelerinin, etkinlikler yapmalarının çocuklar üzerinde olumlu etkisi olduğunu göstermektedir. Bu açıdan çevrimiçi olarak yürütülen eğitimlerin okul öncesi dönemde uygulanmasının önemli olduğu ifade edilebilir. Her ne kadar veliler açısından bazı zorlukların olduğu görülse de, bu eğitimin çocuk açısından faydalı olduğu söylenebilmektedir.

References

  • Akgül, G., & Oran, M. (2020). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin, ortaokul öğrencilerinin ve öğrenci velilerinin pandemi sürecindeki uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 3(2), 15-37.
  • Akın, F., & Aslan, N. (2021). COVID-19 pandemisinde okul öncesi dönemdeki öğrencilerin uzaktan eğitimi: bir eylem araştırması. Alanyazın, l2(1), 7-14. http://dx.doi.org/10.22596/0201.7.14
  • Akkaş Baysal, E., Ocak, G., & Ocak, İ. (2020). Covid-19 salgını sürecinde okul öncesi çocuklarının Eba ve diğer uzaktan eğitim faaliyetlerine ilişkin ebeveyn görüşleri. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, 6(2), 185-214. https://doi.org/10.47615/issej.835211
  • Alisinanoğlu, F., Karabulut, R., & Türksoy, E. (2020). Pandemi sürecinde çocukluk dönemi korkularına yönelik aile görüşleri. Uluslararası Beşeri Bilimler Ve Eğitim Dergisi (IJHE), 6(14), 547-568.
  • Altıntaş Yüksel, E. (2021). Sınıf öğretmenlerinin covid-19 salgını sürecinde çevrim içi ders-uzaktan eğitim deneyimlerinin incelenmesi. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, 9(57), 291-303.
  • Aral, N. , Aysu, B. & Kadan, G. (2020). Covıd 19 sürecinde çocuklar: gelişimsel ihtiyaçlar ve öneriler. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 11(2), 360-379 .
  • Aral, N., Fındık, E., Güneş, L. C., Kadan, G., Kurtoğlu Karataş, B., & Öz, S. (2020). Covid 19 pandemi sürecinde okul öncesi dönemde uzaktan eğitim: Deneysel bir çalışma. Turkish Studies, 16(2), 1105-1124. http://dx.doi.org/10.47423/TurkishStudies.49289
  • Aral, N., & Kadan, G. (2021). Pandemi sürecinde okul öncesi öğretmenlerinin yaşadıkları problemlerin incelenmesi. Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 1(2), 99-114.
  • Arık, B.M. (2020, Nisan). Türkiye’de koronavirüsün eğitime etkileri – I. http://bilimveaydinlanma.org/covid-19-doneminde-yayginlasan-uzaktan-egitimindegerlendirilmesi-ve-egitim-emekcileri-acisindan-incelenmesi/
  • Aygin, D., & Gül, A. (2023). Covıd-19 ve uzaktan eğitim. Gazi Sağlık Bilimleri Dergisi, 8(1), 11-21. https://doi.org/10.52881/gsbdergi.987196
  • Bailey, J. (2020, Nisan). Covid-19 closed schools. When they should reopen?. https://www.educationnext.org/covid-19-closed-schools-when-should-they-reopen coronavirus/
  • Balaman, F., & Hanbay Tiryaki, S. (2021). Corona virüs (covid-19) nedeniyle mecburi yürütülen uzaktan eğitim hakkında öğretmen görüşleri. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10(1), 52-84. https://doi.org/10.15869/itobiad.769798
  • Bozkurt Yükçü, Ş., & Demircioğlu, H. (2017). Okul öncesi dönem çocuklarının duygu düzenleme becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 44(0), 442-466.
  • Bozkurt, M., & Duran, M. (2021). İlkokul birinci sınıf öğrenci velilerinin uzaktan eğitim sürecini değerlendirmeleri (Afyon Örneği). VI. Uluslararası Battalgazi Bilimsel Çalışmalar Kongresinde sunulan bildiri, Malatya, 154-165.
  • Bozkurt, A., & Sharma, R. C. (2020). Emergency remote to CoronaVirus pandemic. Asian Journal of Distance Education, 15(1), 1-7. http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.3778083
  • Büyüköztürk Ş., Kılıç Çakmak, E., Erkan Akgün, Ö., Karadeniz Ş., & Demirel F. (2020). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. (28. Baskı). Ankara: Pegem Akademi
  • Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry & research design: Choosing among five approaches ( 2. Baskı). USA: SAGE Publications.
  • Demir, E. (2014). Uzaktan eğitime genel bir bakış. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (39), 203-211.
  • Demir, S., & Kale, M. (2020). Öğretmen görüşlerine göre, covid-19 salgını döneminde gerçekleştirilen uzaktan eğitim sürecinin değerlendirilmesi. Turkish Studies, 15(8), 3445-3470. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44492
  • Demir Öztürk, E., Kuru, G., & Demir Yıldız, C. (2020). COVID-19 pandemi günlerinde anneler ne düşünür çocuklar ne ister? Anne ve çocuklarının pandemi algısı. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 204 - 220.
  • Döğer, S. S., & Kılınç, F.E. (2020). Okul öncesi dönemdeki çocukların kovid-19 pandemisinde ev karantinası yaşamları. Türkiye Sağlık Araştırmaları Dergisi, 2(2), 1-14.
  • Er Türküresin, H. (2020). COVID-19 pandemi döneminde yürütülen uzaktan eğitim uygulamalarının öğretmen adaylarının görüşleri bağlamında incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi,49(1), 597- 618. https://doi.org/10.37669/milliegitim.787509
  • Esposito, S., & Principi, N. (2020). School closure during the coronavirus disease 2019 (covid-19) pandemic an effective intervention at the global level?. JAMA Pediatr, 174(10), 921-922. https://doi.org/10.1001/jamapediatrics.2020.1892
  • Fidan, M. (2020). Covı̇d-19 belı̇rsı̇zlı̇ğı̇nde eğı̇tı̇m: ilkokulda zorunlu uzaktan eğı̇tı̇me ı̇lı̇şkı̇n öğretmen görüşlerı̇ . Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 24-43. https://doi.org/10.29065/usakead.736643
  • Geriş, E., & Gümüş, Y. (2020). Uzaktan eğitim hakkında okul öncesi öğretmenlerinin görüşleri. International Symposium Of Education And Values-4 Tam Metin Bildiriler Kitabı, Karabük. http://isoeva.com/upload/ec5e36c8-5827-460d-958fe127903c4e3d.pdf
  • Gewin, V.(2020). COVID-19 bekletilirken öğretimi çevrimiçi taşımak için beş ipucu. Doğa, 580, 295-296.
  • Gökçe, N., Erdoğan, B. M., Kızıl Yatmaz, A., Avaroğlu, N., & Çok, Y. (2021). Okul öncesi dönem çocuklarının covid-19 salgın süreci ve etkilerine ilişkin görüşleri. Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 4(1) , 101-113. https://doi.org/10.52974/jena.936048
  • Gündoğdu, S. (2021). Okul öncesi öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecinde uyguladıkları aile katılım çalışmalarının incelenmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 17 (35), 1849-1874. https://doi.org/10.26466/opus.827530
  • Hancock, R.D., & Algozzine, B. (2006). Doing case study research. New York: Teachers College Press.
  • Işıkoğlu, N., Adak Özdemir, A., Altun, M., & Ergenekon, E. (2021). Erken çocukluk eğitimi öğretmen ve yöneticilerinin Covid-19 pandemi deneyimleri: Yorumlayıcı fenomenolojik analiz. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 5(2), 567–590. https://doi.org/10.24130/eccdjecs.1967202152341
  • İnan, H. Z. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde okul öncesi eğitimin yeniden yapılandırılması. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 831-849.
  • İnci Kuzu, Ç. (2020). COVİD-19 pandemisi sürecinde uygulanan ilkokul uzaktan eğitim programı (Eba TV) ile ilgili veli görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 505-527. https://doi.org/10.37669/milliegitim.720556
  • Johnson, B., & Christensen, L. (2008). Educational research: Quantitative, qualitative, and mixed approaches. Thousand Oaks. California: Sage Publishing
  • Karadağ, E., & Yücel, C. (2020). Yeni tip koronavirüs pandemisi döneminde üniversitelerde uzaktan eğitim: lisans öğrencileri kapsamında bir değerlendirme çalışması. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 181-192. https://doi.org/10.2399/yod.20.730688
  • Kaplan, E. (2021). Pandemi döneminde eğitim ve öğrenci psikolojisi. Göller Bölgesi Aylık Ekonomi ve Kültür Dergisi, 8(96). 29-32.
  • Kim, J. (2020). Learning and teaching online during COVID-19: Experiences of student teachers in an early childhood education practicum. IJEC, https://doi.org/10.1007/s13158-020-00272-6
  • Konca, A.S., & Çakır, T. (2021). Pandemi sürecinde uzaktan eğitim ile okul öncesi eğitimden ilkokula geçiş hakkında veli görüşleri. Yaşadıkça Eğitim, 35(2), 520-545.
  • Korkmaz, G., & Toroman, Ç. (2020). Are we ready for the post-covid-19 educational practice? an ınvestigation into what educators think as to online learning. International Journal of Technology in Education and Science (IJTES), 4(4), 293-309. https://doi.org/10.46328/ijtes.v4i4.110
  • Kruszewska, A., Nazaruk, S., & Szewczyk, K. (2020). Polish teachers of early education in the face of distance learning during the COVID-19 pandemic–the difficulties experienced and suggestions for the future. Education, 3(13), 1-12. https://doi.org/10.1080/03004279.2020.1849346
  • Kuzu, Ç.İ. (2020). Covid-19 pandemisi sürecinde uygulanan ilkokul uzaktan eğitim programı (EBA TV) ile ilgili veli görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 505-527.
  • Lau, E. Y. H., & Lee, K. (2021). Parents’ views on young children’s distance learning and screen time during Covid 19 class suspension in Hong Kong. Early Education and Development, 32(6), 863-880. https://doi.org/10.1080/10409289.2020.1843925
  • Lau, E. Y. H., Li, J. B., & Lee, K. (2021). Online learning and parent satisfaction during COVID-19: Child competence in independent learning as a moderator. Early Education and Development, 32(6), 830-842. https://doi.org/10.1080/10409289.2021.1950451
  • Lincoln, Y. S., & Guba, E. G. (1986). But is it rigorous? Trustworthiness and authenticity in naturalistic evaluation. New Directions For Evaluation, (30), 73-84.
  • Merriam, S. B. (2018). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber. S. Turan (Ed.). Nobel.
  • Miles, M. B., & Huberman, M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Sage.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2020, Mart). "Uzaktan eğitim" bakan Selçuk'un verdiği dersle başladı. https://www.meb.gov.tr/uzaktan-egitim-bakan-selcukun-verdigi-derslebasladi/haber/20578/tr
  • Nenko, Y., Кybalna, N., & Snisarenko, Y. (2020). The COVID-19 distance learning: insight from ukrainian students. Revista Brasileira de Educação do Campo. 5(1)-19. https://doi.org/10.20873/uft.rbec.e8925
  • Okatan, Ö., & Tagay, Ö. (2021). İlkokul velilerinin görüşlerine göre COVID-19 pandemisi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2) , 309-328. https://doi.org/10.17860/mersinefd.922991
  • Özgem, K., Kuset, S., & Şaşmacıoğlu, E. (2020). Evaluatıon of the effect of dıstance educatıon on chıldren ın pre-school perıod: Parental vıews. Yakın Doğu Üniversitesi Online Eğitim Dergisi, 3 (2), 94-103.
  • Özdoğan, A.Ç., & Berkant, H.G. (2020). COVID-19 pandemi dönemindeki uzaktan eğitime ilişkin paydaş görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 13-43.
  • Özer, M. (2020). Türkiye’de COVID-19 salgını sürecinde milli eğitim bakanlığı tarafından atılan politika adımları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(3), 1124-1129.
  • Özyürek, A., & Çetinkaya, A. (2021). COVID-19 pandemi döneminde aile ve ebeveynçocuk ilişkilerinin incelenmesi. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(1), 96-106.
  • Özoruç, N. & Dikici Sığırtmaç, A. (2023). Okul öncesi eğitim alan çocukların, öğretmenlerinin ve ebeveynlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüş ve deneyimleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(1), 23-50. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2023..-1103461
  • Sharma, I., & Kiran, D. (2021). Study of parent’s satisfaction for online classes under lockdown due to COVID-19 in India. Journal of Statistics and Management Systems, 24(1), 17-36. https://doi.org/10.1080/09720510.2020.1833452
  • Sonnenschein, S., Stites, M., & Dowling, R. (2021). Learning at home: What preschool children’s parents do and what they want to learn from their children’s teachers. Journal of Early Childhood Research, 19(3), 309-322. https://doi.org/10.1177/1476718X20971321
  • Stites, M., Sonneschein, S., & Galczyk, S.H. (2021). Preschool parents’ views of distance learning during COVID-19. Early Education and Development 32(11), 1-17. https://doi.org/10.1080/10409289.2021.1930936
  • Taylor, N. (2020, Nisan). Education researchers respond to the COVID-19 pandemic research report theme 1: education at home. https://www.jet.org.za/resources/theme-1-overview-report-final.pdf/view.
  • Telli Yamamoto, G., & Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1). 25-34. http://dx.doi.org/10.26701/uad.711110
  • Tuzcuoğlu, N., Aydın, D., & Balaban, S. (2021). Pandemi döneminde okul öncesi dönem çocukları ve annelerinin psikososyal açıdan etkilenme durumunun anne görüşleri doğrultusunda incelenmesi. Temel Eğitim Araştırmaları Dergisi,1(1) , 1-13. https://dergipark.org.tr/tr/pub/mutead/issue/62626/886848
  • UNICEF (2020, Mart). Unequal access to remote schooling amid COVID-19 threatens to deepen global learning crisis. https://www.unicef.org/turkey/en/pressreleases/unequal-access-remote-schooling-amid-covid-19-threatens-deepenglobal-learning Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, A. ve Akar Vural, R. (2020, Ağustos). Covid-19 pandemisi ve derinleşen eğitim eşitsizlikleri. Türk Tabipleri Birliği Covid-19 Pandemisi Altıncı Ay Değerlendirme Raporu, 556-565. https://www.ttb.org.tr/kutuphane/covid19-rapor_6/covid19rapor_6_Part64.pdf
  • Yin, R. (1984). Case study research: design and methods. (3. Basım). California: Sage Publications
  • Witt, A., Ordóñez, A., Martin, A., Vitiello, B. ve Fegert, J. M. (2020). Child and adolescent mental health service provision and research during the Covid-19 pandemic: challenges, opportunities, and a call for submissions. Child and Adolescent Psychiatry and Mental Health, 14(1), 1-4. https://doi.org/10.1186/s13034-020-00324-8
  • World Bank Group (2020). Three principles to support teacher effectiveness during COVID-19. http://documents1.worldbank.org/curated/en/331951589903056125/Three-Principles-to-Support-Teacher-Effectiveness-During-COVID-19.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Word Health Organization (2020, Mart). WHO Director-General's opening remarks at the media briefing on COVID-19 [Basın açıklaması]. https://www.who.int/directorgeneral/speeches/detail/who-director-general-s-opening-remarks-at-the-mediabriefing-on-covid-19---11-march-2020
Year 2024, Issue: 53, 105 - 127, 30.06.2024
https://doi.org/10.33418/education.1421248

Abstract

References

  • Akgül, G., & Oran, M. (2020). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin, ortaokul öğrencilerinin ve öğrenci velilerinin pandemi sürecindeki uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 3(2), 15-37.
  • Akın, F., & Aslan, N. (2021). COVID-19 pandemisinde okul öncesi dönemdeki öğrencilerin uzaktan eğitimi: bir eylem araştırması. Alanyazın, l2(1), 7-14. http://dx.doi.org/10.22596/0201.7.14
  • Akkaş Baysal, E., Ocak, G., & Ocak, İ. (2020). Covid-19 salgını sürecinde okul öncesi çocuklarının Eba ve diğer uzaktan eğitim faaliyetlerine ilişkin ebeveyn görüşleri. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, 6(2), 185-214. https://doi.org/10.47615/issej.835211
  • Alisinanoğlu, F., Karabulut, R., & Türksoy, E. (2020). Pandemi sürecinde çocukluk dönemi korkularına yönelik aile görüşleri. Uluslararası Beşeri Bilimler Ve Eğitim Dergisi (IJHE), 6(14), 547-568.
  • Altıntaş Yüksel, E. (2021). Sınıf öğretmenlerinin covid-19 salgını sürecinde çevrim içi ders-uzaktan eğitim deneyimlerinin incelenmesi. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, 9(57), 291-303.
  • Aral, N. , Aysu, B. & Kadan, G. (2020). Covıd 19 sürecinde çocuklar: gelişimsel ihtiyaçlar ve öneriler. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 11(2), 360-379 .
  • Aral, N., Fındık, E., Güneş, L. C., Kadan, G., Kurtoğlu Karataş, B., & Öz, S. (2020). Covid 19 pandemi sürecinde okul öncesi dönemde uzaktan eğitim: Deneysel bir çalışma. Turkish Studies, 16(2), 1105-1124. http://dx.doi.org/10.47423/TurkishStudies.49289
  • Aral, N., & Kadan, G. (2021). Pandemi sürecinde okul öncesi öğretmenlerinin yaşadıkları problemlerin incelenmesi. Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 1(2), 99-114.
  • Arık, B.M. (2020, Nisan). Türkiye’de koronavirüsün eğitime etkileri – I. http://bilimveaydinlanma.org/covid-19-doneminde-yayginlasan-uzaktan-egitimindegerlendirilmesi-ve-egitim-emekcileri-acisindan-incelenmesi/
  • Aygin, D., & Gül, A. (2023). Covıd-19 ve uzaktan eğitim. Gazi Sağlık Bilimleri Dergisi, 8(1), 11-21. https://doi.org/10.52881/gsbdergi.987196
  • Bailey, J. (2020, Nisan). Covid-19 closed schools. When they should reopen?. https://www.educationnext.org/covid-19-closed-schools-when-should-they-reopen coronavirus/
  • Balaman, F., & Hanbay Tiryaki, S. (2021). Corona virüs (covid-19) nedeniyle mecburi yürütülen uzaktan eğitim hakkında öğretmen görüşleri. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10(1), 52-84. https://doi.org/10.15869/itobiad.769798
  • Bozkurt Yükçü, Ş., & Demircioğlu, H. (2017). Okul öncesi dönem çocuklarının duygu düzenleme becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 44(0), 442-466.
  • Bozkurt, M., & Duran, M. (2021). İlkokul birinci sınıf öğrenci velilerinin uzaktan eğitim sürecini değerlendirmeleri (Afyon Örneği). VI. Uluslararası Battalgazi Bilimsel Çalışmalar Kongresinde sunulan bildiri, Malatya, 154-165.
  • Bozkurt, A., & Sharma, R. C. (2020). Emergency remote to CoronaVirus pandemic. Asian Journal of Distance Education, 15(1), 1-7. http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.3778083
  • Büyüköztürk Ş., Kılıç Çakmak, E., Erkan Akgün, Ö., Karadeniz Ş., & Demirel F. (2020). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. (28. Baskı). Ankara: Pegem Akademi
  • Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry & research design: Choosing among five approaches ( 2. Baskı). USA: SAGE Publications.
  • Demir, E. (2014). Uzaktan eğitime genel bir bakış. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (39), 203-211.
  • Demir, S., & Kale, M. (2020). Öğretmen görüşlerine göre, covid-19 salgını döneminde gerçekleştirilen uzaktan eğitim sürecinin değerlendirilmesi. Turkish Studies, 15(8), 3445-3470. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44492
  • Demir Öztürk, E., Kuru, G., & Demir Yıldız, C. (2020). COVID-19 pandemi günlerinde anneler ne düşünür çocuklar ne ister? Anne ve çocuklarının pandemi algısı. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 204 - 220.
  • Döğer, S. S., & Kılınç, F.E. (2020). Okul öncesi dönemdeki çocukların kovid-19 pandemisinde ev karantinası yaşamları. Türkiye Sağlık Araştırmaları Dergisi, 2(2), 1-14.
  • Er Türküresin, H. (2020). COVID-19 pandemi döneminde yürütülen uzaktan eğitim uygulamalarının öğretmen adaylarının görüşleri bağlamında incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi,49(1), 597- 618. https://doi.org/10.37669/milliegitim.787509
  • Esposito, S., & Principi, N. (2020). School closure during the coronavirus disease 2019 (covid-19) pandemic an effective intervention at the global level?. JAMA Pediatr, 174(10), 921-922. https://doi.org/10.1001/jamapediatrics.2020.1892
  • Fidan, M. (2020). Covı̇d-19 belı̇rsı̇zlı̇ğı̇nde eğı̇tı̇m: ilkokulda zorunlu uzaktan eğı̇tı̇me ı̇lı̇şkı̇n öğretmen görüşlerı̇ . Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 24-43. https://doi.org/10.29065/usakead.736643
  • Geriş, E., & Gümüş, Y. (2020). Uzaktan eğitim hakkında okul öncesi öğretmenlerinin görüşleri. International Symposium Of Education And Values-4 Tam Metin Bildiriler Kitabı, Karabük. http://isoeva.com/upload/ec5e36c8-5827-460d-958fe127903c4e3d.pdf
  • Gewin, V.(2020). COVID-19 bekletilirken öğretimi çevrimiçi taşımak için beş ipucu. Doğa, 580, 295-296.
  • Gökçe, N., Erdoğan, B. M., Kızıl Yatmaz, A., Avaroğlu, N., & Çok, Y. (2021). Okul öncesi dönem çocuklarının covid-19 salgın süreci ve etkilerine ilişkin görüşleri. Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 4(1) , 101-113. https://doi.org/10.52974/jena.936048
  • Gündoğdu, S. (2021). Okul öncesi öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecinde uyguladıkları aile katılım çalışmalarının incelenmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 17 (35), 1849-1874. https://doi.org/10.26466/opus.827530
  • Hancock, R.D., & Algozzine, B. (2006). Doing case study research. New York: Teachers College Press.
  • Işıkoğlu, N., Adak Özdemir, A., Altun, M., & Ergenekon, E. (2021). Erken çocukluk eğitimi öğretmen ve yöneticilerinin Covid-19 pandemi deneyimleri: Yorumlayıcı fenomenolojik analiz. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 5(2), 567–590. https://doi.org/10.24130/eccdjecs.1967202152341
  • İnan, H. Z. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde okul öncesi eğitimin yeniden yapılandırılması. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 831-849.
  • İnci Kuzu, Ç. (2020). COVİD-19 pandemisi sürecinde uygulanan ilkokul uzaktan eğitim programı (Eba TV) ile ilgili veli görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 505-527. https://doi.org/10.37669/milliegitim.720556
  • Johnson, B., & Christensen, L. (2008). Educational research: Quantitative, qualitative, and mixed approaches. Thousand Oaks. California: Sage Publishing
  • Karadağ, E., & Yücel, C. (2020). Yeni tip koronavirüs pandemisi döneminde üniversitelerde uzaktan eğitim: lisans öğrencileri kapsamında bir değerlendirme çalışması. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 181-192. https://doi.org/10.2399/yod.20.730688
  • Kaplan, E. (2021). Pandemi döneminde eğitim ve öğrenci psikolojisi. Göller Bölgesi Aylık Ekonomi ve Kültür Dergisi, 8(96). 29-32.
  • Kim, J. (2020). Learning and teaching online during COVID-19: Experiences of student teachers in an early childhood education practicum. IJEC, https://doi.org/10.1007/s13158-020-00272-6
  • Konca, A.S., & Çakır, T. (2021). Pandemi sürecinde uzaktan eğitim ile okul öncesi eğitimden ilkokula geçiş hakkında veli görüşleri. Yaşadıkça Eğitim, 35(2), 520-545.
  • Korkmaz, G., & Toroman, Ç. (2020). Are we ready for the post-covid-19 educational practice? an ınvestigation into what educators think as to online learning. International Journal of Technology in Education and Science (IJTES), 4(4), 293-309. https://doi.org/10.46328/ijtes.v4i4.110
  • Kruszewska, A., Nazaruk, S., & Szewczyk, K. (2020). Polish teachers of early education in the face of distance learning during the COVID-19 pandemic–the difficulties experienced and suggestions for the future. Education, 3(13), 1-12. https://doi.org/10.1080/03004279.2020.1849346
  • Kuzu, Ç.İ. (2020). Covid-19 pandemisi sürecinde uygulanan ilkokul uzaktan eğitim programı (EBA TV) ile ilgili veli görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 505-527.
  • Lau, E. Y. H., & Lee, K. (2021). Parents’ views on young children’s distance learning and screen time during Covid 19 class suspension in Hong Kong. Early Education and Development, 32(6), 863-880. https://doi.org/10.1080/10409289.2020.1843925
  • Lau, E. Y. H., Li, J. B., & Lee, K. (2021). Online learning and parent satisfaction during COVID-19: Child competence in independent learning as a moderator. Early Education and Development, 32(6), 830-842. https://doi.org/10.1080/10409289.2021.1950451
  • Lincoln, Y. S., & Guba, E. G. (1986). But is it rigorous? Trustworthiness and authenticity in naturalistic evaluation. New Directions For Evaluation, (30), 73-84.
  • Merriam, S. B. (2018). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber. S. Turan (Ed.). Nobel.
  • Miles, M. B., & Huberman, M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Sage.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2020, Mart). "Uzaktan eğitim" bakan Selçuk'un verdiği dersle başladı. https://www.meb.gov.tr/uzaktan-egitim-bakan-selcukun-verdigi-derslebasladi/haber/20578/tr
  • Nenko, Y., Кybalna, N., & Snisarenko, Y. (2020). The COVID-19 distance learning: insight from ukrainian students. Revista Brasileira de Educação do Campo. 5(1)-19. https://doi.org/10.20873/uft.rbec.e8925
  • Okatan, Ö., & Tagay, Ö. (2021). İlkokul velilerinin görüşlerine göre COVID-19 pandemisi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2) , 309-328. https://doi.org/10.17860/mersinefd.922991
  • Özgem, K., Kuset, S., & Şaşmacıoğlu, E. (2020). Evaluatıon of the effect of dıstance educatıon on chıldren ın pre-school perıod: Parental vıews. Yakın Doğu Üniversitesi Online Eğitim Dergisi, 3 (2), 94-103.
  • Özdoğan, A.Ç., & Berkant, H.G. (2020). COVID-19 pandemi dönemindeki uzaktan eğitime ilişkin paydaş görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 13-43.
  • Özer, M. (2020). Türkiye’de COVID-19 salgını sürecinde milli eğitim bakanlığı tarafından atılan politika adımları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(3), 1124-1129.
  • Özyürek, A., & Çetinkaya, A. (2021). COVID-19 pandemi döneminde aile ve ebeveynçocuk ilişkilerinin incelenmesi. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(1), 96-106.
  • Özoruç, N. & Dikici Sığırtmaç, A. (2023). Okul öncesi eğitim alan çocukların, öğretmenlerinin ve ebeveynlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüş ve deneyimleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(1), 23-50. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2023..-1103461
  • Sharma, I., & Kiran, D. (2021). Study of parent’s satisfaction for online classes under lockdown due to COVID-19 in India. Journal of Statistics and Management Systems, 24(1), 17-36. https://doi.org/10.1080/09720510.2020.1833452
  • Sonnenschein, S., Stites, M., & Dowling, R. (2021). Learning at home: What preschool children’s parents do and what they want to learn from their children’s teachers. Journal of Early Childhood Research, 19(3), 309-322. https://doi.org/10.1177/1476718X20971321
  • Stites, M., Sonneschein, S., & Galczyk, S.H. (2021). Preschool parents’ views of distance learning during COVID-19. Early Education and Development 32(11), 1-17. https://doi.org/10.1080/10409289.2021.1930936
  • Taylor, N. (2020, Nisan). Education researchers respond to the COVID-19 pandemic research report theme 1: education at home. https://www.jet.org.za/resources/theme-1-overview-report-final.pdf/view.
  • Telli Yamamoto, G., & Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1). 25-34. http://dx.doi.org/10.26701/uad.711110
  • Tuzcuoğlu, N., Aydın, D., & Balaban, S. (2021). Pandemi döneminde okul öncesi dönem çocukları ve annelerinin psikososyal açıdan etkilenme durumunun anne görüşleri doğrultusunda incelenmesi. Temel Eğitim Araştırmaları Dergisi,1(1) , 1-13. https://dergipark.org.tr/tr/pub/mutead/issue/62626/886848
  • UNICEF (2020, Mart). Unequal access to remote schooling amid COVID-19 threatens to deepen global learning crisis. https://www.unicef.org/turkey/en/pressreleases/unequal-access-remote-schooling-amid-covid-19-threatens-deepenglobal-learning Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, A. ve Akar Vural, R. (2020, Ağustos). Covid-19 pandemisi ve derinleşen eğitim eşitsizlikleri. Türk Tabipleri Birliği Covid-19 Pandemisi Altıncı Ay Değerlendirme Raporu, 556-565. https://www.ttb.org.tr/kutuphane/covid19-rapor_6/covid19rapor_6_Part64.pdf
  • Yin, R. (1984). Case study research: design and methods. (3. Basım). California: Sage Publications
  • Witt, A., Ordóñez, A., Martin, A., Vitiello, B. ve Fegert, J. M. (2020). Child and adolescent mental health service provision and research during the Covid-19 pandemic: challenges, opportunities, and a call for submissions. Child and Adolescent Psychiatry and Mental Health, 14(1), 1-4. https://doi.org/10.1186/s13034-020-00324-8
  • World Bank Group (2020). Three principles to support teacher effectiveness during COVID-19. http://documents1.worldbank.org/curated/en/331951589903056125/Three-Principles-to-Support-Teacher-Effectiveness-During-COVID-19.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Word Health Organization (2020, Mart). WHO Director-General's opening remarks at the media briefing on COVID-19 [Basın açıklaması]. https://www.who.int/directorgeneral/speeches/detail/who-director-general-s-opening-remarks-at-the-mediabriefing-on-covid-19---11-march-2020
There are 65 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Early Childhood Education
Journal Section Research Articles
Authors

Hüsniye Mümünoğlu

Pınar Bağçeli Kahraman

Publication Date June 30, 2024
Submission Date January 14, 2022
Published in Issue Year 2024 Issue: 53

Cite

APA Mümünoğlu, H., & Bağçeli Kahraman, P. (2024). OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARINA DEVAM EDEN ÇOCUKLARIN ANNELERİNİN PANDEMİ DÖNEMİNDEKİ UZAKTAN EĞİTİME YÖNELİK GÖRÜŞLERİ. Educational Academic Research(53), 105-127. https://doi.org/10.33418/education.1421248

Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License
29929