Okullarda öğretmenler kurulu toplantılarının bir öğretim yılında en az üç defa yapılması yönetmeliklerle mevzuata bağlanmıştır. Bu toplantılarda okullarda uygulanan öğretim programlarının da görüşülmesi istenmektedir. Bu çerçevede araştırmanın amacı, okullarda uygulanan öğretim programlarına sene sonu öğretmenler değerlendirmektir. Araştırma nitel yönteme uygun durum çalışması deseninde planlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu belirlemek (hangi okuldan sene sonu öğretmenler kurul toplantı tutanaklarının alınacağı) için uygun örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Bu amaçla farklı okul türlerinden alınan 20 adet sene sonu öğretmenler kurul toplantısı doküman incelemesi ve içerik çözümlemesi yöntemiyle analiz edilmiştir. Yapılan analiz sonucunda sene sonu öğretmenler kurul toplantılarında öğretim programlarının görüşülmesinin oldukça düşük düzeyde olduğu ve öğretim kademesi yükseldikçe öğretim programlarının görüşülmediği görülmüştür. Ayrıca sene sonu öğretmenler kurul toplantılarında bir standartın olmadığı görülmüştür. Eğitim çalışanlarına (okul yöneticisi ve öğretmen) yönelik toplantı yönetimi konusunda eğitim verilebilir. Okul süreçlerinin kalbi olan öğretim programlarına ilginin ve bilginin artırılması yönünde çalışmalar yapılabilir
It is connected to legistlation by regulations that teachers' board meetings are held in schools at least three times during a school year. At these meetings, it is requested that curriculum applied at schools are discussed. In this framework, the purpose of the research is to assess the curriculum applied at schools by looking at teachers’ board meetings at the end of the year. The research was planned in case study design appropriate to qualitative method. Appropriate sampling method was used to determine the study group of the research (from which schools teachers’ board meetings at the end of the year will be taken). For this purpose, 20 teachers’ board meetings at the end of the year taken from different types of schools were analyzed by document analysis and content analysis. As a result of the analysis, it was seen that the discussion of the curriculum was very low at teachers’board meetings at the end of the year and curriculums were not discussed as the teaching level rose. It was also seen that there was no standard at teachers’ board meetings at the end of the year. Training can be given to education staff (school administrator and teacher) on meeting management subject.Applications can be planned toincrease the interest and knowledge of curriculum that are the heart of school processes
Other ID | JA39GE24SE |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 1 Issue: 2 |
SOBIAD
http://dergipark.org.tr