Bu kaynaştırma eğitimi ile ilgili yaşamış oldukları sorunların ve bu sorunlara yönelik çözüm önerilerinin belirlenmesidir. Araştırma, 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Kahramanmaraş ili, Türkoğlu ilçesindeki sekiz ilkokulda görev yapmakta olan ve sınıfında kaynaştırma öğrencisi bulunan 20 sınıf öğretmeninin konu ile ilgili görüşlerini içermektedir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden görüşme yöntemi kullanılmış ve veriler yarı yapılandırılmış görüşme formuyla elde edilmiştir. Araştırmada elde edilen veriler içerik analizi tekniğiyle analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda sınıf öğretmenleri kaynaştırma bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlamada kendilerini yetersiz hissettiklerini, aldıkları hizmet öncesi ve hizmet içi eğitimleri yetersiz bulduklarını, kaynaştırma eğitimiyle ilgili olarak uzman desteğine ihtiyaç duyduklarını, kaynaştırma uygulamalarında sınıfların fiziki koşullarından kaynaklanan sorunların bulunduğunu ve materyal eksikliklerinin olduğunu, kaynaştırma uygulamalarında ailelerden de yeteri kadar destek göremediklerini düşündükleri belirlenmiştir. Sınıf öğretmenleri kaynaştırma uygulamalarında yaşanan sorunlara yönelik çözüm önerileri olarak, kaynaştırma uygulamaları için ayrı bir eğitim ortamının (destek eğitim odası) olması gerektiğini, materyal desteğinin sağlanmasını, ciddi ve işe vuruk olan hizmet içi eğitimlerin olmasını ve ailelerin özel eğitim ve kaynaştırma eğitimi konularında bilgilendirilmesini önermektedirler
The main purpose of this research is to identify th eproblems of teachers who have inclusive students in their classes and determine their suggestions about these problems. The sample consists of 20 classroom teachers who have students getting inclusive education in thier classes in eight public schools of Turkoglu district, Kahramanmaraş. In the study interview is used as the method of the study and a semi-structured interview form is used to collect data. The data were analyzed by using content analysis technique. At the end of the study the following results are determined: The teachers feel themselves in competent about inclusive education and the preparation of Individualized Education Program; they evaluate the quality of their pre-servive and inservice education as poor; they need education from the experts of special education; they face problems about the conditions of classrooms and the availibility of materails about inclusive education; they are not sufficiently supported by the families of the students who need special education. The teachers put forward some proposals as the solutions of these problems: Special rooms and required materails for inclusive education may be organized; in-service education activities that are arranged seriously and operational may be ensured; the families should be trained about special education and inclusive education
Other ID | JA97NZ94EB |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 1 Issue: 1 |
SOBIAD
http://dergipark.org.tr