Bu
araştırmanın amacı pedagojik formasyon eğitimi alan öğrencilerin baskın öğrenme
stillerini belirlemektir. Bu doğrultuda araştırma Fırat Üniversitesinde
pedagojik formasyon eğitimine kayıtlı 211 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Veri
toplamak amacıyla Kolb tarafından geliştirilen, Evin Gencel tarafından Türkçeye
uyarlanan Kolb Öğrenme Stilleri Envanteri kullanılmıştır. Kolb Öğrenme Stilleri Envanterinde 4 öğrenme
stili bulunmaktadır. Bunlar, Ayrıştıran, değiştiren, özümseyen ve yerleştiren
öğrenme stili olarak adlandırılmıştır. Kullanılan envanterin güvenirliğini
belirlemek amacıyla hesaplanan Cronbach Alfa katsayısı ,731 çıkmasıyla
araştırmada kullanılması uygun görülmüştür. Sonuç olarak araştırmaya katılan
bireylerin baskın öğrenme stillerinin “özümseyen” olduğu tespit edilmiştir.
Ayrıca cinsiyet, üniversiteye yerleştirme puan türü, mezun olunan lise türü ve
yılsonu akademik başarı puanlarına göre baskın öğrenme stilinin anlamlı düzeyde
farklılaşmadığı görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 2 Issue: 1 |
SOBIAD
http://dergipark.org.tr