BibTex RIS Cite

Active Learning and Multiple Intelligence: A Review

Year 2004, Volume: 5 Issue: 1, - , 01.04.2004

Abstract

-

ETKİLİ ÖĞRENME VE ÇOKLU ZEKÂ KURAMI: BİR İNCELEME

Year 2004, Volume: 5 Issue: 1, - , 01.04.2004

Abstract

Bu makalede etkili öğrenme ile çoklu zeka kuramı ilişkisi irdelenerek çoklu zeka kuramının okullarda uygulanmasının önemi açıklanmaya çalışılacaktır Günümüzde öğrenme kuralları ve ilkeleri büyük ölçüde değişmiştir Oysa ülkemizde hala geleneksel öğrenme ve öğretme yöntemleri kullanılmaktadır Bu yöntemler bilgiyi içselleştirmek yerine öğrenciyi pasifize eden ezberciliğe yönelten yöntemlerdir Bu nedenle de öğrenciler öğrendiklerini günlük yaşamlarında ve iş alanlarında kullanma problemi ile karşı karşıya kalmaktadırlar Ayrıca günümüzde çok hızlı bir bilgi birikimi söz konusudur Öğrenilenler yerlerini kısa süre içinde yenilerine bırakmak zorunda kalmaktadır Dolayısıyla birey sürekli öğrenen ve kendini yenileyen bir kişi olmak durumundadır Bu bağlamda okullarımızda artık öğrenciyi öğrenme sürecine aktif olarak katan ve sürekli olarak öğrenmesini sağlayan diğer bir deyişle öğrenmeyi öğreten yeni yöntemlere gereksinim vardır Bu anlayışa uygun H Gardner’in Çoklu Zekâ Kuramının zekâ etkili öğrenme düşünme stili ilişkisi ve uygulamaya yönelik yönleri incelenmekte ve çoklu zekâ ile öğrenci performanslarının değerlendirilmesinin deneyim yolu ile gelişebileceği ileri sürülmektedir

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

B İlgın Başaran This is me

Publication Date April 1, 2004
Published in Issue Year 2004 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Başaran, B. İ. (2004). ETKİLİ ÖĞRENME VE ÇOKLU ZEKÂ KURAMI: BİR İNCELEME. Ege Eğitim Dergisi, 5(1).