Modern bir spor dalı olarak elektronik spor, teknolojiyi ilgi ile takip
eden genç kitlelere ulaşmak için önemli bir platform haline gelmiştir. Markalar
bu kitle ile iletişime geçmek için çoğunlukla sponsorluk faaliyetlerinden
yararlanmaktadır. Bu çalışmada elektronik spor faaliyetlerinde sponsorluğun incelenmesinde
dünyanın en popüler elektronik spor oyunu olan League of Legends tercih
edilmiştir. Bu alanda gerçekleştirilen
sponsorlukların marka değeri boyutlarına ve marka değeri boyutlarınında
genel marka değerine nasıl bir etkisi olduğunu tespit etmek araştırmanın
amacıdır. Araştırma verilerinin toplanması sırasında tüketicilerin sponsorluk
algılamaları boyutları, marka değeri boyutları ve genel marka değeri boyutu
kullanılarak anket formu oluşturulmuştur. Araştırmanın evreni olan League of
Legends takipçilerini temsil etmesi açısından olasılık dışı örnekleme
yöntemlerinden kolayda örnekleme kullanılmış ve toplamda 527 kişi ankete geri
dönüş yapmıştır. Araştırma verilerinin analizinde betimleyici analizlere,
regresyon testine ve t testine başvurulmuştur. Verilerin
analizi sonucunda elektronik spor
faaliyetlerinde sponsorluğa yönelik tüketici algılamalarını oluşturan
etkinliğin statüsü, etkinliğe yönelik kişisel beğeni, sponsor-etkinlik uyumu,
sponsora karşı tutum, sponsorun samimiyeti, sponsorun algılanan sıklığı ve
seçiciliği boyutlarının algılanan kalite, marka sadakati ve marka
farkındalığı/çağrışımları boyutlarına etki ettiği tespit edilmiştir. Algılanan
kalite, marka sadakati ve marka farkındalığı/çağrışımları boyutlarının da genel
marka değerine etkisi tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 5 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 5 |