Review
BibTex RIS Cite

POSTMODERN DÖNEMDE TÜKETİM ve MARKA İMAJI

Year 2021, Issue: 8, 124 - 144, 30.04.2021

Abstract

İhtiyaç odaklı ilk dönem tüketim tanımları postmodern dönemde anlam değişimine uğrayarak bireysel kimlikleri tanımlayan bir nitelik kazanmış ve tüketimin sembolik anlamı öne çıkmıştır. Postmodernizm, birbirinden farklı unsurların karşıtlarıyla bir arada olabildiği bir sürece işaret eder. Bu çeşitlilik içerisinde marka imajının oluşturulabilmesi ve sürdürülebilirliğinin sağlanabilmesi ise zordur. Postmodernizmin “an” odaklılığı marka imajlarının sürekli olarak tüketicilerin zihninde yeniden konumlandırılmasını gerektirir. Postmodernizmin görsel kültür odaklılığı, marka imajlarında görsel ifade ve çağrışımların ön plana çıkmasına neden olmuştur. Postmodern dönem, görsel kültür egemenliğindedir, bu nedenle bu süreçte marka imajlarında farklılaşmanın sağlanabilmesi adına görsel imgelerden daha çok yararlanılmaktadır. Makale kapsamında literatür araştırması yapılarak postmodernizm, postmodern tüketim ve tüketici, postmodern dönemde marka imajı ve marka imajında görsel kültürün etkileri temaları tartışılmaktadır.

References

  • Aaker, D. A., (2009a). “Marka Değeri Yönetimi”. MediaCat Yay., İstanbul.
  • Aaker, D. A., (2009b). “Güçlü Markalar Yaratmak”. MediaCat Yay., İstanbul.
  • Aktuğlu, I. K., (2004). “Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler”. İletişim Yay., İstanbul.
  • Barnard, M., (2010). “Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür”. Ütopya Yay., Ankara.
  • Baudrillard, J., (2014). “Simulakrlar ve Simülasyon”. Doğu Batı Yay., Ankara.
  • Baudrillard, J., (2015). “Tüketim Toplumu”. Ayrıntı Yay., İstanbul, 7. Baskı.
  • Bocock, R., (1997). “Tüketim”. Dost Kitabevi, Ankara.
  • Bourdieu, P., (1984). “Distinction: A Social Critique of The Judgement of Taste”. Routledge, London.
  • Bourdieu, P., (1997). “Televizyon Üzerine”. Yapı Kredi Yay., İstanbul.
  • Canetti, E., (2012). “Kitle ve İktidar”. Ayrıntı Yay., İstanbul, 5. Baskı.
  • Çakır, M., (2014). “Görsel Kültür ve Küresel Kitle Kültürü”. Ütopya Yay., Ankara.
  • Dağtaş, B., (2003). “Reklamı Okumak”. Ütopya Yay., Ankara
  • Debort, G., (2012). “Gösteri Toplumu ve Yorumlar”. Ayrıntı Yay., İstanbul, 4.Baskı.
  • Featherstone, M., (2013). “Postmodernizm ve Tüketim Kültürü”. Ayrıntı Yay. İstanbul, 3. Baskı.
  • Frisby, D., (2012). “Modernlik Fragmanları”. Metis Yay., İstanbul
  • Illouz, E., (2011). “Soğuk Yakınlıklar: Duygusal Kapitalizmin Şekillenmesi”. İletişim Yay., İstanbul.
  • Mirzoeff, N. (1998). “What is Visual Culture?” The Visual Culture Reader, Routledge, London&New York.
  • Odabaşı, Y., (2004). “Postmodern Pazarlama”. MediaCatyay., 3.Baskı.
  • Qualter, T.H., (1991). “Advertising and Democracy in The Mass Age”. MacMillian, London.
  • Poe, M. (2014). “İletişim Tarihi”. Islık Yay., İstanbul.
  • Postman, N., (2010). “Televizyon Öldüren Eğlence”. Ayrıntı Yay, İstanbul.
  • Rayner, L ve Easthope, G., (2001). “Postmodern Consumption and Alternative Medications”. Journal of Sociology, 37(2): 157-176.
  • Ries, A. & Ries L., (2003). “Marka Yaratmanın 22 Kuralı”. MediaCat Yay., İstanbul.
  • Ritzer, G., (2011). “Büyüsü Bozulmuş Dünyayı Büyülemek: Tüketim Araçlarının Devrimcileştirilmesi”. Ayrıntı Yay., İstanbul, 2. Baskı.
  • Robins, K., (2013). “İmaj: Görmenin Kültür ve Politikası”. Ayrıntı Yay., İstanbul, 2. Baskı.
  • Sartori, G., (2014). “Görmenin İktidarı: Homo Videns/Gören İnsan”. Karakutu Yay., İstanbul.
  • Sennett, R., (1996). “Kamusal İnsanın Çöküşü”. Ayrıntı Yay., İstanbul.
  • Sennett, R., (2008). “Karakter Aşınması: Yeni Kapitalizmde İşin Kişilik Üzerindeki Etkileri”. Ayrıntı Yay., İstanbul, 3.Baskı.
  • Silier, Y., (2010). “Oburluk Çağı: Felsefe ve Politik-Psikoloji Denemeleri”. Yordam Kitap, İstanbul.
  • Sontag, S. (2005). “Başkalarının Acısına Bakmak”. Agora Kitaplığı, İstanbul.
  • Sulkunen, P., (1997). “Constructing the New Consumer Society”. MacMillian, London.
Year 2021, Issue: 8, 124 - 144, 30.04.2021

Abstract

References

  • Aaker, D. A., (2009a). “Marka Değeri Yönetimi”. MediaCat Yay., İstanbul.
  • Aaker, D. A., (2009b). “Güçlü Markalar Yaratmak”. MediaCat Yay., İstanbul.
  • Aktuğlu, I. K., (2004). “Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler”. İletişim Yay., İstanbul.
  • Barnard, M., (2010). “Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür”. Ütopya Yay., Ankara.
  • Baudrillard, J., (2014). “Simulakrlar ve Simülasyon”. Doğu Batı Yay., Ankara.
  • Baudrillard, J., (2015). “Tüketim Toplumu”. Ayrıntı Yay., İstanbul, 7. Baskı.
  • Bocock, R., (1997). “Tüketim”. Dost Kitabevi, Ankara.
  • Bourdieu, P., (1984). “Distinction: A Social Critique of The Judgement of Taste”. Routledge, London.
  • Bourdieu, P., (1997). “Televizyon Üzerine”. Yapı Kredi Yay., İstanbul.
  • Canetti, E., (2012). “Kitle ve İktidar”. Ayrıntı Yay., İstanbul, 5. Baskı.
  • Çakır, M., (2014). “Görsel Kültür ve Küresel Kitle Kültürü”. Ütopya Yay., Ankara.
  • Dağtaş, B., (2003). “Reklamı Okumak”. Ütopya Yay., Ankara
  • Debort, G., (2012). “Gösteri Toplumu ve Yorumlar”. Ayrıntı Yay., İstanbul, 4.Baskı.
  • Featherstone, M., (2013). “Postmodernizm ve Tüketim Kültürü”. Ayrıntı Yay. İstanbul, 3. Baskı.
  • Frisby, D., (2012). “Modernlik Fragmanları”. Metis Yay., İstanbul
  • Illouz, E., (2011). “Soğuk Yakınlıklar: Duygusal Kapitalizmin Şekillenmesi”. İletişim Yay., İstanbul.
  • Mirzoeff, N. (1998). “What is Visual Culture?” The Visual Culture Reader, Routledge, London&New York.
  • Odabaşı, Y., (2004). “Postmodern Pazarlama”. MediaCatyay., 3.Baskı.
  • Qualter, T.H., (1991). “Advertising and Democracy in The Mass Age”. MacMillian, London.
  • Poe, M. (2014). “İletişim Tarihi”. Islık Yay., İstanbul.
  • Postman, N., (2010). “Televizyon Öldüren Eğlence”. Ayrıntı Yay, İstanbul.
  • Rayner, L ve Easthope, G., (2001). “Postmodern Consumption and Alternative Medications”. Journal of Sociology, 37(2): 157-176.
  • Ries, A. & Ries L., (2003). “Marka Yaratmanın 22 Kuralı”. MediaCat Yay., İstanbul.
  • Ritzer, G., (2011). “Büyüsü Bozulmuş Dünyayı Büyülemek: Tüketim Araçlarının Devrimcileştirilmesi”. Ayrıntı Yay., İstanbul, 2. Baskı.
  • Robins, K., (2013). “İmaj: Görmenin Kültür ve Politikası”. Ayrıntı Yay., İstanbul, 2. Baskı.
  • Sartori, G., (2014). “Görmenin İktidarı: Homo Videns/Gören İnsan”. Karakutu Yay., İstanbul.
  • Sennett, R., (1996). “Kamusal İnsanın Çöküşü”. Ayrıntı Yay., İstanbul.
  • Sennett, R., (2008). “Karakter Aşınması: Yeni Kapitalizmde İşin Kişilik Üzerindeki Etkileri”. Ayrıntı Yay., İstanbul, 3.Baskı.
  • Silier, Y., (2010). “Oburluk Çağı: Felsefe ve Politik-Psikoloji Denemeleri”. Yordam Kitap, İstanbul.
  • Sontag, S. (2005). “Başkalarının Acısına Bakmak”. Agora Kitaplığı, İstanbul.
  • Sulkunen, P., (1997). “Constructing the New Consumer Society”. MacMillian, London.
There are 31 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication and Media Studies
Journal Section Makaleler
Authors

Deniz Çalık 0000-0002-9307-4142

Publication Date April 30, 2021
Submission Date February 15, 2021
Published in Issue Year 2021 Issue: 8

Cite

APA Çalık, D. (2021). POSTMODERN DÖNEMDE TÜKETİM ve MARKA İMAJI. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Medya Ve İletişim Araştırmaları Hakemli E-Dergisi(8), 124-144.
AMA Çalık D. POSTMODERN DÖNEMDE TÜKETİM ve MARKA İMAJI. Egemia Dergisi. April 2021;(8):124-144.
Chicago Çalık, Deniz. “POSTMODERN DÖNEMDE TÜKETİM Ve MARKA İMAJI”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Medya Ve İletişim Araştırmaları Hakemli E-Dergisi, no. 8 (April 2021): 124-44.
EndNote Çalık D (April 1, 2021) POSTMODERN DÖNEMDE TÜKETİM ve MARKA İMAJI. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Medya ve İletişim Araştırmaları Hakemli E-Dergisi 8 124–144.
IEEE D. Çalık, “POSTMODERN DÖNEMDE TÜKETİM ve MARKA İMAJI”, Egemia Dergisi, no. 8, pp. 124–144, April 2021.
ISNAD Çalık, Deniz. “POSTMODERN DÖNEMDE TÜKETİM Ve MARKA İMAJI”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Medya ve İletişim Araştırmaları Hakemli E-Dergisi 8 (April 2021), 124-144.
JAMA Çalık D. POSTMODERN DÖNEMDE TÜKETİM ve MARKA İMAJI. Egemia Dergisi. 2021;:124–144.
MLA Çalık, Deniz. “POSTMODERN DÖNEMDE TÜKETİM Ve MARKA İMAJI”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Medya Ve İletişim Araştırmaları Hakemli E-Dergisi, no. 8, 2021, pp. 124-4.
Vancouver Çalık D. POSTMODERN DÖNEMDE TÜKETİM ve MARKA İMAJI. Egemia Dergisi. 2021(8):124-4.