İhtiyaç odaklı ilk dönem tüketim tanımları postmodern dönemde anlam değişimine uğrayarak bireysel kimlikleri tanımlayan bir nitelik kazanmış ve tüketimin sembolik anlamı öne çıkmıştır. Postmodernizm, birbirinden farklı unsurların karşıtlarıyla bir arada olabildiği bir sürece işaret eder. Bu çeşitlilik içerisinde marka imajının oluşturulabilmesi ve sürdürülebilirliğinin sağlanabilmesi ise zordur. Postmodernizmin “an” odaklılığı marka imajlarının sürekli olarak tüketicilerin zihninde yeniden konumlandırılmasını gerektirir. Postmodernizmin görsel kültür odaklılığı, marka imajlarında görsel ifade ve çağrışımların ön plana çıkmasına neden olmuştur. Postmodern dönem, görsel kültür egemenliğindedir, bu nedenle bu süreçte marka imajlarında farklılaşmanın sağlanabilmesi adına görsel imgelerden daha çok yararlanılmaktadır. Makale kapsamında literatür araştırması yapılarak postmodernizm, postmodern tüketim ve tüketici, postmodern dönemde marka imajı ve marka imajında görsel kültürün etkileri temaları tartışılmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2021 |
Submission Date | February 15, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 8 |