Kurumsal yönetişim anlayışı yönetilen ile yönetenin arasındaki keskin çizgiyi ortadan kaldırmakta ve halkla ilişkiler ile paralel bir şekilde gelişim göstermektedir. Bu açıdan çalışmada, Covid-19 pandemi döneminde ön plana çıkan Türkiye Cumhuriyeti Sağlık Bakanlığı, Türkiye Cumhuriyeti Milli Eğitim Bakanlığı ve Türkiye Cumhuriyeti İçişleri Bakanlığı 1 Ekim 2020 ve 31 Aralık 2020 tarihleri arasında kurumsal Twitter hesaplarına yönelik olarak paylaşmış oldukları içerikler doğrultusunda, kurumsal yönetişim ve halkla ilişkiler bağlamında içerik analizi yöntemi ile analiz edilerek istatiksel anlamda sonuçları değerlendirilmiştir. Buna göre, bakanlıkların Covid-19 pandemi sürecindeki ilgili tarihler arasında kurumsal Twitter hesaplarında halkla ilişkiler çalışmalarının aktif bir şekilde sürdürüldüğü görülmektedir. Kurumsal yönetişim noktasında ise ilkeler çerçevesinde bakıldığında, şeffaflık, hesap verilebilirlik, sorumluluk, tutarlılık ve etkinlik çerçevesinde etkin bir kullanım görülmekte iken, İçişleri Bakanlığının ön plana çıktığı gözlemlenmiştir. Eşitlik ilkesinde ön plana çıkan bakanlığın Milli Eğitim Bakanlığı olduğu görülürken, katılımcılık ilkesi noktasında ilgili üç bakanlığın diğer ilkelere göre bir miktar geride kaldığı gözlemlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | October 31, 2021 |
Submission Date | February 14, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 9 |