Education is the most basic structure that shapes the future of a state and strengthens the existence awareness of the nation to which it belongs. The application area of this is shaped according to the content of the textbooks, the structure of the program the philosophies of education adopted and the policy of the states. In this study, Turkey-Afghanistan Revolution history and history textbooks contents, unit structure, were compared in terms of educational status. The research was designed in qualitative research design and descriptive analysis was done by using document analysis technique. Textbooks that have been in effect since 2017-2018 in both countries have been examined. This context, the textbook 7 in Turkey; There are 4 units in Afghanistan and the contents are prepared in accordance with the expanding environmental approach. Teaching methods are mostly used in the definition, explanation method, question-answer and group discussion techniques that address listening skills.
temel yapı eğitimdir. Bunun uygulama alanı okullarda okutulan ders kitaplarının içerikleri, program yapısı, benimsenen eğitim felsefeleri devletlerin politikasına göre şekillenmektedir. Bu nedenle ders kitapları devletlerin tutumları hakkında bilgi veren önemli kaynaklardır. Bu çalışmada Afganistan’da 7. Sınıf; Türkiye’de 8. Sınıf düzeyinde öğretimi gerçekleştirilen ders kitapları incelenmiştir. Bu amaçla 7. Sınıf Afganistan tarih kitabı ile ve 8. Sınıf Türkiye Cumhuriyeti İnkılap tarihi ve Atatürkçülük ders kitapları içerikleri, ünite yapısı, eğitim durumları açısından karşılaştırılmıştır. Araştırma nitel araştırma deseninde tasarlanmış olup doküman analizi tekniği kullanılarak içerik analizi ve betimsel analiz yapılmıştır. Her iki ülkede de 2018 yılından itibaren geçerli olan ders kitapları incelenmiştir. Bu kapsamda ders kitaplarında Türkiye’de 7; Afganistan’da 4 ünite bulunmakta olup içerikleri genişleyen çevre yaklaşımı doğrultusunda hazırlanmıştır. Ders kitapları ulusal marşla başlamaktadır. Öğretim yöntemlerinde çoğunlukla dinleme becerisine hitap eden tanımlama, açıklama yöntemi ile birlikte soru-cevap, grup tartışması teknikleri de kullanılmaktadır.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 |
Türk Dünyası İncelemeleri Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.