Our aim in this
research was to analyze studies in the area of Augmented
Reality applications and research throughout the world using meta-analysis
methods in order to determine trends in the area. For the purpose of the study,
a total of 277 pieces of research, published between 2001 and 2016 and selected
by purposeful sampling method were analyzed. Trends of Augmented Reality
applications and research throughout the world were examined under 13 criteria.
These criteria were; index, year
of publication, number of authors, country of research, area of research,
method, education grade, sample group, sample number, data collection method,
bibliography number, analysis techniques, purpose of research, and research
trends. These data were interpreted based on percentage and
frequency. In Augmented Reality, technologies are
integrated in many fields such as education technology, engineering arts,
visual arts education and special education.
Bu araştırmanın amacı; Dünya’da ve Türkiye’de Arttırılmış Gerçeklik Uygulama ve Araştırmaları alanında yapılan çalışmalarının meta-analiz yöntemi kullanılarak analiz edilmesi ve alanda nasıl bir eğilime gidildiğinin ortaya konulmasıdır. Çalışmada amaca yönelik olarak, 2001-2016 yılları arasında yayınlanmış olan ve amaçlı örneklem yöntemiyle seçilen toplam 277 araştırma analiz edilmiştir. Dünya’da ve Türkiye’de Arttırılmış Gerçeklik Uygulamaları ve Araştırmalarındaki Eğilimler 13 kriter altında incelenmiştir. Bu kriterler; indeks, yayın yılı, yazar sayısı, araştırmanın ülkesi, araştırma alanı, yöntem, eğitim kademesi, örneklem grubu, örneklem sayısı, veri toplama yöntemi, kaynakça adeti, analiz teknikleri, araştırmanın amacı ve araştırma eğilimleridir. Veriler yüzdelik ve frekansa dayalı olarak yorumlanmış ve tablolar kullanılarak gösterimi sağlanmıştır. Sonuç olarak; Arttırılmış Gerçeklik Uygulama ve Araştırmaları alanında yapılan çalışmaların araştırma alanlarına göre dağılımları incelendiğinde çok çeşitli bir yapı olduğu görülmüş ve bugün Eğitim Teknolojileri’nden Mühendislik Bilimine, Mobil Uygulamalardan, Görsel Sanatlar Eğitimine kadar hemen hemen çoğu alana yayılıp entegresinin sağlandığı tespit edilmiştir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2019 |
Acceptance Date | May 28, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 1 Issue: 1 |