Bu
araştırmada ortaokul öğrencilerinin serbest zaman oyun tercihleri ile matematik
dersi akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır.
Araştırmanın çalışma grubunu Marmara bölgesi ve İç Anadolu bölgesinde öğrenim
görmekte olan 675 ortaokul öğrencisi oluşturmuştur. Genel tarama modelinde
yürütülen araştırmada; veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu
kullanılmıştır. Öğrencilerin oyun tercihleri ve oyun oynama süreleriyle ilgili
bilgiler, kişisel bilgi formunda yer alan 11 farklı oyun ve bu oyunların
süresinin olduğu tablodan yararlanılarak elde edilmiştir. Oyun süreleri hiç, 1
saatten az, 1-2 saat, 2-3 saat ve 4 saat ve üzeri şeklinde kategorize
edilmiştir. Öğrencilerin matematik akademik başarıları bir önceki yıldaki
matematik karne ortalamaları temel alınarak hesaplanmıştır. Verilerin
istatistiksel analizi SPSS 21.0 programı ile yapılmıştır. Toplanan verilerin analizinde tek yönlü
varyans analizinden (one-way ANOVA) yararlanılmıştır. Araştırmadan elde edilen
sonuçlara göre; ortaokul öğrencilerinin, bilgisayar oyunları (internet
üzerinden), bilgisayar oyunları (internet olmadan), akıllı telefon/tablet
oyunları, sosyal medya oyunları, kelime-bulmaca oyunları, kart oyunları ve zekâ
oyunları oynayan öğrencilerin matematik dersi akademik başarı ortalamaları
arasında anlamlı bir farklılık gözlenmiştir. Diğer taraftan sportif oyunlar,
müziksel ve ritmik oyunlar, geleneksel sokak oyunları ve “yapboz, kes-yapıştır,
maket” oyunları oynayan öğrencilerin matematik dersi akademik başarıları arasında
anlamlı bir farklılık olmadığı yani bahsedilen oyunları oynayan öğrencilerin
matematik başarı düzeylerinin benzerlik gösterdiği söylenebilir. Elde edilen
veriler literatür ışığında yorumlanarak alan ve araştırmalara katkı sağlayacak
önerilerde bulunulmuştur.
The purpose of this study is to investigate relationship between middle school students’ free time play preferences and their academic achievement in mathematics. The research sample was composed of 675 middle school students determined by their socioeconomic status in Marmara and Central Anatolia Region. The research was designed with relational survey model and the data of the research was collected by personal information form. The form examined the middle school students’ play preferences including 11 different games and students’ daily playing frequency including 5 time interval as “never”, “less than 1 hour”, “1-2 hours”, “2-3hours”, “4 hours and above”. For analyzing the data, with the help of Windows SPSS version 21, one way ANOVA, was used. Based on the outcomes, it was found that, middle school students’ academic achievement in mathematics significantly differ in their online computer games, offline computer games, smart phone/tablet games, social media games, word games, cartoon and sports cards games and mind games playing time. At the other hand, there is no significant difference between middle school students’ achievement in mathematics and their sports games, rhythm-dance games, outdoor games and puzzle, model building games playing time. The results of the research make suggestions both for teachers and new researches on the topic.
Play play types play preferences academic achievement in mathematics middle school students
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2019 |
Acceptance Date | November 15, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 1 Issue: 2 |