Teaching Practice
BibTex RIS Cite

İlkokulda Çalışan Branş Öğretmenlerinin Öğretim Süreçlerine İlişkin Görüşleri

Year 2021, Volume: 1 Issue: 1, 1 - 8, 31.12.2021

Abstract

Okuma yazma, sayma gibi en temel beceri ve kavramların öğretildiği, tüm eğitim hayatında kullanılacak
bilgi ve becerilerin kazandırıldığı ilkokullarda sınıf öğretmenleri ile birlikte branş öğretmenleri de
çalışmaktadır. Bu çalışmanın amacı ilkokullarda çalışan branş öğretmenlerinin ilkokullardaki öğretim
süreçlerine ilişkin olumlu ve olumsuz görüşlerini tespit etmektir. Nitel araştırma yaklaşımına göre
kurgulanmış araştırmada durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen veriler betimsel ve içerik
analizi ile yorumlanmıştır. 2020 yılı Ocak ayında yapılan araştırmaya 9 branş öğretmeni katılmıştır. Branş
öğretmenleri ilkokuldaki öğretim süreçlerine ilişkin; ilkokullarda öğretme sürecinin eğlenceli olduğunu,
ilkokul öğrencilerin öğrenme motivasyonlarının yüksek olduğunu, velilerin ilgili olduğunu ifade
etmişlerdir. Öğretmenler ilkokuldaki öğretim sürecini; öğrencilerin öğrenme seviyelerine uygun içeriklerin
hazırlanamaması, sınıf yönetiminin zor olması, ders süresinin az olması açılarından zorlayıcı
bulmaktadırlar. Branş öğretmenleri ilkokullarda; öğrencilerin davranış özellikleri, öğretim süreci, öğretmen
veli iletişimi konularında olumlu deneyimleri olduğunu ifade ederken öğrencilere seviyelerine uygun içerik
sunma, yazma odaklı çalışmaların verimsiz olması ve sınıf yönetimi alanlarında olumsuz deneyimleri
olduğunu belirtmişlerdir. Branş öğretmenlerinin sınıf öğretmenleri ile işbirliğinde öğretim sürecini
planlamaları önerilmektedir

References

  • Akbaba, A. ve Tüzemen, M. (2015). İlkokul 1. 2 ve 3. sınıflarda ödev vermenin pedagojik boyutunun ilgili öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. International Journal of Social Science, 32, 119-138. Akkoyunlu, B. ve Orhan, F. (2003). Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (BÖTE) bölümü öğrencilerinin bilgisayar kullanma öz yeterlik inancı ile demografik özellikleri arasındaki ilişki. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(3), 1-11. Alkan, C. (1998). Eğitim teknolojisi. Anı Yayıncılık. Aşkar, P. ve Umay, A. (2001). İlköğretim matematik öğretmenliği öğrencilerinin bilgisayarla ilgili özyeterlilik algısı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 1-8.
Year 2021, Volume: 1 Issue: 1, 1 - 8, 31.12.2021

Abstract

References

  • Akbaba, A. ve Tüzemen, M. (2015). İlkokul 1. 2 ve 3. sınıflarda ödev vermenin pedagojik boyutunun ilgili öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. International Journal of Social Science, 32, 119-138. Akkoyunlu, B. ve Orhan, F. (2003). Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (BÖTE) bölümü öğrencilerinin bilgisayar kullanma öz yeterlik inancı ile demografik özellikleri arasındaki ilişki. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(3), 1-11. Alkan, C. (1998). Eğitim teknolojisi. Anı Yayıncılık. Aşkar, P. ve Umay, A. (2001). İlköğretim matematik öğretmenliği öğrencilerinin bilgisayarla ilgili özyeterlilik algısı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 1-8.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education (Other)
Journal Section Araştırma Makalesi
Authors

Dilek Kırnık This is me

Publication Date December 31, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Kırnık, D. (2021). İlkokulda Çalışan Branş Öğretmenlerinin Öğretim Süreçlerine İlişkin Görüşleri. Uluslararası Eğitimde Mükemmellik Arayışı Dergisi (UEMAD), 1(1), 1-8.