Bu çalışmanın amacı, hazırlık okulu öğretim görevlilerinin ters yüz öğrenme üzerine öz-yeterlik algılarını ve ters yüz öğrenmedeki öz yeterliklerine ilişkin görüşlerini incelemektir. Araştırmada karma araştırma yöntemlerinden yakınsayan paralel desen kullanılmıştır. Çalışma grubu Çağ Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu'nda görev yapan 31 Türk öğretim üyesinden oluşmaktadır. Araştırmanın nicel verileri Ters Yüz Öğrenmede Öğretmen Öz-Yeterlik Ölçeği ile elde edilmiştir. Nitel veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen açık uçlu soru formu ile toplanmıştır. Araştırma sonucunda hazırlık okulu öğretim elemanlarının ters yüz öğrenme öz-yeterlik algılarının yüksek düzeyde olduğu sonucuna varılmıştır. Ayrıca öğretim görevlileri kendi görüşlerinde, ters yüz öğrenme ve teknoloji kullanımındaki öz yeterliklerinin belirli bir düzeyde olduğunu ancak sürekli geliştirmeleri gerektiğini belirtmişlerdir.
The aim of this study is to examine the self-efficacy perceptions of lecturers in flipped learning and opinions of preparatory school lecturers about their self-efficacy in flipped learning. Convergent parallel design, one of the mixed research methods, is employed in the study. The study group consists of 31 Turkish lecturers who work at the School of Foreign Languages at Çağ University. The quantitative data of the research was obtained through the Flipped Learning Teacher Self-Efficacy Scale. Qualitative data was collected by open-ended questions form developed by the researcher. As a result of the study, it was concluded that the flipped learning self-efficacy perceptions of the preparatory school lecturers were at a high level. In addition, the lecturers stated in their views that their self-efficacy in flipped learning and technology use was at a certain level, but they have to continuously improve.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 22, 2022 |
Submission Date | February 21, 2022 |
Acceptance Date | June 3, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 4 Issue: 1 |