Research Article
BibTex RIS Cite

Hizmet İnovasyonu ve Bir Uygulama Örneği

Year 2014, Volume: 2 Issue: 1, 106 - 116, 01.05.2014

Abstract

The aim of this research is to determine the reasons of preference of this profession of those students that select the profession of the call center services and to measure the consciousness level of them. In this research, the descriptive analysis has been performed on the questionnaire data by the participation of the students of the Call Center Services Associate Program of the Caycuma Vocational Higher School of the Bulent Ecevit University. In this research, it has been arrived to those results that generally, the participators select the call center services that is appropriate with their abilities, that has high job advantages and they are interested with and they perform their preference consciously by their self preference or by taking the advice of the others

References

  • rolü. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Dergisi, 2, 1183-1188. Alper, Z. ve Özdemir, H. (2004). Uludağ üniversitesi tıp fakültesini tercih eden öğrencilerin
  • kimi sosyo-demografik özellikleri ve mesleğe bakış açıları. Uludağ Üniversitesi Tıp
  • Fakültesi Dergisi, 30 (2), 93-96. ÇMD. (2012). Türkiye Çağrı Merkezleri Sektör Araştırması. http://www.cagrimerkezleri
  • dernegi.org/raporlar adresinden 15 Şubat 2014 tarihinde alınmıştır.
  • ÇMD. (2013). 2013 Türkiye Çağrı Merkez Verileri. http://www.cagrimerkezleridernegi
  • org/raporlar adresinden 15 Şubat 2014 tarihinde alınmıştır.
  • Çekerol, K., (Ed.), (2011), Çağrı merkezi yönetimi-1. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Çıtak, T., Gülseren, N. A. ve Özdemir, A. (2007, Eylül). Hemşirelik ve sağlık memurluğu
  • öğrencilerinin meslek seçimlerini etkileyen faktörler. 4. Uluslararası 11. Ulusal
  • Hemşirelik Kongresi, Poster Bildiri. Ankara,Türkiye. Demagalhaes, R., Wilde, H. ve Fitzgerald, L.R. (2011). Factors affecting accounting
  • students’ employment choices: a comparison of students’ and practitioners’ views.
  • Journal of Higher Education Theory and Practice, 11(2), 32-40. Dinç, E. (2008). Meslek seçiminde etkili faktörlerin incelenmesi: meslek yüksek okulu
  • muhasebe programı öğrencileri üzerine bir araştırma. Kocaeli Üniversitesi Sosyal
  • Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16 (2), 90-106. Erdem, B. ve Kayran M. F. (2013). Balıkesir üniversitesi turizm işletmeciliği ve otelcilik
  • yüksekokulu öğrencilerinin meslek seçimini etkileyen faktörler üzerine bir araştırma.
  • C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 14 (1), 81-106. ECCBP. (2012). 2012 Executive Summary. http://www.eccbp.be/index/pages/id_page-2/lang
  • en/, Retrieved on February 15, 2014. Genç, G., Kaya, A. ve Genç M. (2007). İnönü üniversitesi tıp fakültesi öğrencilerinin meslek
  • seçimini etkileyen faktörler. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8 (14), 49-63. Jonston, J., Mckeown, E. ve Mcewen, A. (1999). Choosing primary teaching: the
  • perspectives of males and females in training. Journal of Educating for Teaching, 25 (1), 55-64. Kohen, A. (2002). Çağrı merkezleri: yararları ve bileşenleri. Aktive Bankacılık ve Finans
  • Dergisi. 22, 1-7. Korkut-Owen, F., Kepir, D. D., Özdemir, S., Ulaş, Ö. ve Yılmaz, O. (2011, Ekim). Üniversite
  • Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25, 183-201. Mooney, M., Glacken, M. ve O’Brien, F. (2008). Choosing nursing as a career: a qualitative
  • study. Nurse Education Today, 28, 385-392. Ömürbek, V. ve Usul, H. (2008). Muhasebe mesleğinin seçilmesinde etkin olan etkenlerin
  • faktör analiziyle incelenmesi. Muhasebe ve Finansman Dergisi, 37, 164-173. ÖSYM. (2013). ÖSYS Yerleştirme Kılavuzu ve Ek Yerleştirme Kılavuzu. http://www.osym.
  • gov.tr/belge/1-13889/kilavuzlar.html adresinden 15 Şubat 2014 tarihinde alınmıştır.
  • Paulick, I., Retelsdorf, J. ve Möller, J. (2013). Motivation for choosing teacher education:
  • associations with teachers’ achievement goals and instructional practices. International
  • Journal of Educational Research, 61, 60-70. Pekkaya, M. ve Çolak, N. (2013). Üniversite öğrencilerinin meslek seçimini etkileyen
  • faktörlerin önem derecelerinin ahp ile belirlenmesi. International Journal of Social
  • Science, 6 (2), 797-818. Sarıkaya, T. ve Khorshıd, L. (2009). Üniversite öğrencilerinin meslek seçimini etkileyen
  • etmenlerin incelenmesi: üniversite öğrencilerinin meslek seçimi. Türk Eğitim Bilimleri
  • Dergisi, 7(2), 393-423. Sathapornvajana, S. ve Watanapa, B. (2012). Factors affecting student’s intention to choose
  • IT program. Procedia Computer Science, 13, 60-67. Tamayose, T.S., Madjidi, F., Schmieder-Ramirez, J. & Rice, G.T. (2004). Important factors
  • when choosing a career in public health. Californian Journal of Health Promotion, 2(1), 65-73. Taş, M. Y. (2012). Demirci eğitim fakültesi sosyal bilgiler öğretmenliği adaylarının profili
  • ve sosyal bilgiler öğretmenliğini tercih etme nedenlerinin değerlendirilmesi. CBÜ
  • Sosyal Bilimler Dergisi, 10(2), 64-76. TDK. (2014). Büyük Türkçe Sözlük. http://tdk.gov.tr/index.php?option=com_bts&arama
  • =kelime &guid= TDK.GTS.530a09a387d6e5.20449525 adresinden 10 Ocak 2014
  • tarihinde alınmıştır.
  • Watt, H.M.G., Richardson, P.W., Klusmann, U., Kunter, M., Beyer, B., Trautwein, U. vd.
  • (2012). Motivations for choosing teaching as a career: an international comparison
  • using the fit-choice scale. Teaching and Teacher Education, 28, 791-805.

Hizmet İnovasyonu ve Bir Uygulama Örneği

Year 2014, Volume: 2 Issue: 1, 106 - 116, 01.05.2014

Abstract

bu çalışmada öncelikle hizmet ve ürün yenilikleri arasındaki farklılıklar incelenmiş, ürün yeniliklerine göre daha az yaygın olan hizmet yenilikleri ele alınmıştır. Çalışmada yıllarda devlet memuru olarak hizmet eden bir çalışanın ilk girişimcilik deneyimini hizmet sektörüne bir yenilik kazandırarak müşteri hizmetine sunumu ortaya konulmuştur.

References

  • rolü. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Dergisi, 2, 1183-1188. Alper, Z. ve Özdemir, H. (2004). Uludağ üniversitesi tıp fakültesini tercih eden öğrencilerin
  • kimi sosyo-demografik özellikleri ve mesleğe bakış açıları. Uludağ Üniversitesi Tıp
  • Fakültesi Dergisi, 30 (2), 93-96. ÇMD. (2012). Türkiye Çağrı Merkezleri Sektör Araştırması. http://www.cagrimerkezleri
  • dernegi.org/raporlar adresinden 15 Şubat 2014 tarihinde alınmıştır.
  • ÇMD. (2013). 2013 Türkiye Çağrı Merkez Verileri. http://www.cagrimerkezleridernegi
  • org/raporlar adresinden 15 Şubat 2014 tarihinde alınmıştır.
  • Çekerol, K., (Ed.), (2011), Çağrı merkezi yönetimi-1. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Çıtak, T., Gülseren, N. A. ve Özdemir, A. (2007, Eylül). Hemşirelik ve sağlık memurluğu
  • öğrencilerinin meslek seçimlerini etkileyen faktörler. 4. Uluslararası 11. Ulusal
  • Hemşirelik Kongresi, Poster Bildiri. Ankara,Türkiye. Demagalhaes, R., Wilde, H. ve Fitzgerald, L.R. (2011). Factors affecting accounting
  • students’ employment choices: a comparison of students’ and practitioners’ views.
  • Journal of Higher Education Theory and Practice, 11(2), 32-40. Dinç, E. (2008). Meslek seçiminde etkili faktörlerin incelenmesi: meslek yüksek okulu
  • muhasebe programı öğrencileri üzerine bir araştırma. Kocaeli Üniversitesi Sosyal
  • Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16 (2), 90-106. Erdem, B. ve Kayran M. F. (2013). Balıkesir üniversitesi turizm işletmeciliği ve otelcilik
  • yüksekokulu öğrencilerinin meslek seçimini etkileyen faktörler üzerine bir araştırma.
  • C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 14 (1), 81-106. ECCBP. (2012). 2012 Executive Summary. http://www.eccbp.be/index/pages/id_page-2/lang
  • en/, Retrieved on February 15, 2014. Genç, G., Kaya, A. ve Genç M. (2007). İnönü üniversitesi tıp fakültesi öğrencilerinin meslek
  • seçimini etkileyen faktörler. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8 (14), 49-63. Jonston, J., Mckeown, E. ve Mcewen, A. (1999). Choosing primary teaching: the
  • perspectives of males and females in training. Journal of Educating for Teaching, 25 (1), 55-64. Kohen, A. (2002). Çağrı merkezleri: yararları ve bileşenleri. Aktive Bankacılık ve Finans
  • Dergisi. 22, 1-7. Korkut-Owen, F., Kepir, D. D., Özdemir, S., Ulaş, Ö. ve Yılmaz, O. (2011, Ekim). Üniversite
  • Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25, 183-201. Mooney, M., Glacken, M. ve O’Brien, F. (2008). Choosing nursing as a career: a qualitative
  • study. Nurse Education Today, 28, 385-392. Ömürbek, V. ve Usul, H. (2008). Muhasebe mesleğinin seçilmesinde etkin olan etkenlerin
  • faktör analiziyle incelenmesi. Muhasebe ve Finansman Dergisi, 37, 164-173. ÖSYM. (2013). ÖSYS Yerleştirme Kılavuzu ve Ek Yerleştirme Kılavuzu. http://www.osym.
  • gov.tr/belge/1-13889/kilavuzlar.html adresinden 15 Şubat 2014 tarihinde alınmıştır.
  • Paulick, I., Retelsdorf, J. ve Möller, J. (2013). Motivation for choosing teacher education:
  • associations with teachers’ achievement goals and instructional practices. International
  • Journal of Educational Research, 61, 60-70. Pekkaya, M. ve Çolak, N. (2013). Üniversite öğrencilerinin meslek seçimini etkileyen
  • faktörlerin önem derecelerinin ahp ile belirlenmesi. International Journal of Social
  • Science, 6 (2), 797-818. Sarıkaya, T. ve Khorshıd, L. (2009). Üniversite öğrencilerinin meslek seçimini etkileyen
  • etmenlerin incelenmesi: üniversite öğrencilerinin meslek seçimi. Türk Eğitim Bilimleri
  • Dergisi, 7(2), 393-423. Sathapornvajana, S. ve Watanapa, B. (2012). Factors affecting student’s intention to choose
  • IT program. Procedia Computer Science, 13, 60-67. Tamayose, T.S., Madjidi, F., Schmieder-Ramirez, J. & Rice, G.T. (2004). Important factors
  • when choosing a career in public health. Californian Journal of Health Promotion, 2(1), 65-73. Taş, M. Y. (2012). Demirci eğitim fakültesi sosyal bilgiler öğretmenliği adaylarının profili
  • ve sosyal bilgiler öğretmenliğini tercih etme nedenlerinin değerlendirilmesi. CBÜ
  • Sosyal Bilimler Dergisi, 10(2), 64-76. TDK. (2014). Büyük Türkçe Sözlük. http://tdk.gov.tr/index.php?option=com_bts&arama
  • =kelime &guid= TDK.GTS.530a09a387d6e5.20449525 adresinden 10 Ocak 2014
  • tarihinde alınmıştır.
  • Watt, H.M.G., Richardson, P.W., Klusmann, U., Kunter, M., Beyer, B., Trautwein, U. vd.
  • (2012). Motivations for choosing teaching as a career: an international comparison
  • using the fit-choice scale. Teaching and Teacher Education, 28, 791-805.
There are 40 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Harun Demirkaya This is me

Recep Zengin This is me

Publication Date May 1, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA Demirkaya, H., & Zengin, R. (2014). Hizmet İnovasyonu ve Bir Uygulama Örneği. Elektronik Mesleki Gelişim Ve Araştırmalar Dergisi, 2(1), 106-116.
AMA Demirkaya H, Zengin R. Hizmet İnovasyonu ve Bir Uygulama Örneği. Elektronik Mesleki Gelişim Ve Araştırmalar Dergisi. May 2014;2(1):106-116.
Chicago Demirkaya, Harun, and Recep Zengin. “Hizmet İnovasyonu Ve Bir Uygulama Örneği”. Elektronik Mesleki Gelişim Ve Araştırmalar Dergisi 2, no. 1 (May 2014): 106-16.
EndNote Demirkaya H, Zengin R (May 1, 2014) Hizmet İnovasyonu ve Bir Uygulama Örneği. Elektronik Mesleki Gelişim Ve Araştırmalar Dergisi 2 1 106–116.
IEEE H. Demirkaya and R. Zengin, “Hizmet İnovasyonu ve Bir Uygulama Örneği”, Elektronik Mesleki Gelişim Ve Araştırmalar Dergisi, vol. 2, no. 1, pp. 106–116, 2014.
ISNAD Demirkaya, Harun - Zengin, Recep. “Hizmet İnovasyonu Ve Bir Uygulama Örneği”. Elektronik Mesleki Gelişim Ve Araştırmalar Dergisi 2/1 (May 2014), 106-116.
JAMA Demirkaya H, Zengin R. Hizmet İnovasyonu ve Bir Uygulama Örneği. Elektronik Mesleki Gelişim Ve Araştırmalar Dergisi. 2014;2:106–116.
MLA Demirkaya, Harun and Recep Zengin. “Hizmet İnovasyonu Ve Bir Uygulama Örneği”. Elektronik Mesleki Gelişim Ve Araştırmalar Dergisi, vol. 2, no. 1, 2014, pp. 106-1.
Vancouver Demirkaya H, Zengin R. Hizmet İnovasyonu ve Bir Uygulama Örneği. Elektronik Mesleki Gelişim Ve Araştırmalar Dergisi. 2014;2(1):106-1.