Bu çalışma, öğretmen adaylarının bazı lineer cebir kavramlarını cebirsel ve geometrik olarak nasıl temsil ettiklerini incelemek ve bu temsil biçimlerine ilişkin yanılgıları ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın katılımcılarını, 2021-2022 öğretim yılında İç Anadolu bölgesinde bir üniversitenin ilköğretim matematik öğretmenliği bölümüne kayıtlı olan 3. sınıf öğrencileri arasından belirlenen 6 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veriler; öğretmen adaylarının cebirsel ve geometrik temsil biçimlerini belirlemek için araştırmacılar tarafından geliştirilen, “Görüşme Formu” aracılığı ile toplanmıştır. Verilerin analizinde, nitel analiz metodlarından sürekli karşılaştırmalı analiz metodundan yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmen adaylarının, cebirsel temsili anlamada geometrik temsile göre daha başarılı olduğu tespit edilmiştir. Öğretmen adaylarının germe kavramının geometrik temsiline göstermede diğer kavramlara göre daha çok zorlandıkları belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının geometrik olarak temsil etmede yanılmasının, “lineer birleşim” teriminin “birleştirme”, “lineer bağımlı” teriminin “bağlı olma” ve “lineer bağımsız” teriminin “bağlı olmama” eylemini çağrıştırmış olmasından kaynaklanmış olabileceği düşünülmektedir. Öğretmen adaylarının, lineer cebiri öğrenmede yaşadığı güçlüklerin bir diğer kaynağı; nokta, vektör, doğru, lineer toplam, vektörel toplam vb. kavramlara ilişkin yanılgılarının olmasıdır. Farklı temsil biçimleri temelinde kavramları öğrenmenin gerekliliğine ve lineer cebir ve geometri alanıyla ilgili bazı kavramlara ilişkin hataların ve yanılgıların giderilmesine işaret etmesi bağlamında, bu çalışmanın matematik eğitimine katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
This study was conducted to determine the algebraic and geometric representations of some linear algebra concepts exhibited by pre-service teachers and to reveal the misconceptions about these representations. The study participants consisted of 6 pre-service teachers selected among the 3rd-grade students enrolled in the department of elementary mathematics teaching at a university in the Central Anatolia region in the 2021-2022 academic year. The data were collected through the "Form" developed by the researchers. As a result of the study, it was determined that the associations of pre-service teachers were mostly correct or partially correct in the context of algebraic representation and mostly partially correct or incorrect in the context of geometric representation. It was concluded that pre-service teachers with high and medium-level linear algebra performance were more successful in showing the algebraic representation of the concepts than the geometric representation. A source of pre-service teachers' difficulties in learning linear algebra is their misconceptions about points, vectors, lines, linear sum, and vector sum etc. This study is thought to contribute to mathematics education as it points out the necessity of eliminating errors and misconceptions about some concepts related to linear algebra and geometry.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Mathematics Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | August 9, 2025 |
Publication Date | August 25, 2025 |
Submission Date | February 19, 2025 |
Acceptance Date | May 3, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 6 Issue: 2 |
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 Unported License .